Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Av det lilla jag läst av dina textväggar så framstår du dessvärre som just galen. Du är en mycket farlig och labil människa och det verkar vara fem före att du börjar skjuta runt dig. Snälla, uppsök frivillig sluten vård innan du gör nått ödesdigert misstag. Folk som är psykiskt sjuka inser det aldrig själv.
Jag kommer aldrig någonsin sluta vara öppen med det fruktansvärda helvetet jag drabbades av när jag nekats hjälp från samhället vid förföljelser och omkring tiden för det drabbades av svåra inre blödningar och den kraftigt förhöjda paranoia det innebar samtidigt med en allmänt dålig jähälsa som gjorde mig extremt rädd att drabbas av psykos vilket jag också sökte vård för.
Jag kommer aldrig sluta berätta om allt innan, felen under tiden och inte heller om allt eftervåld från samhället.
För även om jag hade varit "galen" så är det inte något som innebär att det inte finns förövare exakt överallt i samhället.
Simon, en jugoslav på affektmottagningen nappade omedelbart på min rädsla att helt tappa förståndet eftersom jag kände mig paranoid och mycket dålig (kom ihåg att jag också gick led inre blödningar) och använde förövarbeteenden gaslighting etcetera för att krossa mig.
Jag är övertygad om att han såg en chans att välja ut mig so iffer. Kom ihåg att den som förföljt mig eller som jag mött i samband med förföljelse även han var en ökänd sexualförbrytare. Skillnaden mot min nuvarande granne är att den personen hade ett våldskapital medan grannen är en kuf mer. Båda har människorov på sig (ena straffad och grannen anklagad för försök till det/ofredande) och det är via grannar jag hört det med prostitution. Inte egna iakttagelser men den första var känd för koppleri.
Lössen som går i tråden känner man också igen på gången.
https://ibb.co/XkdwK661
Vill påpeka att jag inte drack regelbundet där utan det är maxkonsumtionen om jag drack en vecka. Jag klarade inte av alkohol särskilt bra om vi säger som så.
Simon ville omedelbart ha in mig på psyk. Han har dessutom haft min syster i samtal. Vårt efternamn bars av omkring 20 personer så sannolikheten att han bara kände igen mig via det var enormt hög. Men jag grät mycket av oron att må så dåligt som jag gjorde så han blev likt en predator och försökte manipulera med att påstå att vi haft samtal vi aldrig haft, försökte jaga upp mig att bli rädd för att vara buggad under samtalen osv. En mycket vidrig människa och plötsligt insåg jag att han hade sexuella motiv riktade mot mig men slpg bort dem. Han påstod även att jag minsann aldrig träffat gärningsmannen jag sa att jag mött. Gaslighting men en kögn många försökt upprepa. Jag har mött honom. Suttit i samma bil som honom, varit i samma bostad som honom då vid ett tillfälle. Varit i samma hiss som honom en annan gång. Mött honom i sällskap med bågra romer (polsk och rysk) . Människor ska sluta ljuga för att skydda att de själva knarkar, är sexköpare osv om att jag aldrig ens träffat den personen någonsin i mitt liv. Jag harsom ung helt skippat att följa med tidigare bekanta som jag sedan blev osams med, når de skulle träffa honom också. Men Simon såg en sårbarhet och min rädsla för att bli komplett galen som en möjlighet att ge sig på mog. Att jag som svenska som sökt till psykiatrin försökt larma om saker var omöjligt. Sedan insåg jag att folk inom psykiatrin kände till att både sexualbrott och våld sker mot patienterna men det var först när jag såg dem i ögonen efter detta:
(FB) Sökte vård på psykakut blev våldtagen.
Det var fritt fram för männen i personalen att göra vad som helst de änskade och sedan påstå att patienterna bara var galna.
Ska vi se på "paranoia" så trodde jag först att det var den här Simon som var skyldig pga de avvikande beteenden jag utsatts för och hans konstiga sätt att försöka manipulera mig ner till psykakuten och förstora ssker. Ljuga om sådant som aldrig sagts osv. Manipulera mig att skuldbelägga mig för allt som hänt och sedan påstå att ingenting hänt mig utan att jag var sexuellt störd. Ordagrant pekade han ut mig som det under samtal. Oskäligt och taget från att han med största sannolikhet är det.
Istället för att någon ur vården anmält, öppna angrepp mot patienter eller vad jag kunnat berätta så fick den här kvinnan slutligen dö. Hade man anmält allt som man skulle hade hon kunnat vara vid liv idag.
https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/susanne/
För jag såg våld och övergrepp när jag var intagen. Min blödande mage var sannolikt skälet till varför jag kände mig så allmändålig och därför fungerade inte heller antipsykotika eftersom jag inte hade psykos utan var i behov av akut sjukvård som jag aldrig fick. Man tog aldrig ens prover på mig för att undersöka min fysiska hälsostatus och man är inte en bra vårdgivare om man inte fattar sambandet med svårare blödningar och symptom av allmänpåverkan.
