Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-25, 22:07
  #1
Avstängd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18435936.ab

Det måste vara hemskt om detta stämmer, inte minst för sambon som fått veta att flickvännen blivit våldtagen, Någon som vet mer om det här?
Citera
2014-02-25, 22:53
  #2
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexandell
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18435936.ab

Det måste vara hemskt om detta stämmer, inte minst för sambon som fått veta att flickvännen blivit våldtagen, Någon som vet mer om det här?

Jobbigt läge , alla vet ju att vissa "psykfall" även kan slänga ur sig diverse anklagelser jus pga att de är just psykfall.
Samtidigt är det säkert lätt som vårdare att skylla ifrån sig för att "offret" är just ett psykfall.
Har det hänt som beskrivet är det förjävligt.

Någon som vet vilka det gäller?
Citera
2014-02-25, 23:42
  #3
Medlem
MrsMagoos avatar
Sambon polisanmälde
Kvinnans sambo gjorde en polisanmälan när han fått höra vad som hänt och polisen meddelade sjukhuset som då gjorde en första, snabb intern utredning.
– Och utifrån den avstängde vi den här personen med omedelbar verkan, säger Solveig Landquist, resultatområdeschef för vuxenpsykiatrin.
När ärendet behandlades där var brottet som misstänktes sexuellt ofredande. Vid häktningsförhandlingen i går blev dock rubriceringen våldtäkt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18435936.ab


En manlig vårdare på en psykiatrisk akutmottagning har mot sitt nekande häktats misstänkt för våldtäkt mot en kvinnlig patient. Våldtäkten ska ha skett i förra veckan i Västerås, enligt aftonbladet.se. , har fått lämna dna-prov som ska jämföras med eventuella spår som säkrats i utredningen.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ps...nt_3307938.svd


Kvinnan sökte vård och vårdaren uppges ha begått övergreppet i psykakutens lokaler
http://gd.se/nyheter/inrikes/1.68948...dtagit-patient
Citera
2014-02-26, 16:57
  #4
Medlem
TokayGecks avatar
Vet inte om det bara är jag men det luktar en hund begraven. Tror faktiskt initialt på mannens berättelse. Känns som det skall mycket till för att en vårdare våldför sig på en patient? Frågan är om hon inte hittat på allt, hemskt om det stämmer, ännu hemskare om hon hittat på det, då skall hon in bakom lås och bom på dubbla straffet som mannen i fråga potentiellt kan få om det stämmer.

Jävligt allvarligt att anklaga någon för falsk våldtäkt, värre än själva våldtäkten om ni frågar mig då en oskyldig person får dras in i en rättsprocess för något av samhällets hemskaste brott.
Citera
2014-02-26, 17:03
  #5
Medlem
Vet inte hur det förhåller sig med detta men det händer. Jobbade på låst avdelning för många år sen och där var det en "kollega" som inte kunde hålla sina äckliga fingrar i styr.
Citera
2014-02-26, 18:22
  #6
Medlem
bulletproofsouls avatar
Initialt tippar jag på borderline tjej som vill manipulera och få uppmärksamhet. Har själv jobbat på psyket under 90-talet och sådana anklagelser är inte helt ovanlig från kvinnliga patienter. Ska mycket till att en vårdare våldtar patient inom sjukhuset.
Citera
2014-02-26, 18:49
  #7
Medlem
T33THs avatar
Tyvärr sant och det finns DNA enligt mina källor.

En invandrare som gjort detta och har varit känd för liknande saker tidigare, dock utan bevis då.

Detta är ett riktigt vidrigt ärende och jag önskar offret får en bra eftervård, efter att ha blivit utsatt, då man söker hjälp för psykisk ohälsa.
Citera
2014-02-26, 19:34
  #8
Medlem
Det ska bli mycket intressant att se vilken åklagare ifrån åklagarkammaren/Västerås som fått detta fall.

Kan det möjligen vara Jessica Wenna eller Helena Lundgren?
Citera
2014-02-26, 20:34
  #9
Medlem
T33THs avatar
Killen kallas Sammy och har varit anställd där i 12 år.

Han är från Mellanöstern.
Citera
2014-02-26, 21:33
  #10
Medlem
Finns flera män av den vidriga kategorin som ser en viss förtjusning till tjejer i utsatta situationer. Jag är fan inte förvånad (och ja, jag har varit inneboende då och då på psykhuset) Finns en man till som jag inte skulle bli förvånad om även han skulle kunna ägna sig åt att kladda på kvinnor. Har vaknat upp med en skötare ståendes vid min säng, när jag frågade vad fan han glodde på fick jag till svar att han skulle se om jag andades, jag vet flera som också varit med om samma sak av samma person. Jävla svin. Har även hört att en annan vårdare blivit omplacerad från vårdavdelning till psykakuten pga lustigt beteende, det har jag dock hört genom rykten. Psykiatrin är totalt ur funktion i Västerås.
Citera
2014-02-27, 03:36
  #11
Medlem
MrsMagoos avatar
Solveig Landquist: Misstanken är så allvarlig

Den vårdare inom vuxenpsykiatrin i Västmanland som är häktad, misstänkt för våldtäkt på en kvinnlig patient på den psykiatriska akutavdelningen i Västerås, är avstängd från sitt jobb i fyra veckor. Psykiatrin ska även göra en egen utredning, säger Solveig Landquist chef inom vuxenpsykiatrin.

Den manlige vårdaren ska ha jobbat under några år inom vuxenpsykiatrin.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5795333
Citera
2014-02-27, 11:15
  #12
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Vet inte om det bara är jag men det luktar en hund begraven. Tror faktiskt initialt på mannens berättelse. Känns som det skall mycket till för att en vårdare våldför sig på en patient? Frågan är om hon inte hittat på allt, hemskt om det stämmer, ännu hemskare om hon hittat på det, då skall hon in bakom lås och bom på dubbla straffet som mannen i fråga potentiellt kan få om det stämmer.

Jävligt allvarligt att anklaga någon för falsk våldtäkt, värre än själva våldtäkten om ni frågar mig då en oskyldig person får dras in i en rättsprocess för något av samhällets hemskaste brott.

Håller med att det låter skumt. Men o andra sidan… Hittas hans dna i henne så är det klappat och klart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback