2026-08-18, 08:32
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigemet
Det där är helt enkelt inte trovärdigt. Att ordinera 60-70 mg Stesolid + Nitrazepam till en pat, varför då ? Vilket besvär skulle en pat ha för att man skulle nocka ned henne med så höga doser? Troligen skulle man få andningssvårigeheter på den dosen. Definitionen på "nedsövd" är att man inte andas själv. Man är då kopplad till en massa mätinstrument, och är övervakad av anestestesiköterska. Man söver inte patienter med Stesolid och Nitrazepam. Om en patient är väldigt orolig ger man läkemedel så de får lugn och sova, men knappast i den dos eller kombination du skriver. Eftersom du använder fel vokabulär är det svårt att lita på det du skriver. Ännu mindre trovärdigt blir det när du säger dig jobba på Ryhov, men ändå "blandar ihop fallen". Jönköping är inte jättestort. En sådan här uppseendeväckande grej sprider sig snabbt. Jag är rätt säker på att alla som jobbar på medicin vet exakt vad som hänt. Jag är förvånad att ingen ännu läckt ut till media vad som egentligen hänt. Såklart är man väldigt nyfiken, men vill veta fakta, inte ngn gissning. Det här fallet är nog det värsta jag hört vad gäller "sexuella övergrepp" alt "sexuellt ofredande". Fruktansvärt. Hur kan ngn ens få för sig att göra ngt liknande? På sjukhus? På sin arbetsplats? Herre Jösses. Samtidigt tycker jag nästan lite synd om killen. Snacka om skämskudde. Hur ska han kunna visa sig ute ......någonsin. Vad säger han till sambon, kollegor, fotbollslaget, sina barn osv....Förstår att han ligger på psyk med suicidövervak. Det här är ett otroligt intressant fall. Väntar med spänning till när man får höra ngt mer. Kanske läggs locket på, men en dag kommer ngn dokumentär eller så. Under tiden väntar jag.......

Ja den FUPen blir något alldeles extra. Absolut Netflixmaterial
Citera
2026-08-18, 14:58
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigemet
Det där är helt enkelt inte trovärdigt. Att ordinera 60-70 mg Stesolid + Nitrazepam till en pat, varför då ? Vilket besvär skulle en pat ha för att man skulle nocka ned henne med så höga doser? Troligen skulle man få andningssvårigeheter på den dosen. Definitionen på "nedsövd" är att man inte andas själv. Man är då kopplad till en massa mätinstrument, och är övervakad av anestestesiköterska. Man söver inte patienter med Stesolid och Nitrazepam. Om en patient är väldigt orolig ger man läkemedel så de får lugn och sova, men knappast i den dos eller kombination du skriver. Eftersom du använder fel vokabulär är det svårt att lita på det du skriver. Ännu mindre trovärdigt blir det när du säger dig jobba på Ryhov, men ändå "blandar ihop fallen". Jönköping är inte jättestort. En sådan här uppseendeväckande grej sprider sig snabbt. Jag är rätt säker på att alla som jobbar på medicin vet exakt vad som hänt. Jag är förvånad att ingen ännu läckt ut till media vad som egentligen hänt. Såklart är man väldigt nyfiken, men vill veta fakta, inte ngn gissning. Det här fallet är nog det värsta jag hört vad gäller "sexuella övergrepp" alt "sexuellt ofredande". Fruktansvärt. Hur kan ngn ens få för sig att göra ngt liknande? På sjukhus? På sin arbetsplats? Herre Jösses. Samtidigt tycker jag nästan lite synd om killen. Snacka om skämskudde. Hur ska han kunna visa sig ute ......någonsin. Vad säger han till sambon, kollegor, fotbollslaget, sina barn osv....Förstår att han ligger på psyk med suicidövervak. Det här är ett otroligt intressant fall. Väntar med spänning till när man får höra ngt mer. Kanske läggs locket på, men en dag kommer ngn dokumentär eller så. Under tiden väntar jag.......
Du har alltså aldrig hört talas om piva. Och jag har aldrig sagt att jag jobbar på ryhov. Se, här har vi ett mkt bra exempel på någon som stoppar ord i mun för att skapa ett falskt narrativ av det jag säger. Tack för du agerade som exempel.
Senast redigerad av MrSwagger 2026-08-18 kl. 15:02.
Citera
2026-08-18, 14:59
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du kanske borde sluta kommentera här med tanke på hur mycket fantiserande du blivit avpolletterad på?
Inte något. Bara massa påhopp och felaktiga tolkningar på det jag säger
Citera
2026-08-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Du har alltså aldrig hört talas om piva. Och jag har aldrig sagt att jag jobbar på ryhov. Se, här har vi ett mkt bra exempel på någon som stoppar ord i mun för att skapa ett falskt narrativ av det jag säger. Tack för du agerade som exempel.

