2026-08-11, 18:23
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Helt rätt!! Det är det svenskaste vi har! Det är jag uppfostrad med. Och det skär i hjärtat när jag ser hur det missköts.
Citera
2026-08-11, 18:28
Medlem
Man tänker på kassörskan som sa slippa lägga upp den hela tiden

Jag brukar ge pinnar till alla inkön för att snabba upp lite, gör ni åxå så
Senast redigerad av troligengud 2026-08-11 kl. 18:40.
Citera
2026-08-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst är den underbar

Men han som sket i att lägga dit pinn elendet blir uttittad av dom som står i kön och skattar
Finns ingen normal människa som skulle stå och skratta av det ?
Kanske någon men grov autism, majoriteten gillar inte att se andra " lida "
Citera
2026-08-11, 18:31
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Ditt beteende är helt oacceptabelt. Det är den som kommer efter som ska börja med att lägga dit en pinne eller lämna ett lämpligt avstånd. Föregående kund ska inte lägga tid på att jiddra med pinnar. De ska gå fram och börja packa när varorna så snabbt allt är uppe på bandet, då detta är det som gynnar alla i kön mest.
Citera
2026-08-11, 18:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Finns ingen normal människa som skulle stå och skratta av det ?
Kanske någon men grov autism, majoriteten gillar inte att se andra " lida "
Titta i kön nästa gång så ser du hur folk reagerar 😆
Citera
2026-08-11, 18:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Tips: Börja självscanna. Vi är förbi 1800-talet.

Det är en bra idé om man vill se till att kassapersonalen skall förlora sina arbeten. Tycker själv att man skall undvika självscanning så gott det går.
Citera
2026-08-11, 18:42
Medlem
vonblixens avatar
Citat:

Nä, det är ett helt rimligt sätt att reagera, och jag gör precis som du, och om personen i kassan börjar slå in mina varor är jag tyst tittar bort - sen får personen som inte lagt upp pinnen efter sina varor reda ut problemet.
Citera
2026-08-11, 18:47
Medlem
Haha, det hände mig senast idag att jag glömde lägga pinnen efter mig. Det var dock ingen kö bakom när jag la upp mina två crossianter i en påse på bandet. (Ja jag skulle bara köpa det) sen börjar kassörskan scanna in en sallad och en dricka tillsammans med mitt köp. Jag fick säga att det inte var mina saker och tittade på personen bakom mig vars saker jag höll på
Att få betala. Jag kan dock tycka att ifall det inte är kö bakom en så behöver man inte göra det.
Citera
2026-08-11, 18:49
Medlem
Citat:

Du hakar upp dig på meningslösheter. Om kunden framför mig inte lägger upp pinnen gör jag det själv. Poängen är att få avsluta köpet och bara betala för de egna grejerna, inte att skapa en löjlig debatt om pinnens vara eller inte vara. Om man ser ett problem på ingång rättar man till det, man låter inte det hända bara för att få ett löjligt ”gotcha” i utbyte.
Citera
2026-08-11, 18:51
Medlem
Olduvais avatar
Citat:

Absolut surkärringattityd. Det är en riktig nothingburger. Jag lägger upp pinnen för att jag tycker om att göra rätt och att vara artig.

Det finns så mycket värdelösa beteenden i samhället, och du stör dig på det här? Måste vara jobbigt att vara du 🤭
Citera
2026-08-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Men han som sket i att lägga dit pinn elendet blir uttittad av dom som står i kön och skattar
Jag minns när ovanstående aldrig hände. 👍🏻
Citera
2026-08-11, 18:58
Medlem
Jag brukar söla mig så slipper jag lägga något 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in