2026-08-04, 09:11
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jo men hemma kan vara bra också. Särskilt om man är brydd av mygg knott och småkryp.
Eller om man inte har nån tropisk ö att tillgå, eller annan lämplig naturskön och trygg plats utomhus

He he, jo det är ju traslet med resan förstås :-) Min poäng var egentligen att man under trippen, som gärna kan vara en dos som inte är är mer än medelstark, så vill man ha harmoniska synintryck och dess färger i en lugn miljö. För mig har det varit hela grejen, att i ruset uppleva naturens skönhet.
2026-08-04, 09:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Det är hög risk med hög potential. Låter inte som att du är på rätt plats mentalt, men om du bara rider igenom trippen och låter den hända så kommer säkert stora lärdomar (om du tar emot dem).

Det kan mycket väl bli den otäckaste upplevelsen du varit med om.

Tillägg: missade att du tänkte mikrodosera - det tycker jag låter som en sämre idé för då märker du nog ingenting. Ta hellre en normal dos tycker jag. Och stanna hemma i trygghet, gå inte ut.
Senast redigerad av HelgeBuk 2026-08-04 kl. 09:28.
2026-08-04, 09:33
Medlem
pn222jws avatar
Helt ärligt - vad tror ni om att lyssna på psykedelisk sextiotalsmusik som Jefferson Airplane (eller se liknande filmer exempelvis "Easy Rider" och "Hair") för att förstärka effekterna... vore det bra?
2026-08-04, 09:42
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Citat:
Ursprungligen postat av berrahemberra616
själv hemma
Dålig idé.
Håller med. Du vill inte göra det själv hemma, kanske själv. Men nånstans ute i naturen där du åtminstone får uppleva någonting. Ett gäng väggar omkring en kan snabbt kännas som att man sitter i en skolåda, där vill ingen hamna! Om du inte har provat detta förut rekommenderar jag dig att göra det i en säker och trygg miljö där du känner igen dig och inget är för crazy.

P.S
Jag hoppas du finner ro TS, jag hoppas du slipper den där klumpen i magen i framtiden. Jag hoppas också din trip blir så bra som möjligt, njut av resan
2026-08-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Helt ärligt - vad tror ni om att lyssna på psykedelisk sextiotalsmusik som Jefferson Airplane (eller se liknande filmer exempelvis "Easy Rider" och "Hair") för att förstärka effekterna... vore det bra?
Ja, det har nog varit en upplevelse!

Eller tänk att befinna sig här:
https://www.youtube.com/watch?v=15quQUN4cfg
2026-08-04, 10:06
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är hög risk med hög potential. Låter inte som att du är på rätt plats mentalt, men om du bara rider igenom trippen och låter den hända så kommer säkert stora lärdomar (om du tar emot dem).

Det kan mycket väl bli den otäckaste upplevelsen du varit med om.

Tillägg: missade att du tänkte mikrodosera - det tycker jag låter som en sämre idé för då märker du nog ingenting. Ta hellre en normal dos tycker jag. Och stanna hemma i trygghet, gå inte ut.

Jag tycker det är onödigt att ta några större risker alls, och särskilt ovärt att riskera att bli vettskrämd och traumatiserad första gången.

Bättre då att starta med typ en kvarts- till halvdos (typ 10-20 toppisar eller 0.5 g odlad). Dvs så pass lite att han garanterat inte får nån riktig tripp som premiär. Sen kan han ta lite mera nästa gång om han gillar det.

Ibland undrar jag om det mest är folk av den gamla skolan som gillar det där med att man skall stålsätta sig och ta starka trippar och inget annat?
Det kanske passar folk som är friska och icke-traumatiserade, eller så var väl folk av hårdare virke förr också. Men jag har väldigt svårt att se varför man inte skulle kunna jobba sig upp till lite högre dos på sikt istället.
2026-08-04, 10:14
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jag tycker det är onödigt att ta några större risker alls, och särskilt ovärt att riskera att bli vettskrämd och traumatiserad första gången.

Bättre då att starta med typ en kvarts- till halvdos (typ 10-20 toppisar eller 0.5 g odlad). Dvs så pass lite att han garanterat inte får nån riktig tripp som premiär. Sen kan han ta lite mera nästa gång om han gillar det.

Ibland undrar jag om det mest är folk av den gamla skolan som gillar det där med att man skall stålsätta sig och ta starka trippar och inget annat?
Det kanske passar folk som är friska och icke-traumatiserade, eller så var väl folk av hårdare virke förr också. Men jag har väldigt svårt att se varför man inte skulle kunna jobba sig upp till lite högre dos på sikt istället.

Visst kan man börja med en halv eller så, men då kanske det slutar med besvikelse om man laddat för en intressant upplevelse.

Jag har aldrig haft en dålig tripp så jag kan bara gå efter andras vittnesmål. Det verkar generellt så att man ser tillbaka på upplevelsen som något positivt även om det i stunden är fruktansvärt.

Så länge man håller sig hemma så finns i stort sett inga negativa konsekvenser utanför ens eget huvud. Det finns väl nån promille som bokstavligen blir galna av en psykedelisk tripp, men man ska inte överdriva riskerna. Det kan snarare försämra oddsen för en bra upplevelse om man tänker på att det kan gå åt skogen.
2026-08-04, 10:21
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Ha en trippsitter om du känner dig osäker. Och ta mindre doser och öka efter behov. Börja med något gram.
2026-08-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Dålig idé.
Fan runka pung istället. Vad är det för jävla mes som tjafsar om toppisar hemma hahaha.

Han kommer slå sönder spegeln och sen förblöda
2026-08-04, 12:14
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Ja det är mysigt, gärna låtar med mycket "Tape flanging" typ byrds "wasn't born to follow". Det suger mysigt i huvudet. Väggarna andas.

Iof vet jag inte om det direkt botar depression, men inte fel att ha en fin tripp.
Annars är lite tysk "party på skiva" ala frank waldor eller klaus wunderlich en bra combo med den typen av preparat.
2026-08-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrahemberra616
har bestämt mig nu för att testa psilocybin när inget annat har funkat , ni som avråder är bara avensjuka för ni själva inte vågar prova eller har tillgång till det, vården har vänt mig ryggen hjälper mig inte ett jävla skit, jag är deprimerad med ångest/oro och alkoholproblem men dricker inte längre, jag tror och hoppas det kommer hjälpa mig att prova dethär de sista jag gör annars blir det nog självmord istället tyvärr
Tillgång har väl alla, bara ut på en äng med koskit och plocka svamp
2026-08-04, 12:21
Medlem
Om du äter mediciner mot ångest/oro så finns en risk att ruset uteblir eller i värsta fall blir obehagligt. Kolla upp det innan.

Bäst vore nog att ha någon du litar på som har lite koll på psykedelia närvarande under trippen. Tänker du mikrodosera så är risken dock obefintlig eftersom att mikrodosering i princip inte ger någon effekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in