Tråden handlar om en händelse på medicinkliniken, inte på psyk. Jag tror många med mig skulle uppskatta om du kunde hålla dig till ämnet. Det finns säkert andra trådar du kan diskutera hur det eventuellt kan se ut på PIVA med hög medicinering men det är inte denna tråden.
Citera
2026-08-18, 16:34
Medlem
Citat:

Du har ju fan snackat om ”kulturen” bland manlig personal på Ryhov och någon jäkla influenser med miljon pattar som alla ska tafsa och va sugna på. Du har snackat som om du vet och jobbar, men allt du gjort är att ge desinformation till alla. Bara logga ut.
Citera
2026-08-18, 17:55
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Inte något. Bara massa påhopp och felaktiga tolkningar på det jag säger
"Jag har inte befäst ett enda ord här än, och fått mothugg på precis allt, men det är alla andra det är fel på inte mig."
Kan man lägga användare på ignore här? Aldrig tidigare behövt det, men du känns lämplig.
Citera
2026-08-18, 20:44
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Har väldigt mycket att gå på.

Citat:
Ja jag har förstått det nu att det inte handlar om samma kvinna.
Kvinnan jag syftade på har Definitivt blivit tafsad på.
Men, det var helt enkelt inte samma person som i ts. Denna person har tydligen gett sig på en helt annan person.

Jag tycker du ska logga ut för gott och ta en kall pilsner istället för att sitta och lura och ljuga för en massa människor på Flashback och då de flesta medlemmar här är vuxna, så har majoriteten för länge sedan insett att du bara överdriver, ljuger och hittar på en massa trams och ren dynga...

Detta är faktiskt en riktigt obehaglig händelse som antagligen kommer att påverka anhöriga och kollegor under lång tid och att du sitter här med en stöddig attityd och påstår en massa strunt är onekligen riktigt uselt och respektlöst.

Tråden handlar om en händelse på Medicinkliniken och inte på Piva, så dina försök att förvränga vad du tidigare har uttalat om olika mediciner, Instagram-tjej och ett gränslöst tafsande på sjukhuset fungerar inte.

Ps... Du borde ägna den närmaste framtiden åt en ordentlig Svenska-kurs eftersom du inte behärskar språket i skrift och jag tycker du skall återgå till tråden om att donera spermier där du verkligen visar vem du är...
Senast redigerad av MrBubs 2026-08-18 kl. 21:25.
Citera
2026-08-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
När det är en viting då är det psykosocial forskning och individens välmående och psykiska hälsa som det ska pratas om.

När det är en icke vit då är det deras kultur och religion som fått dom att göra det.

Patetiskt
Det är fakta även om du vill låtsas som annat.

Som du kanske själv förstår är dina MENA-vänner statistiskt överrepresenterade som grupp vilket gör att individuella förklaringsmodeller får överges för mer aggregerade grupprelaterade fenomen som kultur och religion.

Du kan ju pröva att röra dig nattetid i valfri MENA-förort och svenskt villakvarter så får vi se vad som händer. Återkom och berätta så får erfarenheten avgöra.
Citera
2026-08-18, 22:13
Medlem
En sammanfattning.

Detta hände på en medicin avd. på Ryhov.
MGM är en svensk man, en son, en bror, en far och en make, trots det vidriga han gjort så får man tänka på att det är anhöriga till både honom och offret inte har valt detta själva eller gjort något ont och borde lämnas utanför denna diskussion och att bli uthängda.

Han blev påkommen inne hos en patient, en äldre patient, utav en kollega.
Offret var en väldigt sjuk patient.
Han var schemalagd denna natt, alltså har han inte fått ”feeling” och bara åkt till jobbet för att utföra den handling som han gjort, som det har spekulerats om.

Efter att ha blivit tagen på bargärning försvinner han från platsen medan kollegor larmar polis, varav en förföljelse påbörjas då han inte stannar på polismans tecken.

Han har förstått att han gjort fel, hans äckliga handling har förstört hela hans liv, så han väljer att göra ett suicidförsök genom att köra in i fundamentet, voltar med bilen och överlever.
Han blir lastad i ambulans.

Han har bara varit misstänkt för rattfylla, inget som är bekräftat och polisen behöver tänka brett därav misstanken, de behöver alla verktyg de kan få för att kunna utreda det som hänt.

Han är längre inte anhållen och det betyder inte att han härjar fritt i samhället eller sitter någonstans och super eller har det bra. Han är förmodligen under vård och kommer därför inte kunna påverka utredningen där han är just nu.

Så, kan de som inte bidra eller sitter och ljuger/hittar på osv bara logga ut, de som inte håller sig till ämnet sluta tjafsa så det faktisk kan komma fram någon nyttig information i tråden.

