2026-08-14, 19:38
Medlem
fiserjuendels avatar
Om vi diskuterar en specifik ålder, då har kvinnor i 30 års åldern många fördelar

Generellt sett är dem mer mogna

Ofta har dessa en vacker och skön fitta

En del är söta och har vackra former i ansiktet

Många vill skaffa egna barn

För mig personligen som dras till äldre kvinnor är det väldigt passande
Citera
2026-08-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Givetvis, du är ju extremt tråkig.

Hur som helst tomaten, puberteten betyder att man går från barn till vuxen rent fysiskt. Att man har lite bröst eller har fått mens betyder inte att man är fullt utvecklad så att säga.
När jag gick i skolan så sa man att innan man är könsmogen (kan få avkomma) så var man i "förpuberteten". Man kan ju använda olika definitioner på det.

Nej det betyder inte det. Antingen är man fysiskt utvecklad eller inte. Det finns ingen exakt vetenskap som säger att är man x år gammal så är man det, generellt håller jag fast vid 15-18 år. Du är inte kapabel att förstå saker som inte passar in en fyrkant. Inte mitt fel.

Nope, inte tråkig. Inte IRL iaf.

Två 12-åringar kan se helt olika ut. Men i skallen är de lika omogna. Likaså två 16-åringar, en kan se ut som 12, den andra som 19. Men båda är lika omogna i skallen. Det är först efter 20 det syns på folk att de är vuxna. Men där börjar det snarare skilja sig på mognaden i skallen! Två 22 åringar ser lika gamla ut, den ena är omogen i skallen och den andra mogen.
Citera
2026-08-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
1. Fel. Mäns lust avgörs främst av utseende. Dock avstår man kanske av moraliska eller sociala skäl om det visar sig att hon är 16.

2. Nej man är inte hebefil om man tänder på någon som ser ut som 16. Hebefil är man om man tänder på OCH FÖREDRAR någon som ser ut som 11-14.

3. Fel, som sagt. Se punkt 1.

4. Nej, som sagt. Se punkt 2.

Läs mitt inlägg igen. Du tycks ha fusk-läst det.
Citera
2026-08-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiserjuendel
Om vi diskuterar en specifik ålder, då har kvinnor i 30 års åldern många fördelar

Generellt sett är dem mer mogna

Ofta har dessa en vacker och skön fitta

En del är söta och har vackra former i ansiktet

Många vill skaffa egna barn

För mig personligen som dras till äldre kvinnor är det väldigt passande

Jag håller med! Kvinnor mellan cirka 28-34 har kvar ungdomlighetens spänst, men har mognare drag och mognare personligheter. Likaså för män. Mellan 20-24 är de vackra, men har inte riktigt rätt mognad vare sig i utseendet eller personligheten. Mellan 25-27 är det olika vad gäller mognaden! Vid 35+ finns mognaden där, men det är olika hos olika individer hur bra de ser ut!
Citera
2026-08-14, 20:14
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Två 12-åringar kan se helt olika ut. Men i skallen är de lika omogna. Likaså två 16-åringar, en kan se ut som 12, den andra som 19. Men båda är lika omogna i skallen. Det är först efter 20 det syns på folk att de är vuxna. Men där börjar det snarare skilja sig på mognaden i skallen! Två 22 åringar ser lika gamla ut, den ena är omogen i skallen och den andra mogen.
Glömde att du har doktorerat i utvecklingspsykologi! Eller var det genusvetenskapliga inkonsekvensstudier?
Citera
2026-08-15, 01:08
Medlem
Citat:
Läs mitt inlägg igen. Du tycks ha fusk-läst det.

Läste det precis igen. Nej, jag hade inte fuskläst det. Du har helt enkelt fel i dina påståenden.
Citera
2026-08-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Glömde att du har doktorerat i utvecklingspsykologi! Eller var det genusvetenskapliga inkonsekvensstudier?

Inget av det. Har kunskapen av två andra anledningar.
Citera
2026-08-15, 08:07
Medlem
Citat:
Läste det precis igen. Nej, jag hade inte fuskläst det. Du har helt enkelt fel i dina påståenden.

Nej, jag har inte fel i mina påståenden. Då är det väl din läsförståelse som felar.
Citera
2026-08-15, 08:21
Medlem
Men varför fultolkar du det jag skriver för?
Läs nu noga:

Citat:
1. Vissa 16-åringar ser ut som 20+ (tex. skådisen i Gudfadern). Att heterosexuella män tänder på dessa är normalt, tills de inser att de har med en omogen 16-åring att göra, då slaknar lusten om han är normal. Men för hebefiler kvarstår lusten, eftersom han är onormal.

