2026-08-19, 11:39
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men kan du sluta svänga mellan att prata om knark, narkotika, droger eller cannabis som du gör nu då man inte vet vad du snackar om!?

HÅLL EN RÖD TRÅD FÖR I HELVETE!

Jag har inget problem med att kalla alla ovanstående för knark. Olagliga allihopa
Citera
2026-08-19, 11:41
Avslutad
Av någon mystisk anledning vill man inte legalisera cannabisodling för eget bruk ens, och man väljer att lägga resurser på individer som har några plantor i trädgården. Det har kanske med att vi då skulle bli mindre ångestfyllda och generera lägre ekonomisk tillväxt?
Citera
2026-08-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Jag har inget problem med att kalla alla ovanstående för knark. Olagliga allihopa
Fast det blir jättesvårt att diskutera när man klumpar ihop olika substanser med väldigt olika skadeverkningar under begreppet knark.

Dessutom är ett flertal av dessa substanser inte olagliga i alla kontexter. Slutar cannabis att vara knark om du har det på recept? Slutar centralstimulerande vara knark om du får det utskrivet mot ADHD osv?
Citera
2026-08-19, 11:49
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det blir jättesvårt att diskutera när man klumpar ihop olika substanser med väldigt olika skadeverkningar under begreppet knark.

Dessutom är ett flertal av dessa substanser inte olagliga i alla kontexter. Slutar cannabis att vara knark om du har det på recept? Slutar centralstimulerande vara knark om du får det utskrivet mot ADHD osv?

Det har du faktiskt rätt i. Låt mig bli tydligare.
Jo vist slutar jag se på det som knark när det tas i lagligt medicinskt syfte.
Citera
2026-08-19, 12:17
Medlem
Citat:
Det är ju inte hela sanningen. Kriminaliseringen av narkotika har skett demokratiskt. En demokratisk lag bör väl följas? Eller gäller andra regler för knarkare?
Men vad är det för jävla icke-resonemang. Då kan man ju lika gärna skippa all politisk diskussion någonsin. "Nej men så som det ser ut just nu är så vi demokratiskt valt att det ska vara - om du vill ändra på något är du anti-demokrat".
Citera
2026-08-19, 12:23
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoskavst-Torkel
Men vad är det för jävla icke-resonemang. Då kan man ju lika gärna skippa all politisk diskussion någonsin. "Nej men så som det ser ut just nu är så vi demokratiskt valt att det ska vara - om du vill ändra på något är du anti-demokrat".
Jag säger inte vilken åsikt andra ska ha. Det demokratiska är väl att man håller sig till lagen tills den dagen den ändras?
Citera
2026-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?
Vad jag vet var det väl bara den där damen i KD som drev frågan i EU, men hon fick väl inte fortsatt förtroende.
Så just nu har jag ingen riktig koll, men har svårt att se att din hjärtefråga kan få majoritet i riksdagen.
Men "Brinner" du för det, så Kanske du skall engagera dig alternativt försöka skapa ett eget parti, lite sent nu men om du börjar jobba nu så kan du nå ditt mål till nästa val.
Men samtidigt, jag ser nog inte att du kan skapa mandat för din fråga, och det känns som ett relativt tunt partiprogram?
Citera
2026-08-19, 12:38
Medlem
Citat:
Jag säger inte vilken åsikt andra ska ha. Det demokratiska är väl att man håller sig till lagen tills den dagen den ändras?
Bra, då kan du ta den diskussionen med någon som säger att man ska bryta mot lagen. I den här tråden diskuterar vi ambitionen att ändra lagen.
Citera
2026-08-19, 12:57
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Bra, då kan du ta den diskussionen med någon som säger att man ska bryta mot lagen. I den här tråden diskuterar vi ambitionen att ändra lagen.
Yes! Det går fint.

Men det är inte det lag läser i rubriken.
Citera
2026-08-19, 13:15
Medlem
Citat:
Yes! Det går fint.

Men det är inte det lag läser i rubriken.
Ok, du kanske saknar läsförståelse då? För "Vem bör man rösta på, så att man på sikt kan få puffa i fred?" låter för mig som att man frågar vem man ska rösta på så att man på sikt kan få puffa i fred, inte som en uppmaning att bryta mot lagen.
Citera
2026-08-19, 13:31
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ok, du kanske saknar läsförståelse då? För "Vem bör man rösta på, så att man på sikt kan få puffa i fred?" låter för mig som att man frågar vem man ska rösta på så att man på sikt kan få puffa i fred, inte som en uppmaning att bryta mot lagen.

Tack för ditt förtydligande.
Lycka till med att få svar på din fråga.
Citera
2026-08-19, 16:08
Medlem
Citat:
Är det inte mer tragiskt att inte kunna acceptera att knark i nuläget är olagligt? Det är olagligt av en anledning.
Enda anledningen till att det är olagligt är för att idioter tror på sagor istället för forskning och fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in