Citat:
Vi vet ju inte hur intensiv deras relation varit, åtta månader i vuxen ålder är inte en jättelång tid. En relation börjar ju oftast med en period av dejtande som oftast inte är så intensiv. Tänker också på deras ålder och att det borde vara rimligt att de skyndat lite långsamt. Det kan ju vara så att den här vistelsen på landet var första gången som de tillbringade lite längre tid ihop och att man då upptäcker sidor är inte helt ovanligt.
Exakt så tänker jag också; TN har varit en tickande bomb men som detonerade först vid 57 års ålder som en följd av en känslomässig berg- och dalbana värre än vad hans inneboende störning kunde hantera. TN hade förmodligen aldrig tidigare i sitt liv mött en person som ÅÅ, en person som fick alla TNs bitar att falla på plats så att säga - ända fram till början av den period under sommaren som TN beskrivit som konfliktfylld.
Min (och flera andras) teori är att konflikterna startade när han märkte att Å inte gick att kontrollera och att det sedan bara blev värre och värre med många ursäkter och löften om terapi och allmän skärpning däremellan. Utvecklas en relation i denna riktning redan efter månader så finns ingen framtid - detta vägrade TN mycket sannolikt att inse.
Min (och flera andras) teori är att konflikterna startade när han märkte att Å inte gick att kontrollera och att det sedan bara blev värre och värre med många ursäkter och löften om terapi och allmän skärpning däremellan. Utvecklas en relation i denna riktning redan efter månader så finns ingen framtid - detta vägrade TN mycket sannolikt att inse.
Att de skulle flytta ihop som TN nämnt för någon vet vi ju ingenting om, kan mycket väl ha varit att han gick händelserna i förväg. Om de skulle flytta ihop så måste ju relationen ha varit väldigt etablerad och då blir teorin om att hon inte ville att han skulle vara där vid besöket av barn lite vagare. Kan iofs vara så att hon ville spendera tid ensam med besöket även om relationen var etablerad.. Planen kan ju ha varit att han skulle vara där men pga av det blivit dålig stämning så har hon ändrat sig.
Jag tror inte att TN visat allt för mycket av dåliga sidor under de här åtta månaderna. Den period som han beskriver som konfliktfylld ~ jag kanske misstolkat helt men jag har uppfattat det som att det var under tiden på ön och inte tidigare (kan ha missuppfattat eller minnas fel 😊
. Givetvis kan det vara så att det funnits konflikter innan men om det varit konfliktfyllt och han hunnit visa så pass mycket dåliga sidor så att terapi utlovats etc jag lite tveksam till att man bokar in två semesterveckor ihop. Men det kan ju ha varit för att ge förhållandet en sista chans. Jag tror hursomhelst inte att det funnits allt för mycket ”red flags” (som ÅÅ upptäckt) innan besöket på ön.
TN kan ha sett den här semestern tillsammans som att det nu verkligen tog förhållandet till nästa nivå men när han inser att det inte kommer att ske så tappar han kan kontrollen och allt eskalerar.
Vi vet väl inte heller hur länge de varit på ön tillsammans?