Citat:
1. Fel. Mäns lust avgörs främst av utseende. Dock avstår man kanske av moraliska eller sociala skäl om det visar sig att hon är 16.

Fel. Om en vacker och sexig hona visar sig vara ett omoget barn i skallen eller rentav en utklädd man. Så dalar lusten för henne, hos normala män. när du skriver att det inte är så, verkar det som du aldrig har varit med om detta.

Citat:
2. Vissa 12-15 åringar ser ut som 16... Tänder man på det, är man hebefil.

Citat:
2. Nej man är inte hebefil om man tänder på någon som ser ut som 16. Hebefil är man om man tänder på OCH FÖREDRAR någon som ser ut som 11-14.

Eftersom vissa 12-åringar ser ut som 16, så är 12-åringars utseenden att kunna se ut som 10-16 åringar. Fattar du inte det? Att tända på någon som inte ser vuxen ut (vilket man inte gör i ansiktet som 12-åring, men kan se ut som 16 i kroppen) är att vara hebefil.

Citat:
3. En normal man tänder på honor som ser ut att vara minst 20. Men tappar som sagt var lusten om det visar sig vara en mentalt omogen 16-åring.

Citat:
3. Fel, som sagt. Se punkt 1.

Återigen, normala män vill inte ligga med mentalt omogna barn. även om det mentalt omogna barnet skulle ha bröst och former. Precis som heterosexuella män inte vill ligga med en man, som är övertygande utklädd till kvinna. Heterosexuella män kan initialt tända på någon som ser ut som en vacker, sexig, vuxen kvinna. Men om det visar sig att det är en utklädd man eller ett mentalt omoget barn eller en gravt lågbegåvad person, så faller den lusten. Det är det normala.

Citat:
4. En hebefil tänder på de som ser ut som 16, vare sig de är 16 eller 12.

Citat:
4. Nej, som sagt. Se punkt 2.

Du missade att läsa detta (som jag också skrev i inlägget till Anders) där punkt 4 förklaras utförligt:

Citat:
Och ni som skriver att "alla män tänder på 16-åringar", menar ju at ni tänder på de som ser ut som 16. Dvs. ni tänder på 12-15 åringar som ser ut som 16. Och det gör er till hebefiler. I synnerhet du, som ju påstår att "kvinnor på 20 lever på lånad tid". Du gör det ju väldigt tydligt att du helst vill ha en tjej som ser ut som 16. Vilket alltså lika gärna kan vara en 12-15 åring.
Citera
2026-08-15, 09:48
Medlem
trewqs avatar
Citat:
[En massa jävla skitprat]
Ni nymoralister, feminister, religiösa fanatiker, sexualhatare och annat löske är ju helt sjuka i huvudet. Intellektuellt funktionsnedsatta eller dogmatiskt hjärntvättade.

Ta låt säga åldersgränsen för körkort. Alla människor; föräldrar, lärare och psykologer vet att det är ett satans brett utvecklingspektrum inte bara hos hos 18-åringar (känslomässigt, kognitivt, mentalt, kroppsligt, intelligensmässigt, personlighetsmässig osv osv) utan detta också gäller alla åldrar, även yngre och äldre.

Men av rättviseskäl och för att rent praktiskt lösa frågan kring körkort så sätter vi en totalt godtycklig, ej individanpassad gräns vid en viss siffra, som gäller alla. Det blir enklast så. Följden är självfallet att det finns 10000-tals olämpliga, omogna 18-åriga idioter i Sverige som har körkort trots att de rent rationellt kanske borde vänta tills de är säkert 30 innan de ger sig ut i trafiken. De flesta 18-åringar anses dock tillräckligt mogna för att självständigt framföra motorfordon. Fördelarna anses överväga nackdelarna och som lagen är utformad gynnas fler än missgynnas.

Liknande resonemang ligger till grund för lagen kring byxmyndighet. Riksdagen har satt en arbiträr gräns vid 15, eftersom det anses var en åldersgräns som är bäst tillämplig för de flesta ungdomar. Som exempel kan jag nämna att jag bor i ett nordiskt land som inte är Sverige. Här är gränsen 16 år. Jag tror inte det finns en enda psykolog eller annan expert som på fullt allvar hävdar att ungdomarna i mitt land är långsammare i utvecklingen än de svenska, utan det är en totalt godtycklig gräns, som baserar sig på moral, ideologi, religion - inte på utvecklingspsykologi eller sexualkunskap. I en del delstater i USA är byxmyndighetsåldern 18 år; likadant där - en siffra baserad mer på moralism än psykologi. Är det faktiskt så jävla svårt att förstå?

