2026-08-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Vem och vilken organisation?

Det sa jag ju i tidigare inlägg: han har fått uppdrag inom ytterhögerns media.

Men som sagt, jag orkar inte med er mer nu, hej då.
Citera
2026-08-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Testa att säga att din man är en hotfull nazist...

Eller så är det så: att hon har fått stryk. Och behövt fly.

Men du tror mer det är en 40 årskris som ligger bakom?
Citera
2026-08-08, 19:50
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Tänker följande:
* Hon är fortfarande nazist? Eftersom hon bara kritiserar kvinnosynen i partiet.
* Hon verkar blåst, hur är man så ideologiskt övertygad att man är aktiv nazist i flera år och sen kommer på att man är emot det? Jag hade inte litat på henne, känns som att hon vill synas i första hand och inte har någon moral.
Både för att hon var aktiv i NMR och för att hon plötsligt låtsas vara emot dem.

* Att kommentarer i sociala medier är helt knäppa. "Där sa hon sanningen om SD".
SD är absolut inte ett nazistiskt parti, de blir ju själva hotade av nazister.

Jag säger inget om var hon står politiskt nu. Hon förklarar ju själv att hon inte riktigt vet det. Men om vi pratar om religiösa sekter så brukar inte avhopp komma bara si så där. Man kan ha haft ”förbjudna” tankar länge om att något är fel, men fortsätter ändå lydigt följt i sekten spår. Man känner sig på något sätt hemma där. Det har varit en stor del av ens liv. Sen händer något som ger klarsyn eller då man känner man måste fly för att inte gå under.

Jag tror att hon och/eller barnet blev misshandlat och att hon inte fick nåt stöd inom partiet.Att hon var tvungen att söka hjälp hos soc och kvinnojouren. Och att det efterhand fått henne att inse arr rörelsen inte stöttar kvinnor.

När hon inte hade ett barn så var det väl lättare att utstå sexuella övergrepp (som hon berättade om i artikeln) och att bli illa behandlad. Slagen. Men det kanske var svårare när hon väl blev mamma. Hon hade ett barn att beskydda.

Jag kan ha fel, men inte ett helt oväntat scenario.

Tror jag att hon saknar att synas? Ja. Kan det ha lett till artikeln skrevs? Ja. Men man kan vara en som vill synas och samtidigt öppet vilja göra upp med sitt förflutna. Det vore ju konstigt om bara introverta fick visa upp sina liv. Då blev inga artiklar skrivna.
Citera
2026-08-08, 19:51
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Jag säger inget om var hon står politiskt nu. Hon förklarar ju själv att hon inte riktigt vet det. Men om vi pratar om religiösa sekter så brukar inte avhopp komma bara si så där. Man kan ha haft ”förbjudna” tankar länge om att något är fel, men fortsätter ändå lydigt följt i sekten spår. Man känner sig på något sätt hemma där. Det har varit en stor del av ens liv. Sen händer något som ger klarsyn eller då man känner man måste fly för att inte gå under.

Jag tror att hon och/eller barnet blev misshandlat och att hon inte fick nåt stöd inom partiet.Att hon var tvungen att söka hjälp hos soc och kvinnojouren. Och att det efterhand fått henne att inse arr rörelsen inte stöttar kvinnor.

När hon inte hade ett barn så var det väl lättare att utstå sexuella övergrepp (som hon berättade om i artikeln) och att bli illa behandlad. Slagen. Men det kanske var svårare när hon väl blev mamma. Hon hade ett barn att beskydda.

Jag kan ha fel, men inte ett helt oväntat scenario.

Tror jag att hon saknar att synas? Ja. Kan det ha lett till artikeln skrevs? Ja. Men man kan vara en som vill synas och samtidigt öppet vilja göra upp med sitt förflutna. Det vore ju konstigt om bara introverta fick visa upp sina liv. Då blev inga artiklar skrivna.

