Det finns inget riksdagsparti som driver frågan på allvar tyvärr. Så ska du rösta på dem så får du typ välja det minst dåliga. SD går ju fetbort i den frågan såvitt jag vet, och jag tror du kan glömma KD, M och S också. Ironiskt nog kan du även glömma de så kallade liberalerna L.
Utöver det så tror jag det är hyfsat jämnt mellan V, MP och C. Inget av dem kommer driva frågan starkt, och det lär stanna vid saker som att det är avkriminaliserat för eget bruk.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...
Kan man tänka sig varför? Kanske för att... ni kanske inte är så många ändå?
Utanför ditt orökta men ändå flummiga huvud så finns det rätt många som tycker att vi borde avkriminalisera. Dock är det också rätt många av dessa som har det rätt långt ner på listan över viktiga frågor. Själv tycker jag vi borde gå mot en legalisering, men jag hade aldrig röstat på exempelvis M, SD eller KD även om de ändrade uppfattning i just den frågan. Det finns många frågor som är viktigare.
Men tiden kommer. Det går långsamt, men det rör sig åt rätt håll och det är bara en tidsfråga. Det handlar bara om att tillräckligt många med dina stenåldersåsikter ska dö av. Bland unga ökar stödet för både avkriminalisering och legalisering för varje år. Jag hittade en undersökning från 2025 som visar att bland unga från 16-19 så var det 27% som tyckte att det var ett mycket bra eller ganska bra förslag att legalisera, och det var 17% som tyckte varken bra eller dåligt.