Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Mp i riksdagsval, dels för att jag inte gillar Nooshi så värst och dels för att de inte kommer att sitta i regering.
Har inte bestämt mig ang kommun- och regionval.
Själv?
Vad är det i MP:s politik som är gynsamt för klimatet, jag har tyvärr misslyckats med att hitta det. Allt de säger är att saker ska bli dyrare vilket för mig är konstigt, mår klimatet bättre om allt är dyrare? får folk det närmare till jobbet, affären eller andra nödvändiga besök så de inte längre behöver köra?
Eller tror du likt dem att vanliga människor idag ligger och kör mängder med bil bara för att, att 20 kr skulle vara så billigt att man bara vräker ur sig mil efter mil helt i onödan?
I övrigt vill ha mer vindkraft, det är väl bevisat att det varken fungerar eller är särskilt miljövänligt, ja vinden är förnybar men man måste se helheten i alla kraftslag. Gissar att du inte varit med och jobbat med vindkraft så du och andra begriper inte och vill inte heller begripa.
Kan du annars ge något bra med MP:s klimatarbete, öka invandringen är det bra för klimatet - fler i utanförskap?
Hur tycker du lantbrukare ska göra dvs de som framställer all vår mat, du tycker det är bättre att det importeras mängder med mat pga att det blir billigare än att den produceras i vårt land vilket gör oss otroligt känsliga vid krig eller världsoro samt att det blir ännu sämre för klimatet men enligt MP (och dig) är det bättre att importera mat från Brsilien eller Argentina. Svenskar ska LIDA. Jag är också väldigt för klimatet och gör så mycket jag bara kan själv men tyvärr är ju MP totalt inkompetenta på riktig miljöpolitik utöver signalpoltik. De sätter inte krav på utsläppare de sätter inte krav som faktiskt kan anpassas efter medborgare där val kan göras som är bättre tex handla i ditt närområde (beställ inte 40 plagg från Zalando och skicka tillbaka 39 och byt det 40:e)
Som sagt, om bara MP kunde något om miljö och hade seriösa förslag hade det ju varit fantastiskt men allt de kan är att höja kostnaderna för allt sådant som folk MÅSTE göra oavsett dvs allt handlar om att maximera intäkter till statskassan för att kunna finansiera 15 000 nya invandrare varje år varav ingen någonsin kommer att kunna försörja sig själv eller familj.
Citat:
Ursprungligen postat av
T02
Kan du inte berätta hur ditt bättre samhälle ser ut? (Tänk bort allt som sossarna fixat under åren, så semester, vab, föräldraförsäkring, barnbidrag, fri skolgång, i stort sett gratis vård tack vare skatten och mycket mer)
Börja om och bygg ditt bättre samhälle utan de där reformerna.
Du är alltså sådan som tittar vad S gjorde för 50-60 år sedan och tycker det är relevant istället för vad de gjort och gör i nutid. Kan du säga vad de gör för bättre idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nessoz
Tidelaget har ju misslyckats totalt med arbetslösheten och vården, klart normala människor söker ett bättre alternativ. Självklart vet man att Tidelaget är för överklassen och dom monterar ner det sociala skyddsnätet bit för bit.
Vad har de misslyckats med, vårdköerna är ju kortade 40% är det dåligt? arbetslösheten vad är dåligt där? det S främst gör när de pratar arbetslöshet är att räkna bort alla som får bidrag för att arbeta och alla som studerar osv. reella arbetslösheten är inte högre idag än tidigare. S fallerade ju dessutom totalt senaste de satsade 100% på den frågan. De skulle ner till 6% och hamnade väl kring 10% dvs den dittills högsta siffran på decennier.
Men skattefiffel Magda kanske har en bra plan genom att straffbeskatta företag och göra alla förutsättningar sämre så tror hon och henens väljare att arbetslösheten kommer gå ner