Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Ja att det sker förringar jag inte men varför skulle den nationella miljön vara värre än andra platser. Finns sjuka individer överallt. Jag har ändå varit en del av den nationella miljön bitvis i 25 år och jag har aldrig stött på det alls. Jag säger inte att det inte sker, Sanna är väl ett exempel på det, men jag ser inte heller att det skulle vara en miljö som är mer kvinnofientlig än andra. Snarare brukar vi oftast försvara kvinnor även om vi inte är feminister men oavsett politik så rör man som riktig man inte en kvinna. Det är inte politiskt, det är moraliskt.
Det finns ju fler sätt att visa kvinnohat än våld.
Nu brukar jag rätt sällan hänga med nationalister, men vid de tillfällen jag har gjort det så har det varit rätt misogynt. Visst, åsikterna att man inte ska bära hand på en kvinna finns, och man skulle också spöa ner den som bär hand på en kvinna. Men samtidigt är det mest lite hederskultur över det hela, och man ser inte kvinnor som jämlika individer, utan snarare någon som ska vara tyst, städa, stå vid spisen, klämma fram lite ungar och ge en avsugning när mannen vill ha det.