2026-09-17, 14:38
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du menar att de måste vara i samma statistikrapport???
Nej.
Citat:
Eller vad försöker du säga?
Att statistik gällande skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna saknas.
Citera
2026-09-17, 14:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Att statistik gällande skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna saknas.

Så enligt dig finns det alltså t ex ingen statistik gällande skador på individ och samhälle från droger? Fastän du har erkänt att det finns?

Förlåt att jag frågar, men är du måhända utvecklingsstörd? En ärlig fråga.
Citera
2026-09-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
För en ateist att säga att religion gör skada är lite som att en pizzabagare säger att utbildning gör skada för att elaka lärare försöker kontrollera en och det finns maktstrukturer och sociala spel där.

För dig är det tydligen mer relevant vem som säger något, än vad det är som sägs.
Det är komiskt nog ett av de största problemen med religion; att auktoriteter står över fakta.
Har Gud sagt det så spelar det ingen roll vilka bevis det finns för motsatsen.
Det blir extremt mycket svårare att komma till bukt med problem i ett samhälle när folk är övertygade om att deras uppfattningar kommer från en absolut auktoritet som aldrig får ifrågasättas.
Citera
2026-09-17, 14:45
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Så enligt dig finns det alltså t ex ingen statistik gällande skador på individ och samhälle från droger? Fastän du har erkänt att det finns?
Inkorrekt.
Citat:
Förlåt att jag frågar, men är du måhända utvecklingsstörd? En ärlig fråga.
Jag förlåter dig.

Det svaret finns kanske i statistiken gällande skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna. Jag vet inte.
Senast redigerad av particulum1 2026-09-17 kl. 14:47.
Citera
2026-09-17, 14:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inkorrekt.

Vilken del? Båda?
Citera
2026-09-17, 14:52
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vilken del? Båda?
Korrekt.
Citera
2026-09-17, 14:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Korrekt.

Jag antar att du intalar dig själv att de här märkliga ordlekarna och tramsandet får dig att framstå som intelligent. Men jag har dåliga nyheter på den fronten.
Citera
2026-09-17, 15:00
Medlem
Citat:
Dina liknelser är bland det mest korkade jag någonsin läst.

Man kan alltid räkna med att bakelsernassmak kommer leverera en eller flera totalt obegripliga jämförelser, i varje diskussion.
Jag får hålla med om att just denna var ovanligt korkad.
Citera
2026-09-17, 15:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Man kan alltid räkna med att bakelsernassmak kommer leverera en eller flera totalt obegripliga jämförelser, i varje diskussion.
Jag får hålla med om att just denna var ovanligt korkad.
Det är en fullt rimlig jämförelse. Livet är en skola, ateister skolkar för att de inte gillar auktoriteter. När ateister håller på och hånar religiösa så är det som när den häftiga mobbaren hånar nörden som studerar, du får din stund nu men det roliga varar inte föralltid.
Citera
2026-09-17, 15:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Den jämförelsen var faktiskt lite undermålig.

Här är en bättre...

För en ateist att säga att religion gör skada är som för en religiös att säga att religion inte gör det.
Den jämförelsen är ju kass. Min jämförelse stämmer.
Citera
2026-09-17, 15:40
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Då tackar jag för erkännandet att ditt "skämt" inte fungerade. Vilket ytterligare stärker min tes om att det var ett försök att tramsa bort faktumet att du blivit bortgjord.
Vad ska jag göra nu efter jag blivit bortgjord? Hur kan jag återhämta mig?
Citera
2026-09-17, 15:43
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
För dig är det tydligen mer relevant vem som säger något, än vad det är som sägs.
Det är komiskt nog ett av de största problemen med religion; att auktoriteter står över fakta.
Har Gud sagt det så spelar det ingen roll vilka bevis det finns för motsatsen.
Det blir extremt mycket svårare att komma till bukt med problem i ett samhälle när folk är övertygade om att deras uppfattningar kommer från en absolut auktoritet som aldrig får ifrågasättas.
Detta stämmer faktiskt bättre in på ateister. De litar på auktoriteten 'vetenskapen', men vad de kallar vetenskapen är i själva verket de ateistiska institutionerna medans riktig vetenskap har motbevisat ateism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in