Fram till för några år sedan var byxmyndighetsåldern 12 år för tjejer i Spanien, under vissa omständigheter. Inte ett jävla ljud hördes från svenska feminister. Totalt knäpptyst, trots att Spanien måste varit en patriarkal diktatur styrd av "pedofiler"?

Det finns 14-åriga tjejer i Sverige som knullar som bara den, mår bra av det utan att de får livslånga trauman, och det finns 17-åriga tjejer som mår dåligt av att kanske känt sig utnyttjade och ställt upp på sex mot sin vilja, kanske som en följd av att de inte är mentalt mogna. Existerar det inte några gråzoner i din alternativa verklighet?
Citera
2026-08-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ni nymoralister, feminister, religiösa fanatiker, sexualhatare och annat löske är ju helt sjuka i huvudet. Intellektuellt funktionsnedsatta eller dogmatiskt hjärntvättade.

Ta låt säga åldersgränsen för körkort. Alla människor; föräldrar, lärare och psykologer vet att det är ett satans brett utvecklingspektrum inte bara hos hos 18-åringar (känslomässigt, kognitivt, mentalt, kroppsligt, intelligensmässigt, personlighetsmässig osv osv) utan detta också gäller alla åldrar, även yngre och äldre.

Men av rättviseskäl och för att rent praktiskt lösa frågan kring körkort så sätter vi en totalt godtycklig, ej individanpassad gräns vid en viss siffra, som gäller alla. Det blir enklast så. Följden är självfallet att det finns 10000-tals olämpliga, omogna 18-åriga idioter i Sverige som har körkort trots att de rent rationellt kanske borde vänta tills de är säkert 30 innan de ger sig ut i trafiken. De flesta 18-åringar anses dock tillräckligt mogna för att självständigt framföra motorfordon. Fördelarna anses överväga nackdelarna och som lagen är utformad gynnas fler än missgynnas.

Liknande resonemang ligger till grund för lagen kring byxmyndighet. Riksdagen har satt en arbiträr gräns vid 15, eftersom det anses var en åldersgräns som är bäst tillämplig för de flesta ungdomar. Som exempel kan jag nämna att jag bor i ett nordiskt land som inte är Sverige. Här är gränsen 16 år. Jag tror inte det finns en enda psykolog eller annan expert som på fullt allvar hävdar att ungdomarna i mitt land är långsammare i utvecklingen än de svenska, utan det är en totalt godtycklig gräns, som baserar sig på moral, ideologi, religion - inte på utvecklingspsykologi eller sexualkunskap. I en del delstater i USA är byxmyndighetsåldern 18 år; likadant där - en siffra baserad mer på moralism än psykologi. Är det faktiskt så jävla svårt att förstå?

Fram till för några år sedan var byxmyndighetsåldern 12 år för tjejer i Spanien, under vissa omständigheter. Inte ett jävla ljud hördes från svenska feminister. Totalt knäpptyst, trots att Spanien måste varit en patriarkal diktatur styrd av "pedofiler"?

Det finns 14-åriga tjejer i Sverige som knullar som bara den, mår bra av det utan att de får livslånga trauman, och det finns 17-åriga tjejer som mår dåligt av att kanske känt sig utnyttjade och ställt upp på sex mot sin vilja, kanske som en följd av att de inte är mentalt mogna. Existerar det inte några gråzoner i din alternativa verklighet?

Gubbar ska inte ligga med barn, oavsett "byxmyndighetsåldern". Fattar man inte det som gubbe, så är man rätt eljest.
Citera
2026-08-15, 11:43
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:

Sure honey.

Vi pratar inte om mental mognad här. Hjärnan utvecklas ju tills man är 25-30 år och många förblir barn mentalt. Ja det finns 16 åringar som ser omogna ut. Men generellt är kvinnor ganska utvecklade vid 16+. Fysiskt, get it? Inte ens jag som man har utvecklats särskilt mycket sen dess. Lite mer skägg och hår på kroppen men jag var färdigväxt mer eller mindre vid 16-17. Vid 12 hade jag knappt hår på pungen.

Citat:
Gubbar ska inte ligga med barn, oavsett "byxmyndighetsåldern". Fattar man inte det som gubbe, så är man rätt eljest.
Alla som inte är mentala krymplingar fattar det. Det är bara du som missförstår hela ämnet.

Du hävdar att att om man finner låt oss säga en 16 åring fysiskt attraktiv är man nån slags sexuell avvikare.

Det är tvärtom så att om man finner specifikt tanter 50+ fysiskt attraktiva så är man avvikande i sin sexualitet. Heterosexuella män finner i regel fertila kvinnor attraktiva. Man behöver inte lägga nån värdering i det, bara ett konstaterande av fakta. Nu är vi färdiga med diskussionen.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-15 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in