Vilket parti menar du?
Citera
2026-08-08, 20:03
Medlem
Hur kunde hon få det till i sin lilla hjärna att skyddade boenden och kvinnojourer kommer försvinna om hon inte hoppar av? Att hon är så viktig så det hon gör för rörelsen kommer hjälpa till att ge makten åt "extremhögern" och därigenom ta bort hennes superviktiga kvinnojourer? Som tydligen trumfar allt, (massinvandring, blattevåld, bli av med landet till kaosblattar, utdöda svenskar) i viktighet nu helt plötsligt. Hon är ju helt jävla bäng. Lider med sonens far, som inte får träffa honom. Är hundra på att hon drog igång detta för att få enskild vårdnad. Det blir jättelätt om man skyller på "våldsam nazist" i dagens Sverige och vår socialtjänst som består av massa blattekärringar och batikhäxor. Vilken jävla råtta.
Citera
2026-08-08, 20:05
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Det ens utesluter inte det andra. Vem som helst kan skriva vad som helst online men jag har rört mig parallellt med henne under lång tid och tagit andra beslut i livet och kan inte alls relatera till henne eller hennes situation men är inte alls förvånad och tror inte nödvändigtvis hon ljuger. Hon har rört sig i illa ansedda/subkulturella kretsar och varit med exv dömda män och det rättfärdigar såklart inte att hon blir illa behandlad men det är kanske inte överraskande heller. Hon har, jag upprepar mig om detta, alltid valt bort en traditionell kvinnoroll och fått jättemycket bekräftelse kring det när hon var tonåring/ung 20någonting. Men få män av kvalitet (läs utbildning, kapital, intellekt etc) uppskattar sådana tendenser inte minst i den nationalistiska miljön som helt bygger på idéen om traditionella könsroller. En ung snygg kvinna kommer undan med mycket, bevisligen. Sen kom verkligheten ikapp. Hon blev gammal och frånskild med barn och får inte längre den drottningbehandling hon vant sig vid. Det traumatiserar kvinnor.
Citera
2026-08-08, 20:07
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Exakt vilken mer organiserad ytterhöger?

Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Vilket parti menar du?

Enligt artikeln var det Nationaldemokraterna till att börja med. Sen var hon med och grundade Nya Tider. Några rader från en faktaruta i artikeln.
2009 Hoppar av gymnasiet och flyttar till Stockholm. Går med i Nationaldemokraterna (ND), som står för en mer radikal nationalism än SD.

2010 Blir folkvald politiker för ND. Ersättare i kommunfullmäktige i Södertälje samt nämndeman. Blir även chefredaktör för partiets tidning Nationell Idag.

2011 Skriver en text åt nazistiska Svenska motståndsrörelsens tidning, om vitas utsatthet i Sydafrika

2012 Är med och grundar Nya Tider och blir vice chefredaktör och skribent för tidningen.

2019 Grundar videosajten Exakt24 och blir ansvarig utgivare där.

2025 Slutar i augusti jobbet på FrihetsNytt, en högerextrem och konspirationsteoretisk tidning. Flyttar med sin son till skyddat boende.

Citera
2026-08-08, 20:08
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:

Är det inte lite för tidigt med en 40-årskris? Hon blir 34 i år.
Senast redigerad av Reflexdjur 2026-08-08 kl. 20:12.
Citera
2026-08-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Det ens utesluter inte det andra. Vem som helst kan skriva vad som helst online men jag har rört mig parallellt med henne under lång tid och har tagit andra beslut i livet och kan inte alls relatera till henne eller hennes situation men är inte alls förvånad och tror inte nödvändigtvis hon ljuger. Hon har rört sig i illa ansedda/subkulturella kretsar och varit med exv dömda män och det rättfärdigar såklart inte att hon blir illa behandlad men det är kanske inte överraskande heller. Hon har, jag upprepar mig om detta, alltid valt bort en traditionell kvinnoroll och fått jättemycket bekräftelse kring det när hon var tonåring/ung 20någonting. Men få män av kvalitet (läs utbildning, kapital, intellekt etc) uppskattar sådana tendenser inte minst i den nationalistiska miljön som helt bygger på idéen om traditionella könsroller. En ung snygg kvinna kommer undan med mycket, bevisligen. Sen kom verkligheten ikapp. Hon blev gammal och frånskild med barn och får inte längre den drottningbehandling hon vant sig vid. Det traumatiserar kvinnor.

Nej, kvinnor traumatiseras inte av att få barn och vi äldre. Vad har du för märkliga idéer? Kvinnir traumatiseras däremot av våld.
Citera
2026-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Är det inte lite för tidigt med en 40-årskris? Hon blir 33 i år.

Det var en skribent som påstod att hon är nära 40 och att allt detta handlar om att hon är 40.
Citera
2026-08-08, 20:11
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Nej, kvinnor traumatiseras inte av att få barn och vi äldre. Vad har du för märkliga idéer? Kvinnir traumatiseras däremot av våld.

Då var du väl en ful kvinna när du var ung, jag beklagar din upplevelse. Vi andra vet att det inte finns någon hejd på mäns smicker och inställsamhet men den ändrar form med åldern. Ett högt fall för de som befinner sig på toppen.
Citera
2026-08-08, 20:13
Medlem
Beklagligt om hon behandlats dåligt i relation. I övrigt är det män och inte kvinnor som är hoppet för samhället så hennes avhopp gör varken till eller från.

Handlar nog mest om vart hon ser pengar att hämta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in