2026-08-11, 19:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Sista vittnesuppgiften är från 14-tiden på morddagen, då en person uppger att en man med liknande signalement som pojkvännen gick ut med sopsäckar från brottsplatsen och ned till en sopstation
https://www.tv4.se/artikel/5IVtkr9OTLBk5taIEh2FtO/pojkvaennen-pekades-ut-efter-nio-minuter

Han stängde av sin mobil 11.55 enligt samma artikel. Så han har sannolikt städat på brottsplatsen medans hon ligger skadad eller avliden.

BO landställe består av två hus enligt uppgift i tråden. Det kan innebära att de har var sitt hus ÅÅ och hennes ex.
Citera
2026-08-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Utgår ifrån att TN nu talat med sin advokat och att man enats om att försöka få ner det hela till ”grovt vållande till annans död”

Lär bli segt, då en sådan rubricering bör innehålla en ”flip” i TNs fall.

Man flyr inte i 33 timmar efter en flipp… Man ringer 112 omedelbums!
Nu är jag inte jurist men hade jag varit det och TN som min klient föreslog det du nu spekulerar över, då hade jag starkt avrått.

Det kan inte bli annat än mord när man först under troligen rätt lång tid utsätter någon för dödligt våld och därefter lämnar personen antingen död eller att dö.

En advokat gör bäst i att inte motsätta sig mordåtalet som lär komma. Det bästa för klienten måste vara att leta omständigheter som talar för att det inte ska bli livstid. T ex att klienten är ostraffad osv.
Citera
2026-08-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://www.tv4.se/artikel/5IVtkr9OTLBk5taIEh2FtO/pojkvaennen-pekades-ut-efter-nio-minuter

Han stängde av sin mobil 11.55 enligt samma artikel. Så han har sannolikt städat på brottsplatsen medans hon ligger skadad eller avliden.

BO landställe består av två hus enligt uppgift i tråden. Det kan innebära att de har var sitt hus ÅÅ och hennes ex.
Tveksamt. Det ena är väl drygt 40 kvadrat, det andra ca 120. Får jag gissa finns det sedan bara badrum/dass i det större.
Citera
2026-08-11, 19:48
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Nu är jag inte jurist men hade jag varit det och TN som min klient föreslog det du nu spekulerar över, då hade jag starkt avrått.

Det kan inte bli annat än mord när man först under troligen rätt lång tid utsätter någon för dödligt våld och därefter lämnar personen antingen död eller att dö.

En advokat gör bäst i att inte motsätta sig mordåtalet som lär komma. Det bästa för klienten måste vara att leta omständigheter som talar för att det inte ska bli livstid. T ex att klienten är ostraffad osv.

Jag är heller inte jurist, men jag är övertygad om att MGM och advokaten nu letar efter något ”billigare” än ett mordåtal. Blir intressant att se fortsättningen…
Citera
2026-08-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Förvisso men det var bara en diskussion inte ett ställningstagande. Du kan lugna ner dig lite om du vill diskutera saker, blir snabbt ointressant att ordväxla med en hysterisk kärring.

Det finns fler tankar i inlägg #2450 du kan övertolka och bli kränkt över. Det intressanta borde vara varför partnervåld och mord sker så att det går att förebygga men för att komma dit behöver man liksom vrida och vända på olika tankar utan acceptera dem, även de obehagliga som inte bekräftar just din världsbild. Enotionellt ynkliga personer brukar ha svårt att hantera avvisning tex, både kvinnor och män.

Trevlig kväll!
Jag är varken kränkt, hysterisk eller en kärring. Har inte heller haft en avsikt att diskutera med en vägg utan syftade enbart på att belysa fakta.
Citera
2026-08-11, 20:02
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://gofile.io/d/sxMQHF