Jag upplever att jag överhuvudtaget lever idag är av ren tur.
När det står måttlig mängd, är det läkarens ord, inte mina. Kom ihåg att de vägrade undersöka mig.
Jämför datumet med när jag sedan också sökte psykiatrisk hjälp och lägg på minnet att det tar ungefär 3 månader att få komma på samtal. Så jag gick runt med inre blödningar och blev sämre och sämre psykiskt utan att få vård. Men då jag inte hade psykos, minns jag faktiskt saker korrekt. För jag hade inte problem med förlorad verklighetsuppfattning utan blödningar.
Man har även sagt flertalet gånger inom psykiatrin att jag aldrig kan ha haft psykos eftersom psykoser inte kan gå åratal obehandlade. Jag provade medicin men fick ingen som helst förbättring utan var lika dålig (ivilket inte är konstigt när det var inre blödningar som var problemet och antispsykotika fungerar inte mot det

)
Genom att vägra mig medicinering som fungerar och sömnen, ADD och stadiga försök att ta bort behovsmedicinering vid ångest har man ett fortgående eftervåld. Man manipulerar journaler och vissa mycket grova papper som skrivits kan inte återfinnas då de sannolikt raderat dem.
Pga att de skadar min hjärna genom att vägra mig korrekt behandling för ADD och sömnen skrev jag till Patientnämnden och IVO där man vägrat hjälpa mig. Patentnämnden går tillbaka till korrupt verksamhet endast. Jag klagade på att Isabella Rozek, samma läkare som var under mottagningen där övergrepp pågick öppet vägrar mig medicinska behandlingar och straffbehandlar mig med endast Quetiapine som skadat mig kognitivt och vägrar ge mig mediciner som fungerar eller fungerande behandling för sömnen. Då svarade hon med att straffålägga mig maxdos med Quetiapine när Patientnämnden och IVO vägrade agera.
Sjuksköterskan som skrivit är svenska men har även hon manipulerat mina journaler med falska påståenden och vägrat att ordna mig korrekt medicinering under studier för ADD. Mab ville endast ge mig 10mg (korttidsverkande Medikinet) och vägrade höja dosen till en som skulle hjälpa min koncentration. Istället hånade man mig med att "erbjuda" verkningslösa sömnmedel eller tvinga mig på en mycket hög dos Quetiapine som jag då anmält till IVO gällande. Så fort IVO la ner ärendet.
Vilket bryter mot grundlagen. Man får inte medicinera människor till tystnad som straff för att de inte ska berätta om övergrepp och våld.
https://ibb.co/Hp4XF3Hw
Regeringsformen 2 kap 5 §
Citat:
Kroppslig integritet och rörelsefrihet
4 § Dödsstraff får inte förekomma. Lag (2010:1408).
5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden. Lag (2010:1408).
6 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§. Var och en är dessutom skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande.
Utöver vad som föreskrivs i första stycket är var och en gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga förhållanden. Lag (2010:1408).
Vården har faktiskt försökt döda mig eller åtminstone skada mig allvarligt genom medicinering för att jag ska sluta yttra mig. Det här är ett av blodtrycken jag fått som den polska läkaren påstår är helt normala förändringar.
Min normala vilopuls är omkring 62-64 och blodtrycket låg då tidigare på omkring 100-110 i övertryck och 60-65 i undertryck
https://ibb.co/1tH97dJR
https://ibb.co/8n6PdRGK
Vill påpeka om det inte är väldigt självklart att det är blodtryck och puls under vila. Ingen ska ha de där blocädtrycksförändringarna eller vilopulsförändrimgarna, varken med eller utan mediciner och mediciner ska genast sättas ut och problemen ska
dokumenteras. Mina journaler har manipulerats systematiskt. Du kan inte läsa någonstans de problem jag uppger, endast förfalskningar av vad jag påstås ha sagt.
Våldtäktsmän på gatorna är en sak. Men det är extremt systemhotande att dessa mängder av illlvilliga människor nu finns utspridda överallt i samhället. De "goda" invandrarna och deras applåderande medlöpare.
Jag saknar även i dag sedan många år, helt paranoida drag eller andra problem även om jag fortfarande är fysiskt dålig i skov och nekas vård för att vita män och vita kvinnor inom vården vill ljuga sig samman med dessa förövare och påstå att jag är "galen". Google är fritt för alla. Googla och se själv vad som inre blödningar kan ge för symptom om du får svårare brister av dem. Googla om mina förändringar i blodtryck verkligen är så normala som vården påstår.