2026-08-11, 17:17
Medlem
Jordgubbes avatar
1. Ibland är det kort om pinnar konstigt nog, så det finns ingen.
2. Att man inte orkar lägga på en pinne både före och efter sitt.
3. Att det inte behövs, ingen efter, eller uppenbart mellanrum dit.
Citera
2026-08-11, 17:19
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det är ingens specifika ansvar att kasta fram pinnen, det är bara korkade rövhattar som har fått för sig att det är den framför som ansvarar för ditkastandet av pinnen, och istället för att själv slänga dit den, gör ett stort Karen-spektakel av hela grejen.

#Läggditdensjälvrövhatt
Vet inte vilka individer som är värst, Karen-typen eller Kronblom-typen, antagligen delad förstaplats.
Dessutom, ett tips till alla som stör sig extremt på sölkorvar, slöhögar etc i matbutiken oavsett om det är den som tycker det är jobbigt psykiskt och fysiskt att lägga upp pinnen på bandet eller den som envisas med att mata in mynt när de handlar, beställ hem maten istället.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-08-11 kl. 17:24.
Citera
2026-08-11, 17:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
Alternativ:
1. Man kan slänga fram en pinne så att det låter ordentligt och sedan blänga lite
2. Sätta sig i Buddhastil mellan den andres varor och dina
Citera
2026-08-11, 17:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Vad är det för pinne folk pratar om?
Citera
2026-08-11, 17:30
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej knasen79

Jag skulle säga att pinn-läggandet tillhör den som kommer efter mig. Det är den efterkommande som inte vill ha sammanblandning av sina varor med mina, eller att jag tar och köper dennes varor. Det är den efterkommande som vill skydda sitt köp.

Sedan är frågan - Ska pinnen läggas på tvärs eller längs med bandet?

Längs med förstås, då det underlättar ergonomin för kassabiträdet som lyfter pinnen och lägger den i pinn-skenan. Lägger man pinnen på tvärs måste kassabiträdet rotera pinnen för varje kund och har du två tusen kunder om dagen blir det två tusen pinn-vändningar om dagen och slitage på handledsbenen i onödan.
Det är väl viktigare för dig som står framför att det ligger en pinne emellan eller tycker du att det är kul att betala för och gå hem med en massa varor som någon annan har valt ut?
Citera
2026-08-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Tips: Börja självscanna. Vi är förbi 1800-talet.
Citera
2026-08-11, 17:33
Medlem
differentdayss avatar
Samma personer som inte tvättar händerna när de varit på toaletten, inte använder blinkers när de kör bil eller springer och tränger sig fram till först i kön, när en ny kassa öppnas.
Citera
2026-08-11, 17:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit

Den som officiellt heter varuavdelare som du lägger mellan dina egna och nästa kunds varor så att du inte ska behöva betala för dem också.
Citera
2026-08-11, 17:38
Medlem
Håller med lägg pinnen efter dina varor och ännu viktigare ta ner korgen du plockat ur och lägg i högen med korgar. Är så många som lämnar sin korg till personen som kommer efter och även skippar pinnen.
Citera
2026-08-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit

Antingen menar trådstartaren kundpinne. Kunderna ska tydligen lägga upp sin Flashbacksdase™ efter varorna för att hårdmarkera: här är min gräns! Revirpinka lite också för att markera ytterligare.

Eller så menar trådstartaren handelshinder. Handelshinder är en väldigt avancerad enhet som kunder i butiken kan lägga upp på rullbandet, antingen före eller efter sina varor.
Senast redigerad av Knackerovssmulor 2026-08-11 kl. 17:42.
Citera
2026-08-11, 17:40
Avstängd
Jag stör mig på det ibland faktiskt, men som allt smått i livet måste man lära dig leva med det

Eller handla när det är sent då rör sig folk mindre ute
Citera
2026-08-11, 17:42
Medlem
Självklart är ordningen så att pinnen skall in efter sin egna handling.

Själv har jag gått över till näthandel så jag slipper ohyfsade barbarer som "glömmer" pinnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in