Bilden
Mannen på bänken kan ju inte vara han??
Citera
2026-08-11, 20:06
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColumbus
Några saker som antyder att det inte stod rätt till; anhöriga reagerade snabbt när de inte fick tag på henne. Antingen visste de något eller så sa deras intuition att hon var i fara. Det tog 9 minuter innan han blev efterlyst, alltså ingen tvekan om att det var han. Polis blivit inkallad p g a bråk i tidigare relation, troligtvis inte första obehagliga bråket. Han har bråkat sig till en lägenhet som var kvinnans efter en kort relation. Något om orosanmälan barn? Han stänger av sin tfn, går ut med sopor, packar och flyr. Verkar genomtänkt, inte ha panik.
Troligtvis ännu en narcissist!?
Ja, tänker att bråket startade på kvällen innan mordet och hon då kontaktade familj i och ville att någon skulle komma ut?
Men sonen och flickvännen hinner inte dit trots att de åker dagen innan och försöker ringa mamman hela tiden. De kanske redan fått ett SMS sent på natten och inte sett det förrän de vaknade samma dag hon dog. Varför skulle de annars bli oroliga som sagt?
Citera
2026-08-11, 20:08
Medlem
Nope.
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Mannen på bänken kan ju inte vara han??
Citera
2026-08-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
14 år är egentligen 8 år och det är inte standard för mord, i alla fall inte för personer över 21 år. Men vi ska väl vara tacksamma att mördare får något straff alls, inte bara ges en klapp på axeln, en ny bostad och skyddad identitet. Det var väl ännu värre med obefintliga straff för några decennier sedan som jag förstått det.
Normalstraffet för mord är i dag 16 år. Mildare än så tror jag inte han döms om han inte mot förmodan lyckas producera en historia som får domstolen att hitta förmildrande omständigheter. Finns försvårande omständigheter kan straffet bli längre, upp till 18 år eller rentav livstid. Sexton år motsvarar numera en tid bakom galler på 12 år, vilket då innebär att han är 69 år när han släpps villkorligt.

Han tycks agera smart och planerat i förhören, som någon valt att lämna ut till media (vilket är ett brott). Han kör det vanliga ”inga kommentarer” på de frågor som närmar sig själva gärningen, fast på ett mer slipat sätt, genom att säga att han inte klarar att prata om det; ”det går inte”. Tror det blir sagostund i rätten.

Efter att ha tittat på det här fallet från alla håll jag kan komma på så har jag landat i att han är den typiska kvinnomördaren fast utan förmågan att misshandla ”lagom”. Manipulativ, självcentrerad och med ett stort ego. Säkert ”kontrollerande”, vilket iofs är ett dåligt ord i sammanhanget. Alkohol eller någon annan drog finns säkert med i bilden.
Citera
2026-08-11, 20:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ytterliggare en diagnos. Scociopat? Baserat på en lägenhetssituation för flertalet år sedan samt bilder? Hur vet man att han själv inte bidrog med något i lägenhetsbytetet? Pengar? Kanske hyran? Om exet bara skulle ha lämnat sin attraktiva lägenhet för en annan, dessutom med mannen med på kontraktet skulle det göra mig förvånad. Lägenheter i innerstaden växer inte.på träd.

Sedan får man inte två treor eller fyror mot en stor vid ett lägenhetsbyte i centrala Stockholm. Försvarar inte resultatet och har för få kunskaper om detta fall, men vore det rimligt att mannnen, förutsatt att han bidragit till lägenheten på Hagagatan, med två-tre barn flyttar in i en 2:a och kvinnan i en fyra som hon kanske inte ens har råd med? Tydligen det bästa bytet de kunde få.

Som sagt, vi vet inte mycket i dettta läge men att basera MGMs person efter lägenhetsbyten och utseende på bild leder inte tråden vidare på några mer sannolika grunder.

Mer kött på benen.

-
Rätt uppenbart att han lider av en störning, känns det normalt att processa mot ett ex om hennes hyresrätt samtidigt som han själv hade sålt ett radhus.
Sociopat är en snäll beskrivning.
Citera
2026-08-11, 20:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1V9lx/misstankte-mordaren-i-forhor-chocken-over-det-jag-gjort?utm_source=androidapp&utm_medium=share

"Jag kan inte, det gör för ont" .....asså 😡jävla offerkofta istället för o äga vad han gjort, ingen bryr sig om det gör ont, hoppas det smärtar som faan ! Han är nog bara schockad över att han kommer hamna i finkan
Citera
2026-08-11, 20:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Läs på. Sociopater och psykopater drivs inte att mörda per definition. Där finns istället ett utnyttjande, oförstående av och frånställningstagande till andras känslor, behov och välbefinnande.
Man sätter sig själv i fokus.

Är nästan säker på att detta mord skett helt oplanerat och i ren affekt. Eftersom brottet verkar vara så brutalt så kan man nog tänka sig att djupa känslor blossat upp.
Han är kränkt pga han inte får som han vill, eller blivit avslöjad som en snackpåse, en klassiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in