2026-08-10, 05:35
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?

Äh, skit i om nåt parti skulle lyfta frågan eller inte. Politiken är ändå, precis som du säger, bara ett spel för gallerierna.

Så, även om nån skulle börja snacka om det, så blir det garanterat inga reformer i Sverige ändå.

Jag tror det måste till att alla våra grannländer har infört lagliga modeller först, innan frågan kommer att lyftas på allvar.
Senast redigerad av busy-signal 2026-08-10 kl. 05:44.
Citera
2026-08-10, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
White trash, rösta för viktigare frågor
Både att minska kriminellas oändliga, skattefria miljardinkomster genom att konkurrera ut dem precis som vi gör med allting annat och individens autonomi, rätten och friheten att bestämma över sin egen kropp istället för att staten gör det som en narcissistisk styvförälder som aldrig låter oss bli vuxna och fatta egna beslut är viktiga frågor, kanske de allra viktigaste.

Eller vilka frågor tycker du är viktigare än det? Motivera.
Citera
2026-08-10, 07:07
Medlem
Rökning är farligt och leder till olika lungsjukdomar.

Ska du knarka så använd substanser som inte innebär inandning av rökgaser.
Citera
2026-08-10, 09:42
Medlem
Jag kommer att rösta V just för detta. Precis som du är jag totalt obrydd om politik i övrigt. Det tuffar på som vanligt, har alltid gjort. Det är inte så att jag kan råka rösta ett parti till makten som vill avveckla ekonomin eller liknande. Politiker av alla färger är endast intresserade av att sko sig och behålla status quo, precis som det borde vara. Hitler var idealist, ge mig en förutsägbart girig byråkrat hellre än en idealist alla dagar i veckan. Men låt mig bara odla och röka mitt eget gräs ffs.

Jag hoppas att V's humanismiver får dom att svänga tidigt i frågan och utöver det ser jag föryngringen inom partiet samt deras många medlemmar med rötter i Mellanöstern och andra cannabiskulturcentra som positiva förutsättningar.
Citera
2026-08-10, 09:45
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Partier vågar inte stötta legalisering/avkriminalisering som ni ser har vi majoriteten av idioter som 2 ovan som tycker fortfarande att cannabis är något från djävulen medans dom dricker sprit, äter snabbmat eller röker/snusar som alla dom 3 är betydligt farligare än cannabis bruk. Politik är fortfarande makt och spel, man förlorar dom såfort inte majoriteten tänker likadant.
Exakt. Folk är för indoktrinerade i Sverige.

Dessutom är dom inte speciellt smarta som vi ser av svaren och vilka det är som svarat.
Citera
2026-08-10, 09:51
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför tror du det har blivit lagligt i massor av andra länder då, t.ex. självaste USA? Det faktiskt rätt märkligt och oroväckande att lilla Sverige insisterar på att göra tvärtemot vad dom gör i denna fråga.

Att usa gör något är inte en premiumstämpel enligt mig. Dom gör det för att det är lätte att avkriminalisera än att lösa problemet. Inte ens amerikanska forskare påstår att gräs är nyttigt.
Citera
2026-08-10, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
White trash, rösta för viktigare frågor

Avkriminalisering av C kan leda till en mer folklig och fredfull omvärld. Ganska viktig fråga.

Ni skräp som tror det är pundare i högsta grad som önskar sig detta är själva alkoholiserade och tjackade, men det är ju PK sen länge i svea rike .
Citera
2026-08-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Att usa gör något är inte en premiumstämpel enligt mig. Dom gör det för att det är lätte att avkriminalisera än att lösa problemet. Inte ens amerikanska forskare påstår att gräs är nyttigt.
Vad fan är nyttigt? Bara för något år "onyttigt" ska det inte vara olagligt haha vem fan försöker man argumentera mot här egentligen, Förbjud allt om är onyttigt då 👍 lycka till, klart du vill ha din kvälls bira men om någon ska röka på istället det är då allt knas börjar eller hah, sen fuck USA för den delen många länder i Europa rör sig mot avkriminaling/legalisering
Citera
2026-08-10, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajseluring
Rökning är farligt och leder till olika lungsjukdomar.

Ska du knarka så använd substanser som inte innebär inandning av rökgaser.

Hahaha vetenskapens scoutledare? du e allt duktig du. Du kanske förväxlade ekologisk Canabis med fabriksproducerade cigaretter?? Du behöver ju inte kväva dig själv med röken haha men nej, rök är endast farligt om det du förbränner är giftigt.

Traditionell medicin för astma är att göra rökelser av maskrosblad som förut kallades host häv för inandning. Görs fortfarande av kunniga astmatiker som tröttnat på vita pulver med etikett.

Inandning av läkande örter är INTE farligt. Precis som rökelserna du köper hos närmsta yoga-guy.

Så att förbränna cannabis och inandas dess rök? Nej, inte direkt super farligt.
Citera
2026-08-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?

Politikerna älskar sådana som du. Du är deras dröm. Tänk väljare som inte bryr sig och låter makten genomföra alla reformer de vill och på så sätt skapa diktatur där de kan sitta helt ostörda. Om du vid en diktatur yttrar dig så syr de in dig direkt. Då är det alltså försent att bry sig.
Citera
2026-08-10, 12:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ja, det är ju klassiskt liberala partiet då: https://www.klassisktliberalapartiet.se/var-politik/

Men de kommer ju lika lite som Piratpartiet att komma in i riksdagen, så vill du rösta på ett parti som företräder legalisering, då är det en markering och försök till att påverka på längre sikt.

Det är synd att det väl trots vissa försök inte finns ett seriöst enfrågeparti att rösta på som kunde hjälpa till att föra upp frågan på agendan. Så en idé är ju att starta ett. 🙂
Citera
2026-08-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulaotzu
Hahaha vetenskapens scoutledare? du e allt duktig du. Du kanske förväxlade ekologisk Canabis med fabriksproducerade cigaretter?? Du behöver ju inte kväva dig själv med röken haha men nej, rök är endast farligt om det du förbränner är giftigt.

Traditionell medicin för astma är att göra rökelser av maskrosblad som förut kallades host häv för inandning. Görs fortfarande av kunniga astmatiker som tröttnat på vita pulver med etikett.

Inandning av läkande örter är INTE farligt. Precis som rökelserna du köper hos närmsta yoga-guy.

Så att förbränna cannabis och inandas dess rök? Nej, inte direkt super farligt.
Fantastiskt. Det enda kolbaserade råvaran som inte avger koloxid eller bildar tjära. Otroligt. Egentligen så skulle hus och dess inredningar kunna tillverkas av rökbart knark. De flesta som avlider vid bränder dör av rökgaserna.
Det här är ett stort framsteg för säkerheten i hemmet. Ta patent så blir du rik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in