Tack och hej!
Citera
2026-08-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densomdenvet
MGM är en svensk man, en son, en bror, en far och en make, trots det vidriga han gjort så får man tänka på att det är anhöriga till både honom och offret inte har valt detta själva eller gjort något ont och borde lämnas utanför denna diskussion och att bli uthängda.

Han blev påkommen inne hos en patient, en äldre patient, utav en kollega.Offret var en väldigt sjuk patient.Han var schemalagd denna natt, alltså har han inte fått ”feeling” och bara åkt till jobbet för att utföra den handling som han gjort, som det har spekulerats om.

Efter att ha blivit tagen på bargärning försvinner han från platsen medan kollegor larmar polis, varav en förföljelse påbörjas då han inte stannar på polismans tecken.

Han har bara varit misstänkt för rattfylla, inget som är bekräftat och polisen behöver tänka brett därav misstanken, de behöver alla verktyg de kan få för att kunna utreda det som hänt.

Han har förstått att han gjort fel, hans äckliga handling har förstört hela hans liv, så han väljer att göra ett suicidförsök genom att köra in i fundamentet, voltar med bilen och överlever.

Han är längre inte anhållen och det betyder inte att han härjar fritt i samhället eller sitter någonstans och super eller har det bra. Han är förmodligen under vård och kommer därför inte kunna påverka utredningen där han är just nu.

Så, kan de som inte bidra eller sitter och ljuger/hittar på osv bara logga ut, de som inte håller sig till ämnet sluta tjafsa så det faktisk kan komma fram någon nyttig information i tråden.

Han har bara varit misstänkt för rattfylla? Verkligen? Varför säger då åklagare att utredningen gäller sexualbrott?

JP har sökt ansvarig åklagare Frida Noldin för en kommentar, men utan resultat. I ett pressmeddelande bekräftar dock åklagaren att en förundersökning om sexualbrott pågår från Åklagarmyndighetens sida.

– Vi utreder händelsen men har för närvarande inte möjlighet att lämna några ytterligare uppgifter. Ärendet befinner sig i ett tidigt skede och är mycket känsligt, säger senior åklagare Frida Noldin i en kommentar.

https://www.jp.se/jonkoping/extra-ryhovanstalld-utreds-for-sexbrott-mot-patient/
Senast redigerad av Deslauriers 2026-08-18 kl. 22:44.
Citera
2026-08-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densomdenvet
En sammanfattning.

Han blev påkommen inne hos en patient, en äldre patient, utav en kollega.
Offret var en väldigt sjuk patient.
Han var schemalagd denna natt, alltså har han inte fått ”feeling” och bara åkt till jobbet för att utföra den handling som han gjort, som det har spekulerats om.

Tack och hej!

Tack för värdefull sammanstälning där jag förutsätter att du har belägg för det du skriver. Att han var i tjänst är nytt för mig, framgår inte av det lilla media har rapporterat. Egentligen ganska logiskt att han var "misstänkt" för rattfylla först, med tanke på bilkraschen. Lätt att snabbt avfärda efter tester. Jag tog det som en sanning att han var onykter, och med det i ryggen blev slutsatsen att han inte var i tjänst det mets troliga. Nu inser man att han var nykter (annars hade kollegorna direkt märkt det) och gjorde övergreppet under arbetstid. Viktig info, tack ! Man undrar verkligen vad han har gjort.
Citera
2026-08-19, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Han har bara varit misstänkt för rattfylla? Verkligen? Varför säger då åklagare att utredningen gäller sexualbrott?

JP har sökt ansvarig åklagare Frida Noldin för en kommentar, men utan resultat. I ett pressmeddelande bekräftar dock åklagaren att en förundersökning om sexualbrott pågår från Åklagarmyndighetens sida.

– Vi utreder händelsen men har för närvarande inte möjlighet att lämna några ytterligare uppgifter. Ärendet befinner sig i ett tidigt skede och är mycket känsligt, säger senior åklagare Frida Noldin i en kommentar.

https://www.jp.se/jonkoping/extra-ryhovanstalld-utreds-for-sexbrott-mot-patient/

Du läser hela mitt svar fel. Han är misstänkt för flera saker, grov vårdslöshet o trafik, sexualbrott, rattfylleri och att inte ha stannat på polismans tecken.
och då diskuterade man om de var droger medicin eller alkohol han tagit innan jobbet eller efter sexualbrottet i forumet. Så jag menade att han var misstänkt för rattfyllan och det ej är bekräftat.
Skrev också att polisen behöver tänka brett därav var han anhållen för flera olika saker.
Tacka fan att personen under kommentaren fattar min text.

Vet inte hur jag ska förklara de bättre för du ska förstå.
Senast redigerad av Densomdenvet 2026-08-19 kl. 05:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in