2026-08-08, 15:16
Medlem
puterealbas avatar
Hon ska redan ha bildat en ny rasistgrupp för enbart kvinnor: Valhallas valkyrior...

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Hon kommer knappast tillbaka till rörelsen hon kommer skriva en bok som Jessika Devert gjorde och helt byta idelogi. Går man ut i DN då kommer man inte tillbaka.
Citera
2026-08-08, 15:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Alla usla pojkvänner är ju hämtade direkt från den nationella rörelsen

Berätta det för Tobias Hübinettes före detta fru. Hon blir nog förvånad över att få reda på att han är medlem av "den nationella rörelsen".
Citera
2026-08-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja att det sker förringar jag inte men varför skulle den nationella miljön vara värre än andra platser. Finns sjuka individer överallt. Jag har ändå varit en del av den nationella miljön bitvis i 25 år och jag har aldrig stött på det alls. Jag säger inte att det inte sker, Sanna är väl ett exempel på det, men jag ser inte heller att det skulle vara en miljö som är mer kvinnofientlig än andra. Snarare brukar vi oftast försvara kvinnor även om vi inte är feminister men oavsett politik så rör man som riktig man inte en kvinna. Det är inte politiskt, det är moraliskt.
Det finns ju fler sätt att visa kvinnohat än våld.

Nu brukar jag rätt sällan hänga med nationalister, men vid de tillfällen jag har gjort det så har det varit rätt misogynt. Visst, åsikterna att man inte ska bära hand på en kvinna finns, och man skulle också spöa ner den som bär hand på en kvinna. Men samtidigt är det mest lite hederskultur över det hela, och man ser inte kvinnor som jämlika individer, utan snarare någon som ska vara tyst, städa, stå vid spisen, klämma fram lite ungar och ge en avsugning när mannen vill ha det.
Citera
2026-08-08, 15:21
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Berätta det för Tobias Hübinettes före detta fru. Hon blir nog förvånad över att få reda på att han är medlem av "den nationella rörelsen".
Vad har Tobias Hübinette med Sanna Hill och den nationella rörelsen att göra? Hon har ju haft ihop det med nationalister.
Citera
2026-08-08, 15:24
Medlem
Nu har jag inte jättebra koll på Sanna Hill, men jag känner igen namnet. Jag minns att jag läste något hon skrivit om Syrien för några år sedan som var riktigt bra. I princip kunde det lika gärna ha varit skrivet av en gammaldags antiimperialist från vänstern. Hon försvarade Syriens rätt till självbestämmande och kritiserade västs stöd till islamister. Hon framstod som vettig. Långt i från dumnationalisterna med sina "hö hö bomba mer"-kommentarer.

Och det verkar som om hon faktiskt talar klarspråk om varför hon hoppar av. Att kvinnosynen i de här alt-höger kretsarna till stor del är bedrövlig. Vilket inte minst framgår av vissa kommentarer som hon nu får därifrån. Christian P har väl aldrig framstått som särskilt sympatisk men det här var ett lågvattenmärke även av honom.

Samtidigt fortsätter Orrenius att vara ett kräk och det är synd att hon gick just till honom.
Citera
2026-08-08, 15:24
Medlem
Det skulle kunna vara så att jag bott under en sten men jag har aldrig hört talas om henne.
Citera
2026-08-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Änglasjö är en av männen som nämns i CP's blogginlägg. Men Tor och Sanna har inte barn tillsammans.

Den senaste som hon har barn med vet jag inte vem han är men har fått höra att det kan röra sig om en *esper *ohansson (*=J) ? Någon som kan bekräfta?

Ja, det är han, JJ. Fotograf på tidningen hon jobbade på.
Citera
2026-08-08, 15:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vad tycker ni om det här då? Oväntat?
Inte speciellt förvånad. I varje hårdför högerman så bor det en militant islamist som inget hellre vill än att få komma ut och härja.
Citera
2026-08-08, 15:38
Medlem
Citat:
https://www.dn.se/sverige/kvinnohat-far-sanna-hill-att-hoppa-av-efter-18-ar-inom-extremhogern/

Vad tycker ni om det här då? Oväntat?

Hon ska ha flyttat med sin son till skyddat boende och har nu ensam vårdnad om sonen. Vem är den våldsamma nationella mannen?
Bra gjort av henne. Svenska män och deras kvinnosyn. Inget nytt.
Citera
2026-08-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nu har jag inte jättebra koll på Sanna Hill, men jag känner igen namnet. Jag minns att jag läste något hon skrivit om Syrien för några år sedan som var riktigt bra. I princip kunde det lika gärna ha varit skrivet av en gammaldags antiimperialist från vänstern. Hon försvarade Syriens rätt till självbestämmande och kritiserade västs stöd till islamister. Hon framstod som vettig. Långt i från dumnationalisterna med sina "hö hö bomba mer"-kommentarer.

Och det verkar som om hon faktiskt talar klarspråk om varför hon hoppar av. Att kvinnosynen i de här alt-höger kretsarna till stor del är bedrövlig. Vilket inte minst framgår av vissa kommentarer som hon nu får därifrån. Christian P har väl aldrig framstått som särskilt sympatisk men det här var ett lågvattenmärke även av honom.

Samtidigt fortsätter Orrenius att vara ett kräk och det är synd att hon gick just till honom.

Snarare duperad av rysk och syrisk propaganda. Vilka intervjuade hon i Syrien? Assadtrogna eller människor som vittnade om regimens övergrepp?
Citera
2026-08-08, 15:47
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det framgår inte varför hon bor på skyddat boende... Kanske flyr hon från sin man?
Nej nu är du där med dina feministiska fördomar igen. Hon var extremhöger och de jagas av Vänstern och media. Självklart har man inte telefonnummer eller adress på nätet då. Gör det enkelt.

Eller inte, här någon som verkar vet mer. Enligt artikeln väljer Sanna ständigt fel män, gärna kriminella. Klart man måste gömma sig då till slut.
https://www.assarchristian.se/p/om-sanna-hills-oformaga-att-valja-ratt
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-08 kl. 15:51.
Citera
2026-08-08, 15:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Till och med SD med sin öppna svenskhet var ju för radikala för Sanna nuförtiden. Jag skulle snarare tro att hon har gått över till V eller MP. Hon skrev ju att hon uppfostrar sin son politiskt korrekt.

Läskigt med såna som gör en helomvändning till det sämre. Påminner lite om Hanna Wigh i SD. Hon blev också våldtagen eller vad det var, och lämnade sen partiet och kändisskapet och blev PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in