2026-08-29, 19:21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Undrar jag med… varför ska man få bli full men inte bli hög, när alkohol ändå är en farligare drog… det verkar inte som något partierna bryr sig om iaf. Bara du eller du ska få lite mer pengar. Så ska man rösta på den som ger en lite mer pengar. Inte sånt jag bryr mig om direkt. Nej vill ha förändringar i samhället, att vi ska tänka på framtiden, inte vem som ska få några hundra kr mer just nu!
Citera
2026-09-02, 22:23
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Partier vågar inte stötta legalisering/avkriminalisering som ni ser har vi majoriteten av idioter som 2 ovan som tycker fortfarande att cannabis är något från djävulen medans dom dricker sprit, äter snabbmat eller röker/snusar som alla dom 3 är betydligt farligare än cannabis bruk. Politik är fortfarande makt och spel, man förlorar dom såfort inte majoriteten tänker likadant.
Du kan ju inbilla dig att det du sysslar med är ofarligt, precis som alkisen kommer med ursäkter om sitt missbruk.
Citera
2026-09-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du kan ju inbilla dig att det du sysslar med är ofarligt, precis som alkisen kommer med ursäkter om sitt missbruk.

Cannabis ÄR överlag mindre farligt än alkohol

EDIT: Varför jämför du alkohol med cannabis? Har du nån källa att stå på? Eller är det mest känsloargument du går på?
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-09-02 kl. 23:08.
Citera
2026-09-03, 05:41
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Cannabis ÄR överlag mindre farligt än alkohol

EDIT: Varför jämför du alkohol med cannabis? Har du nån källa att stå på? Eller är det mest känsloargument du går på?
Överlag?, sluta vara så känslig, har du rökt för mycket?
Du får väl ta det med läkare och sakkunskap
Citera
2026-09-03, 07:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ofarligt blir lite av ett svart och vitt, men nej, cannabis har mycket låg skadlighet på kroppen.
Och de som kan få problem, är de få missbrukarna.

Den som dricker alkohol dock, de utsätter sin kropp för många många potentiella skador, som cannabis inte ens kommer nära av.
Och sen för man inte glömma kringskadorna heller av alkohol, och som de drabbade av de som druckit alkohol och blir våldsamma.(Som inte cannabis har, för de vill hellre söka soffan med en film på TV´n.)
För vissa år så står våldsbrotten på upp mot 80% och under påverkan av alkohol.

Så ska man vara sån och svart och vitt och jämför med alkohol, så kan man säga utan tvekan att det är mot ofarligt.

Men en sak är sant, de som är beroende/missbrukare av cannabis och alkohol, de har samma ursäkter att fortsätta.
Men de andra 96% som inte är beroende/missbrukare av cannabis, varför ska vi dra in dom för?

Och sen ha en lag som är MYCKET mer skadlig än drogen i sig självt, låter ju helt sjukt konstigt.

Citat:
Om du ska ha någon bäring i frågan, så kanske du inte skulle lämnat ifrån frågan till de som styrda av lagen mer eller mindre och säga cannabis är livsfarligt.

