2026-08-11, 19:14
Medlem
Knegares avatar
Det händer ju ibland att framförvarande inte lägger pinnen, själv gör jag det, tycker det hör till vardagligt hyfs.
Men om framförvarande inte gör det lägger jag en innan, samt givetvis en efter, mina varor.
Orkar helt enkelt inte reta upp mig på sådant.
Citera
2026-08-11, 19:14
Medlem
drullureds avatar
Vad som alltid ställer till lite problem är de som envisas med att inte lägga upp varor alls, för de har bara ett par varor som de håller i handen. På nåt sätt tror de att de gör kassörskan en tjänst att inte lägga varan på bandet. Följden blir att kassörskan börjar skanna in mina varor som jag lagt på bandet innan han börjar "jag hade bara den här" och sträcker fram sin lilla grej. Händer ofta på typ Clas Ohlson där man ofta handlar få artiklar.
Citera
2026-08-11, 19:15
Medlem
Jag är en dominant alfahane med pondus. Jag brukar aldrig lägga dit pinnen, eftersom det är slavars arbete. Om kassören biipar någon annans vara så säger jag bara att det är inte mitt.
Citera
2026-08-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Titta i kön nästa gång så ser du hur folk reagerar 😆
Stackars människa..
Citera
2026-08-11, 19:19
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag stör mig något så in i helvete på folk som inte lägger tillbaka kundpinnen där den ska ligga. Hur svårt kan det vara? Man står ändå där i kön och ser att ungefär 90 procent av mänskligheten har lyckats knäcka koden: man tar pinnen, lägger den bakom sina varor och placerar den sedan tillbaka i hållaren. Det är inte direkt kärnfysik.

Men egentligen handlar det inte om pinnen. Pinnen är bara civilisationens lackmustest.

Vissa människor klampar genom livet helt utan att registrera sin omgivning. De slänger skräp bredvid papperskorgen, lämnar kundvagnen mitt på parkeringen och stannar högst upp i rulltrappan för att fundera över livets mening. Man undrar hur de lyckas ta sig hem på egen hand.

Och så ligger pinnen där, övergiven på bandet, femton centimeter från sin hållare. Då vet man direkt: där står en sådan människa. En person som med tusen små handlingar gör tillvaron lite sämre för oss andra.

Det är alltså inte pinnen jag blir förbannad på. Det är samhällets långsamma sammanbrott – koncentrerat till en 30 centimeter lång plastbit på Willys.

Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
Citera
2026-08-11, 19:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Stackars människa..
Javisst, stackars kassapersonal
Citera
2026-08-11, 19:22
Medlem
SodaFointains avatar
Idag trodde en jag hade bacill skräck för jag to den med min tröja. Jag vill ej tvätta händerna
Citera
2026-08-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Skaffa dig en riktig hobby, en tjejj, eller träna. Att bry sig om sådana petitesser är inte sunt.

Det är därför världen ser ut som den gör..
Pinnen, kundvagnen, position av bilen i rutan etc.

Folk skiter i det.

Varför?
Narcissism.
Bryr sig inte om andra överhuvudtaget
Citera
2026-08-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Ganska mycke bakterier,virus på de där pinnarna som 200 personer rört innan under samma dag så särskilt i förkyningstider är det helt onödigt att röra på dom om man bara har några få grejer och packar ihop dom så man tydligt ser vart nästa kunds varor börjar.

Är inte överdrivet rädd eller så
men de multiresistenta bakterierna har kommit hit från asien och europa så onödigt att röra på massa extra grejer ute på stan särskilt under vinterhalvåret när immunförsvaret ofta är lägre.
Senast redigerad av lakritsgubben 2026-08-11 kl. 19:43.
Citera
2026-08-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Tips: Börja självscanna. Vi är förbi 1800-talet.

Nä aldrig.

Man gör folk arbetslösa med självscannökar butikernas vinster och betalar de arbetslösa genom mer skatt.

Alltid betjänad kassa med cash för man bryr sig om sina medmänniskors arbeten och familjer.
Citera
2026-08-11, 19:50
Medlem
Vill inte röra i bakteriepinnen och bryr mig inte vad andra tycker om det.
Citera
2026-08-11, 19:56
Medlem
Det heter inte pinne, det heter varuavskiljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in