2026-08-19, 12:10
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Vad är du någonstans ens? Läser du ens trådarna du skriver i?
Det var någonting om att jag har fel för att det finns folk som argumenterar emot mig. Det är ju ganska dumt egentligen det är inte så som saker fungerar det var det jag menade, att hela diskussionslinjen var meningslös och det var därför jag försökte återställa saker genom att låtsas glömma att du skrev det.
Citera
2026-08-19, 12:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Det var någonting om att jag har fel för att det finns folk som argumenterar emot mig. Det är ju ganska dumt egentligen det är inte så som saker fungerar det var det jag menade, att hela diskussionslinjen var meningslös och det var därför jag försökte återställa saker genom att låtsas glömma att du skrev det.
Och du har mage att skriva till mig att jag ”inte är redo”?

Du läser ju knappt det jag skriver, och dessutom har du minne som en guldfisk.

Det är som att hela din kognitiva medvetna närvaro är på viloläge.

Och ändå intalar du dig själv att du skulle kunna rädda någon?

Vad är det som driver dig att skriva ens?
Citera
2026-08-19, 12:20
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Jag har aldrig fattat vad man tjänar på att förneka honom. Den kärlek som han för med sig – varför vill man inte omfamnas av den? När du ligger på dödsbädden som ateist, är det inte ganska tråkigt att tänka: ”Nu är allt över. Det kommer att vara helt svart när jag dör”?

Era liv blir ju helt meningslösa, men det är ni väl för dumma för att förstå. Ett liv med Herren ger människan stor mening, och era liv kommer att förbättras när ni väl tar emot honom. Ni ateister måste vända er till Herren. Genast!!!

Varför förnekar folk fortfarande honom? Vad tjänar ni på att göra det?

väl talat
Citera
2026-08-19, 12:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det finns många mirakel som sker i katolska miljöer som verkar stödja dens sanning. Dessutom så var den katolska kyrkan den första.
KK påstår att Simon Petrus var en biskop och samlar på sig reliker, mirakler och helgon för att påskina auktoritet. Men var kommer Jesus in? Den sanna auktoriteten!
Citera
2026-08-19, 12:23
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Och du har mage att skriva till mig att jag ”inte är redo”?

Du läser ju knappt det jag skriver, och dessutom har du minne som en guldfisk.

Det är som att hela din kognitiva medvetna närvaro är på viloläge.

Och ändå intalar du dig själv att du skulle kunna rädda någon?

Vad är det som driver dig att skriva ens?
Hmmm..............
Citat:
Om den var den ”rätta” skulle du inte stöta på motstånd
Tänk om jag stöter på motstånd just för att det är det rätta då? Den lätta vägen är fel, den svåra vägen är rätt.
Citera
2026-08-19, 12:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
KK påstår att Simon Petrus var en biskop och samlar på sig reliker, mirakler och helgon för att påskina auktoritet. Men var kommer Jesus in? Den sanna auktoriteten!
Han platsar nog in där någonstans. Det finns utrymme för alla!
Citera
2026-08-19, 12:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Han platsar nog in där någonstans. Det finns utrymme för alla!
Trollar du? Vilken är din personliga syn på Jesus?
Citera
2026-08-19, 12:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Hmmm..............

Tänk om jag stöter på motstånd just för att det är det rätta då? Den lätta vägen är fel, den svåra vägen är rätt.

Det är bara önsketänkande. Du använder ditt eget misslyckande som bekräftelse, inte bara på dina egna tankesätt, utan också på din tro.

Ditt motstånd är en reflektion av din ignorans. Du är ovillig att introspektivt ifrågasätta dig själv och lurar därför dig själv för att slippa konfrontera det.
Citera
2026-08-19, 12:37
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Trollar du? Vilken är din personliga syn på Jesus?
Jesus kom för att skicka sitt budskap till jorden. Han startade även den katolska kyrkan och håller den vid liv genom mirakel och helgon, det är därför som det är den största. Man behöver inte vara katolik för att komma till himlen eller bli räddad, men det är bra om det finns lite struktur och regler i allt också så att allt inte bara rinner ut i sanden i en oändlig kamp om tolkningar och folk som skriver om bibeln, hittar på nya saker m.m.

Utan en kontrollerande struktur så blir saker mer och mer diffust och suddigt över tiden och försvinner till slut helt, det är där som den katolska kyrkan kommer in, som en slags ryggrad som håller uppe Jesus budskap. Därför har katolikerna lite mer ansvar och ser allt lite annorlunda, de är mer som kristendomens upprätthållare än något annat.

De andra icke-katolikerna kan slappna av, slänga en och annan dum kommentar om dom och säga att de "tror på jesus, inte något annat" och allt det där, de behöver inte ta det så seriöst men katolikerna behövs ändå, man ska inte dissa dom är vad jag menar även om man inte behöver vara en själv.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-08-19 kl. 12:46.
Citera
2026-08-19, 12:39
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är bara önsketänkande. Du använder ditt eget misslyckande som bekräftelse, inte bara på dina egna tankesätt, utan också på din tro.

Ditt motstånd är en reflektion av din ignorans. Du är ovillig att introspektivt ifrågasätta dig själv och lurar därför dig själv för att slippa konfrontera det.
Aha, tack så mycket.
Citera
2026-08-19, 12:41
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Aha, tack så mycket.
Var det också en copingstrategi i form utav sarkasm?
Citera
2026-08-19, 12:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Var det också en copingstrategi i form utav sarkasm?
Alltså jag vet ofta inte hur jag ska svara på dig för jag har svårt att tolka dig ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in