2026-08-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Det funkar avskräckande och det gör att langare blir inlåsta
Men då bör väl vi ändå se ett positivt resultat om det är som du säger?

Men det blir värre och värre flr varje år som går, men du ska stoppa huvidet i botten av spritflaskan och tror att du är något.

Jävla alkis.
Citera
2026-08-18, 20:54
Medlem
Citat:
Försvinner problemet med ligor helt av ett det blir lagligt? Eller byter bara gängen produkt?
Så varför försvinner inte gängen om det är olagligt då?
Har du haschpsykos?
Citera
2026-08-18, 20:57
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Naturligtvis försvinner inte allting över en natt, så naiv är jag inte. Det finns en möjlighet att ligor kan försöka utnyttja ett system med laglig & reglerad cannabis. Ordentlig bakgrundskontroll är välkommen

Jag får lite intrycket att du tror att kriminalisering och att "slänga folk i finkan" löser missbruksproblemen per automatik. Så enkelt är det inte

Självklart inte. Vi blir dock inte av med gäng som handlar med narkotika genom att legalisera cannabis
Citera
2026-08-18, 21:00
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men då bör väl vi ändå se ett positivt resultat om det är som du säger?

Men det blir värre och värre flr varje år som går, men du ska stoppa huvidet i botten av spritflaskan och tror att du är något.

Jävla alkis.

Nja nån alkis blir jag nog inte i år.

Jag väljer bara att följa lagen om att knark inte är lagligt. Vill nån bryta lagen genom att köpa eller sälja tycker jag det borde straffas.
Det är väl inget märkligt med att stå på den lagliga sidan av ett ämne?
Citera
2026-08-18, 21:02
Medlem
Citat:
Nja nån alkis blir jag nog inte i år.

Jag väljer bara att följa lagen om att knark inte är lagligt. Vill nån bryta lagen genom att köpa eller sälja tycker jag det borde straffas.
Det är väl inget märkligt med att stå på den lagliga sidan av ett ämne?
Men om det blir lagligt så slipper du oroa dig. Du visar om och om igen att det negativa du tycker om cannabis är att det är olagligt och inget annat.
Citera
2026-08-18, 21:03
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Så varför försvinner inte gängen om det är olagligt då?
Har du haschpsykos?

Det finns många som bryter lagen inom många områden. Tex skattefusk, fortkörning, nedskräpning osv. Bara för att något händer behöver det inte legaliseras eller ses som okej. Att göra helt slut på gäng och knark kostar tyvärr pengar och resurser vi inte har. Tråkigt men sant.
Citera
2026-08-18, 21:05
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Men om det blir lagligt så slipper du oroa dig. Du visar om och om igen att det negativa du tycker om cannabis är att det är olagligt och inget annat.

Det är faktiskt grundat på mer än så tyvärr. Erfarenhet av vad knark kan ställa till med för människor i min omgivning.
Eller rättare sagt, människor som fanns i min omgivning.
Citera
2026-08-18, 21:09
Medlem
Citat:
Det är faktiskt grundat på mer än så tyvärr. Erfarenhet av vad knark kan ställa till med för människor i min omgivning.
Eller rättare sagt, människor som fanns i min omgivning.
Nu ljuger du bara för att. Så endast din erfarenhet är det som räknas här och alla andra har fel.

Ni är fan trötta som super bort hjärnan hela tiden.
Tragiskt
Citera
2026-08-18, 21:11
Medlem
Citat:
Självklart inte. Vi blir dock inte av med gäng som handlar med narkotika genom att legalisera cannabis
Men kan du sluta svänga mellan att prata om knark, narkotika, droger eller cannabis som du gör nu då man inte vet vad du snackar om!?

HÅLL EN RÖD TRÅD FÖR I HELVETE!
Citera
2026-08-18, 22:23
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Det funkar avskräckande och det gör att langare blir inlåsta

Minimalt, och till vilket pris?
Vid en avkriminalisering eller legalisering så är otillåten försäljning fortfarande olagligt. Ser du någon mer fördel med kriminaliseringen?

Citat:

Cannabis utgör ca 45% av hela den illegala narkotikahandeln i Sverige, enligt BRÅ.
Ge folk ett lagligt alternativ så borde gängens, alltså de grupperingar som skjuter och spränger, inkomster minska. Kombinera detta med hårdare straff och informationskampanjer så kanske langarna tänker efter en extra gång.
Senast redigerad av TongLongLC 2026-08-18 kl. 22:25.
Citera
2026-08-19, 08:09
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ja vi får se hur det utvecklas inom Centerpartiet? 2019 sa de ju att de skulle verka för att förbjuda religiös omskärelse av nyfödda pojkar (de var väl enda riksdagspartiet som verkade för det?) Knappt två år senare strök man det pga tryck från partistyrelsen så får se hur synen på cannabis utvecklas
Antagligen är Centerpartiet först ja, men fortfarande inte supernära. Under deras landsmöte 2025 så röstades avkriminalisering av innehav för eget bruk ned med 5 för och 24 emot. Nästa möte är 2027.

Just nu verkar strategin i riksdagen att vänta på en utredning av narkotikastrafflagen, som hänger på att S, M och/eller SD ska gå med på det.
Citera
2026-08-19, 11:38
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Nu ljuger du bara för att. Så endast din erfarenhet är det som räknas här och alla andra har fel.

Ni är fan trötta som super bort hjärnan hela tiden.
Tragiskt

Är det inte mer tragiskt att inte kunna acceptera att knark i nuläget är olagligt? Det är olagligt av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in