2026-08-09, 22:09
Medlem
jakirosmothers avatar
legalize it

skål
Citera
2026-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...

Kan man tänka sig varför? Kanske för att... ni kanske inte är så många ändå?
Jag tror inte det är det. De har nog beräknat att det är fler befintliga väljare som förloras gentemot de som potentiellt kan vinnas.

Jag röker inte själv, men det låter som om du skulle behöva öppna ditt sinne lite. Folk kan se saker på andra sett vettu.

Antar att du inte är först på listan att bli bjuden på fester, men jag kan ha fel… lycka till med din handikappande trångsynthet!
Citera
2026-08-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag tror inte det är det. De har nog beräknat att det är fler befintliga väljare som förloras gentemot de som potentiellt kan vinnas.

Jag röker inte själv, men det låter som om du skulle behöva öppna ditt sinne lite. Folk kan se saker på andra sett vettu.

Antar att du inte är först på listan att bli bjuden på fester, men jag kan ha fel… lycka till med din handikappande trångsynthet!

Nu röker jag inte men ni båda skulle behöva tala igenom detta med en jolle i handen var.
Citera
2026-08-09, 23:52
Medlem
I detta val finns inget sånt alternativ. Kanske Volt framöver. Eller om mp eller V tas sig i kragen.
Citera
2026-08-10, 00:16
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
White trash, rösta för viktigare frågor
Kolla här förfan polisen väljer att slå in dörren och göra husrannsakan hos någon 2026 för att det luktade cannabis... Är du cannabisrökare hotet från samhället är högst påtagligt i.o.m att polisstaten breder ut sig.

https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/polis-brot-upp-dorr-efter-cannabislukt-i-eskilstuna/rmw0w0ml
Citera
2026-08-10, 00:20
Medlem
Citat:
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...

För att en minioret i Sverige vet faktiskt hur det är, och dom andra vågar inte gå ut för dom förlorar körtortet, jobbet ni resten är helt efterblivna av decennier av propaganda, en liten sökning kan lägga svar på dina frågor men du bryr dig inte. Men de lugnt unga generationen kommer ta över och det är bara en tidsfråga när det händer. Ni är dom ända som har hash psykoser även fast ni har aldrig provat 😂
Citera
2026-08-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Nu röker jag inte men ni båda skulle behöva tala igenom detta med en jolle i handen var.
Du har så rätt broder. All kärlek till dig.
Citera
2026-08-10, 00:51
Medlem
Det finns inget riksdagsparti som driver frågan på allvar tyvärr. Så ska du rösta på dem så får du typ välja det minst dåliga. SD går ju fetbort i den frågan såvitt jag vet, och jag tror du kan glömma KD, M och S också. Ironiskt nog kan du även glömma de så kallade liberalerna L.

Utöver det så tror jag det är hyfsat jämnt mellan V, MP och C. Inget av dem kommer driva frågan starkt, och det lär stanna vid saker som att det är avkriminaliserat för eget bruk.

Citat:

Utanför ditt orökta men ändå flummiga huvud så finns det rätt många som tycker att vi borde avkriminalisera. Dock är det också rätt många av dessa som har det rätt långt ner på listan över viktiga frågor. Själv tycker jag vi borde gå mot en legalisering, men jag hade aldrig röstat på exempelvis M, SD eller KD även om de ändrade uppfattning i just den frågan. Det finns många frågor som är viktigare.

Men tiden kommer. Det går långsamt, men det rör sig åt rätt håll och det är bara en tidsfråga. Det handlar bara om att tillräckligt många med dina stenåldersåsikter ska dö av. Bland unga ökar stödet för både avkriminalisering och legalisering för varje år. Jag hittade en undersökning från 2025 som visar att bland unga från 16-19 så var det 27% som tyckte att det var ett mycket bra eller ganska bra förslag att legalisera, och det var 17% som tyckte varken bra eller dåligt.
Citera
2026-08-10, 01:33
Medlem
doncroces avatar
I Sverige tillåter inte ens staten vuxna människor att köpa kall starköl.

Sverige är alltså extremt långt från en legalisering av andra rusmedel, när kall öl fortfarande är tabubelagt.

Sverige blir antagligen det sista landet i västvärlden som legaliserar Cannabis om det nu skulle ske, så håll inte andan.
Senast redigerad av doncroce 2026-08-10 kl. 01:36.
Citera
2026-08-10, 05:08
Medlem
bithaxs avatar
Tyvärr har Liberalerna varit dumma nog att inte driva detta som en valfråga.
Citera
2026-08-10, 05:11
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
I Sverige tillåter inte ens staten vuxna människor att köpa kall starköl.

Jo, du kan numera köpa den på en bar som inte serverar mat. Men det skulle väll S rulla tillbaka om de kom till makten, som jag förstår det. De var i alla fall väldigt kritiska och röstade nej till förslaget.
Senast redigerad av bithax 2026-08-10 kl. 05:16.
Citera
2026-08-10, 05:31
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Förutom olika ungdomsförbund är det väl bara Centern:

"Centerpartiet beslutade på en stämma att verka för att avkriminalisera förekomsten av narkotika i kroppen, vilket innebär att det ska vara straffritt att vara påverkad, även om innehav och försäljning fortsatt är olagligt"

Tyvärr är ju mycket annat som de bedriver ganska kasst. Många tillhörandes partiet verkar även vilja avkriminalisera förekomsten av sina könsorgan i barns kroppar.

Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Tyvärr har Liberalerna varit dumma nog att inte driva detta som en valfråga.

De har fullt upp med att förbjuda lådvin, strypsex och frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in