Cannabis är en av de mest tacksamma ämnen att skriva om, och för att det folk tror om cannabis utan att faktiskt tagit reda på det, så är dom ute och seglar i det mesta.
En rolig är att cannabis rökning ger lungcancer, och nu pratar vi utan tobak, för tobak vet vi ju kan ge lungcancer.
Och detta av en källa som är välanvänd inom att säga cannabis ger lungcancer, så slutade han säga detta och för hans siffror stödde inte påståendet.
Utan tvärtom såg man, det var en lite mindre benägenhet att få lungcancer med den som bara rökade cannabis.(Inget svart och vitt här tack, och det var lite mindre, för lärt mig att en del tror detta betyder att cannabis botar lungcancer och sånt tramsande.)
Senast redigerad av klyban 2026-09-03 kl. 07:15.
Citera
2026-09-03, 10:18
Medlem
Citat:
Är du emot diväteoxid också med tanke på hur många som dör utav det varje år?
Citera
2026-09-03, 13:42
Medlem
Citat:
Haha va, har aldrig sagt det va helt ofarligt, men om du jämför alkohol med cannabis är som att jämföra Nerf med skarpa vapen, inte den vassaste i lådan är du
Citera
2026-09-03, 14:22
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Haha va, har aldrig sagt det va helt ofarligt, men om du jämför alkohol med cannabis är som att jämföra Nerf med skarpa vapen, inte den vassaste i lådan är du
Rent bullshit enligt mig, och väldigt många läkare och kunniga.
Nej ni bara försöker rättfärdiga ert knarkande, inför er själva.
Det sägs att hasch gör folk mosiga i hjärnan och denna tråden bevisar nog det.
Citera
2026-09-03, 14:25
Avslutad
Jag anser att t ex antisociala individer och andra hjärntyper inte borde tvingas självmedicinera med illegala droger utan få det genom psykiatrin, cannabis. Jag är själv inte antisocial men har en sorts hjärna som behöver extra tillskott av substanser. Hade jag haft råd hade jag nog börjat med cannabis, men istället är jag i det psykiatriska systemet och proppar mig full av substanser som har betydligt värre sidoeffekter än cannabis förmodligen skulle ha på mig.
Citera
2026-09-03, 14:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Rent bullshit enligt mig, och väldigt många läkare och kunniga.
Nej ni bara försöker rättfärdiga ert knarkande, inför er själva.
Det sägs att hasch gör folk mosiga i hjärnan och denna tråden bevisar nog det.
Du undviker ämnet, är det av anledningen du vet om att du inte kommer klara av den saklighet och fakta som sen kommer?

För mig var det extremt enkelt och rättfärdiga med cannabis och pga ryggvärk som väckte mig 30-50ggr per natt och där morfin hjälpte, men inte i närheten.
Första gången jag rökte inför natten, så sov jag för första gången på mycket länge en hel natt.
Och sen när ryggvärken slutade så slutade jag med cannabis också, och tänkte inte ens på det, utan först månader senare insåg detta.

Du kan inte använda ett fåtal missbrukare för alla andra med cannabis, då blir det bara fel för dig.
Och tror att du får vara lite mer saklig i fortsättningen, för detta är lite pinsam nivå på upp tills nu.
Citera
2026-09-03, 15:02
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du undviker ämnet, är det av anledningen du vet om att du inte kommer klara av den saklighet och fakta som sen kommer?

För mig var det extremt enkelt och rättfärdiga med cannabis och pga ryggvärk som väckte mig 30-50ggr per natt och där morfin hjälpte, men inte i närheten.
Första gången jag rökte inför natten, så sov jag för första gången på mycket länge en hel natt.
Och sen när ryggvärken slutade så slutade jag med cannabis också, och tänkte inte ens på det, utan först månader senare insåg detta.

Du kan inte använda ett fåtal missbrukare för alla andra med cannabis, då blir det bara fel för dig.
Och tror att du får vara lite mer saklig i fortsättningen, för detta är lite pinsam nivå på upp tills nu.
Vaddå undviker??

Om du vill knarka, gör du det, jag tänker inte
förbjuda dig.

Men ni har alltid så dåligt samvete och vill rättfärdiga ert beteende och även sprida det till andra, ni påminner om veganer som alltid måste påpeka att dom minsann är det!
Citera
2026-09-03, 15:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vaddå undviker??

Om du vill knarka, gör du det, jag tänker inte
förbjuda dig.

Men ni har alltid så dåligt samvete och vill rättfärdiga ert beteende och även sprida det till andra, ni påminner om veganer som alltid måste påpeka att dom minsann är det!
Det du skriver dom innehåller en massa fel, är det så att du inte vet så mycket om cannabis och bara chansar.
Eller är du indoktrinerad?

Säger inte att cannabis är en bra hälso drog, så vi inte fastnar i något svart och vitt.

Varför skulle folk ha dåligt samvete, och om vad?
Och en sak blir rätt roligt vid denna punkten, cannabisrökare möjligtvis på internet och anonyma kan propagera för cannabis.
Men inte i verkligheten, där är de extremt få.

Dock är det inte att propagera för cannabis och säga cannabis är överlag mindre farligt än alkohol, det är vad man kallar för fakta.
Att propagera är mer säga rök cannabis, det är fantastiskt, och sen har vi ditt svartvita som är mycket verklighetsfrånvänt.

Och vi ser igen att du smiter ifrån ämnet, och börjar inte undra om du inte redan vet om att cannabis är inte speciellt skadligt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in