Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
[En massa jävla skitprat]
Ni nymoralister, feminister, religiösa fanatiker, sexualhatare och annat löske är ju helt sjuka i huvudet. Intellektuellt funktionsnedsatta eller dogmatiskt hjärntvättade.
Ta låt säga åldersgränsen för körkort. Alla människor; föräldrar, lärare och psykologer vet att det är ett satans brett utvecklingspektrum inte bara hos hos 18-åringar (känslomässigt, kognitivt, mentalt, kroppsligt, intelligensmässigt, personlighetsmässig osv osv) utan detta också gäller alla åldrar, även yngre och äldre.
Men av rättviseskäl och för att rent praktiskt lösa frågan kring körkort så sätter vi en totalt godtycklig, ej individanpassad gräns vid en viss siffra, som gäller alla. Det blir enklast så. Följden är självfallet att det finns 10000-tals olämpliga, omogna 18-åriga idioter i Sverige som har körkort trots att de rent rationellt kanske borde vänta tills de är säkert 30 innan de ger sig ut i trafiken. De flesta 18-åringar anses dock tillräckligt mogna för att självständigt framföra motorfordon. Fördelarna anses överväga nackdelarna och som lagen är utformad gynnas fler än missgynnas.
Liknande resonemang ligger till grund för lagen kring byxmyndighet. Riksdagen har satt en arbiträr gräns vid 15, eftersom det anses var en åldersgräns som är bäst tillämplig för de flesta ungdomar. Som exempel kan jag nämna att jag bor i ett nordiskt land som inte är Sverige. Här är gränsen 16 år. Jag tror inte det finns en enda psykolog eller annan expert som på fullt allvar hävdar att ungdomarna i mitt land är långsammare i utvecklingen än de svenska, utan det är en totalt godtycklig gräns, som baserar sig på moral, ideologi, religion - inte på utvecklingspsykologi eller sexualkunskap. I en del delstater i USA är byxmyndighetsåldern 18 år; likadant där - en siffra baserad mer på moralism än psykologi. Är det faktiskt så jävla svårt att förstå?
Fram till för några år sedan var byxmyndighetsåldern 12 år för tjejer i Spanien, under vissa omständigheter. Inte ett jävla ljud hördes från svenska feminister. Totalt knäpptyst, trots att Spanien måste varit en patriarkal diktatur styrd av "pedofiler"?
Det finns 14-åriga tjejer i Sverige som knullar som bara den, mår bra av det utan att de får livslånga trauman, och det finns 17-åriga tjejer som mår dåligt av att kanske känt sig utnyttjade och ställt upp på sex mot sin vilja, kanske som en följd av att de inte är mentalt mogna. Existerar det inte några gråzoner i din alternativa verklighet?