2026-08-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Jo trodde nog det också innan förra valet men nu så vette fan. Vet inte ens om något kommer hända innan 2030. Hoppas såklart att ett parti vill legalisera innan valet 2030 men sätter typ 30% chans på det.

Ja vi får se hur det utvecklas inom Centerpartiet? 2019 sa de ju att de skulle verka för att förbjuda religiös omskärelse av nyfödda pojkar (de var väl enda riksdagspartiet som verkade för det?) Knappt två år senare strök man det pga tryck från partistyrelsen så får se hur synen på cannabis utvecklas
Citera
2026-08-15, 06:57
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ingen pratar om att legalisera heroin utan det existerar endast i din fantasi.

Om du vill ha en seriös diskussion så kan du börja med att vara ärlig.
Ta bort heroin ur min kommentar. Men jag står kvar för att all narkotika ska vara olaglig
Citera
2026-08-15, 09:56
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Folk som bara kommer med idiotiska inlägg och påstår att ingen bryr sig. Ger liksom inget

Du gör som du vill/röstar på vad du vill. Nämner de endast pga cannabis-frågan
Frågan är vem som skriver idiotiska inlägg, jag tycker att det är du
Citera
2026-08-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Ta bort heroin ur min kommentar. Men jag står kvar för att all narkotika ska vara olaglig

Så om cannabis (som det i många delar av världen numera är) inte längre klassas som narkotika så är du helt okej med en legalisering?
Citera
2026-08-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Frågan är vem som skriver idiotiska inlägg, jag tycker att det är du

OK varför är mina inlägg idiotiska? Var jag otydlig i första inlägget? Det kan jag ha varit och jag ber om ursäkt isåfall (det var aldrig riktat mot dig, jag riktade mig emot de som enbart skriver Ingen bryr sig om er, jävla pundare! och dylikt) men det har mer med sömnbrist och liknande att göra (snarare än IQ etc)
Citera
2026-08-15, 10:20
Medlem
Citat:
Jag anser att allt bruk av narkotika ska avkriminaliseras där tyngre narkotika bör regleras av vården och inte säljas över disk.

Att straffa bort bruket har aldrig fungerat i världshistorien!
Citera
2026-08-15, 10:23
Medlem
Citat:
Skulle vi få färre knarkare om det var lagligt? Tror inte det.
Om vi försöker att prata om bara cannabis och cannabisbrukare, vad är problemet? Nederländerna har högre BNP än vi tex.
Citera
2026-08-15, 13:31
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Så om cannabis (som det i många delar av världen numera är) inte längre klassas som narkotika så är du helt okej med en legalisering?

Jag tycker det låter som en dålig idé. Tror vi får fler som håller på med skiten om det är lagligt.
Citera
2026-08-15, 13:32
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Jag anser att allt bruk av narkotika ska avkriminaliseras där tyngre narkotika bör regleras av vården och inte säljas över disk.

Att straffa bort bruket har aldrig fungerat i världshistorien!

Att göra det lagligt minskar inte nån risk
Citera
2026-08-15, 13:33
Medlem
Citat:
Att göra det lagligt minskar inte nån risk
Jo det minskar riskerna över en rad olika områden!
Vad tjänar du på att ljuga?
Citera
2026-08-15, 13:33
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om vi försöker att prata om bara cannabis och cannabisbrukare, vad är problemet? Nederländerna har högre BNP än vi tex.

För du skapar så mycket pengar genom att röka eller vad menar du?

Jag tycker inte lagstiftningen ska ge vika. Bättre om vi medborgare avstod knark
Citera
2026-08-15, 13:34
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter som en dålig idé. Tror vi får fler som håller på med skiten om det är lagligt.
Vad är problemet om fler väljer att bruka cannabis?
Eller tror du det blir lagligt att köra påverkad och låta kirurgen operera med en fet gås i käften?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in