Läst Aftonbladet och expressen, kollat här… men var finns allt som publicerats från förhöret? TV4?
Det lilla jag läst… ger mig en väldigt konstig känsla…. Om jag gissat hur gammal han är med hur han svarade hade jag sagt 17-20
Har fotat av bilden med mobil från iPad. Tycker själv att det är GM, men det framgår inte när bilden är tagen. Dock ser det ut att vara höst, och det är ett ’fördelaktigt’ taget foto. Han ser lång ut.
Läst Aftonbladet och expressen, kollat här… men var finns allt som publicerats från förhöret? TV4?
Det lilla jag läst… ger mig en väldigt konstig känsla…. Om jag gissat hur gammal han är med hur han svarade hade jag sagt 17-20
Vet inte riktigt om du menar artiklarna på tv4nyheter?
Utgår ifrån att TN nu talat med sin advokat och att man enats om att försöka få ner det hela till ”grovt vållande till annans död”
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Nu är jag inte jurist men hade jag varit det och TN som min klient föreslog det du nu spekulerar över, då hade jag starkt avrått.
Det kan inte bli annat än mord när man först under troligen rätt lång tid utsätter någon för dödligt våld och därefter lämnar personen antingen död eller att dö.
En advokat gör bäst i att inte motsätta sig mordåtalet som lär komma. Det bästa för klienten måste vara att leta omständigheter som talar för att det inte ska bli livstid. T ex att klienten är ostraffad osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är heller inte jurist, men jag är övertygad om att MGM och advokaten nu letar efter något ”billigare” än ett mordåtal. Blir intressant att se fortsättningen…
En advokat som är utsedd till juridiskt ombud i ett brottmål ska inte främja orätt. Däremot leta efter svagheter i åklagarens bevisning samt få ner strafftiden (vilket qqqqwwwweeee skrev).
Och i övrigt värna om sin klient.
Halvmutade gäng-"advokater" kan väl möjiigen (förhoppningsvis sällsynt än) koka ihop saker mer aktivt med sin klient.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-11 kl. 22:01.
Mannen på bänken är en annan med samma för- och efternamn (om jag minns rätt). Förra veckan, när vi letade runt efter uppgifter om denna TN, så dök det upp några med samma namn på Facebook.
Det lilla jag läst… ger mig en väldigt konstig känsla…. Om jag inte vetat hur gammal han är, eller att han är svensk, med tanke på hans svar, val av ord mm och hur han svarade hade jag gissat hans ålder till 17-20 år. Regression? En tanke om att man är som 20 och inte får upp den så han blir galen?
Tydlig narcissist också, ledsen, kan inte prata om det han gjort ( erkänner fast han inte fattar det) och orden om å, dååå går det väldigt lätt att säga ” jag tog liksom ” det som var hennes liv” ( förminskande och nästan stolt svar), ingen som inte är narcissist eller psykopat hade svarat så. Dels för att det är så okänsligt mot offret och samtidigt ett försök till nedvärdering mot offret och sedan då snyftat över andra frågor.
Instämmer. MEN ni ligger ju tråden i ABoK och inte juridik och rättsäkerhet. Denna del av diskussion bör fortsätta i ett annat fora om vi ska hålla oss till topic. Personligen så bryr jag mig inte. Dessutom kan detta göra att andra drabbade eller vittnen kanske kontaktar polisen - innan rättegången. Det har nästan alltid funnits läckor till pressen. Ibland har nog polisen en egen agenda med information som läcks ut..
Vem skulle ha intresse av dessa uppgifter för att ev mildra dom el att skydda denna MGM, el är de mer juridiskt att det läckt ? Fråga pga okunskap
Har fotat av bilden med mobil från iPad. Tycker själv att det är GM, men det framgår inte när bilden är tagen. Dock ser det ut att vara höst, och det är ett ’fördelaktigt’ taget foto. Han ser lång ut.
Du hänger ut en oskyldig man med samma namn och stavning som TN. Personen du lagt upp en bild på är en av männen nedan, har markerat vem i fetstil. De är inte heller särskilt lika varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Eftersom att Th*m*s N*rd*n verkar vara ett ganska vanligt namn:
- Det är inte samma TN som är mannen som förekommer i flera singelgrupper på Facebook. Denna TN är också aktiv på appen ”Threads”. Han lägger upp mycket selfies och det är alltså inte samma person som är misstänkt för att ha mördat ÅÅ.
- Det är inte samma TN som lägger upp naturfoton och svampplockningsbilder på Facebook och Instagram. Denna TN har ett konto på Instagram som dyker upp som ett av de första resultaten när man söker på namnet.
- Det är inte den misstänkte TN som är den TN som har ett snickeri i Av*est*.
- Det är inte samma TN som haft en stor samling med ABBA-memorabilia som auktionerats ut och som det finns artiklar om.
- Det är inte samma TN som arbetar som ljudmixare i Örnsk*ldsv*k och som har ett par låtar på Spotify.
Korrekt! Gick in på den andre T.N (alltså inte MGM) instagram och såg just den bilden så det är fel person.
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Mannen på bänken är en annan med samma för- och efternamn (om jag minns rätt). Förra veckan, när vi letade runt efter uppgifter om denna TN, så dök det upp några med samma namn på Facebook.
Om du inte har förstått det, så gäller meddelarfriheten vad man säger till en journalist i syfte att det ska publiceras.
Däremot så gäller förundersökningssekretess när det gäller andra personer, t.ex. vänner och familj – eller för all del poliskollegor som inte jobbar i samma ärende.
Nej, det var fel formulerat. Men meddelarfriheten är inte heller absolut utan har begränsningar.
Nr 1 från tv4 artikel-Dörren till verandan och även till stugan stod vidöppen, antecknade poliserna på plats enligt handlingar som TV4 Nyheterna tagit del av.[/u]
Nr 2 från tv4 artikel-Kvinnan hade omfattande skador, enligt källor till TV4 Nyheterna var hon åtminstone knivhuggen
Vem delgav polisens anteckningar och vem var källan?
Senast redigerad av Backflash58 2026-08-11 kl. 22:28.
Raderar självklart detta inlägg om det bryter mot någon regel.
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Senast redigerad av StockholmHolmes 2026-08-11 kl. 22:35.