Citat:
Det där är helt enkelt inte trovärdigt. Att ordinera 60-70 mg Stesolid + Nitrazepam till en pat, varför då ? Vilket besvär skulle en pat ha för att man skulle nocka ned henne med så höga doser? Troligen skulle man få andningssvårigeheter på den dosen. Definitionen på "nedsövd" är att man inte andas själv. Man är då kopplad till en massa mätinstrument, och är övervakad av anestestesiköterska. Man söver inte patienter med Stesolid och Nitrazepam. Om en patient är väldigt orolig ger man läkemedel så de får lugn och sova, men knappast i den dos eller kombination du skriver. Eftersom du använder fel vokabulär är det svårt att lita på det du skriver. Ännu mindre trovärdigt blir det när du säger dig jobba på Ryhov, men ändå "blandar ihop fallen". Jönköping är inte jättestort. En sådan här uppseendeväckande grej sprider sig snabbt. Jag är rätt säker på att alla som jobbar på medicin vet exakt vad som hänt. Jag är förvånad att ingen ännu läckt ut till media vad som egentligen hänt. Såklart är man väldigt nyfiken, men vill veta fakta, inte ngn gissning. Det här fallet är nog det värsta jag hört vad gäller "sexuella övergrepp" alt "sexuellt ofredande". Fruktansvärt. Hur kan ngn ens få för sig att göra ngt liknande? På sjukhus? På sin arbetsplats? Herre Jösses. Samtidigt tycker jag nästan lite synd om killen. Snacka om skämskudde. Hur ska han kunna visa sig ute ......någonsin. Vad säger han till sambon, kollegor, fotbollslaget, sina barn osv....Förstår att han ligger på psyk med suicidövervak. Det här är ett otroligt intressant fall. Väntar med spänning till när man får höra ngt mer. Kanske läggs locket på, men en dag kommer ngn dokumentär eller så. Under tiden väntar jag.......

Ja den FUPen blir något alldeles extra. Absolut Netflixmaterial