2026-09-17, 13:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
För en ateist att säga att religion gör skada är lite som att en pizzabagare säger att utbildning gör skada för att elaka lärare försöker kontrollera en och det finns maktstrukturer och sociala spel där.

Dina liknelser är bland det mest korkade jag någonsin läst.
Citera
2026-09-17, 13:53
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
För en ateist att säga att religion gör skada är lite som att en pizzabagare säger att utbildning gör skada för att elaka lärare försöker kontrollera en och det finns maktstrukturer och sociala spel där.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Dina liknelser är bland det mest korkade jag någonsin läst.

Den jämförelsen var faktiskt lite undermålig.

Här är en bättre...

För en ateist att säga att religion gör skada är som för en religiös att säga att religion inte gör det.
Citera
2026-09-17, 13:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Ja visst, men inte statistik som visar skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna.

Vad försöker du säga?
Citera
2026-09-17, 13:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja ok

Då tackar jag för erkännandet att ditt "skämt" inte fungerade. Vilket ytterligare stärker min tes om att det var ett försök att tramsa bort faktumet att du blivit bortgjord.

Citat:
men religion är inte skadligt förutom om den utövas av skadliga personer. Visst en spade kan bli ett vapen i en galnings händer men en spade i sig är inget dåligt. Jag tror religion gör mer bra än dåligt. Utan religion så blir folk lite knäppa.

Det är fullständigt irrelevant för vad du och jag prator om.
Citera
2026-09-17, 13:57
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad försöker du säga?
Att det inte finns statistik som visar skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna.
Citera
2026-09-17, 14:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att det inte finns statistik som visar skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna.

Fast du har precis erkänt att det finns "Statistik kring drogers påverkan på individ och samhälle och statistik kring bränder orsakade av matlagning". Så vad är det du känner att du saknar? Kanske kan berätta det istället för att upprepa samma sak en gång till när du ombeds förklara något?
Citera
2026-09-17, 14:12
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Fast du har precis erkänt att det finns "Statistik kring drogers påverkan på individ och samhälle och statistik kring bränder orsakade av matlagning".
Har jag, när gjorde jag det?
Citat:
Så vad är det du känner att du saknar? Kanske kan berätta det istället för att upprepa samma sak en gång till när du ombeds förklara något?
Saknar nu ett svar på ovanstående fråga.
Citera
2026-09-17, 14:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Har jag, när gjorde jag det?

När du skrev "Ja visst".
Citera
2026-09-17, 14:19
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
När du skrev "Ja visst".
Men det var ju inte nu, det var ju då.

Tiden rullar på, vettu.
Citera
2026-09-17, 14:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men det var ju inte nu, det var ju då.

Du skrev det som svar på att jag skrev att det fanns "Statistik kring drogers påverkan på individ och samhälle och statistik kring bränder orsakade av matlagning".

Så din invändning är, förlåt, närmast retarderad.

Berätta istället vilken ytterligare statistik du anser saknas för att vi ska kunna börja jämföra skadeverkningarna från stekande av pyttipanna och brukandet av droger.
Citera
2026-09-17, 14:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Du skrev det som svar på att jag skrev att det fanns "Statistik kring drogers påverkan på individ och samhälle och statistik kring bränder orsakade av matlagning".

Så din invändning är, förlåt, närmast retarderad.

Berätta istället vilken ytterligare statistik du anser saknas för att vi ska kunna börja jämföra skadeverkningarna från stekande av pyttipanna och brukandet av droger.
Ingen ytterligare statistik saknas utom statistiken gällande skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna.
Citera
2026-09-17, 14:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ingen ytterligare statistik saknas utom statistiken gällande skador på individ och samhälle från droger respektive stekande av pyttipanna.

Du menar att de måste vara i samma statistikrapport??? Eller vad försöker du säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in