Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Det är hög risk med hög potential. Låter inte som att du är på rätt plats mentalt, men om du bara rider igenom trippen och låter den hända så kommer säkert stora lärdomar (om du tar emot dem).
Det kan mycket väl bli den otäckaste upplevelsen du varit med om.
Tillägg: missade att du tänkte mikrodosera - det tycker jag låter som en sämre idé för då märker du nog ingenting. Ta hellre en normal dos tycker jag. Och stanna hemma i trygghet, gå inte ut.
Jag tycker det är onödigt att ta några större risker alls, och särskilt ovärt att riskera att bli vettskrämd och traumatiserad första gången.
Bättre då att starta med typ en kvarts- till halvdos (typ 10-20 toppisar eller 0.5 g odlad). Dvs så pass lite att han garanterat inte får nån riktig tripp som premiär. Sen kan han ta lite mera nästa gång om han gillar det.
Ibland undrar jag om det mest är folk av den gamla skolan som gillar det där med att man skall stålsätta sig och ta starka trippar och inget annat?
Det kanske passar folk som är friska och icke-traumatiserade, eller så var väl folk av hårdare virke förr också. Men jag har väldigt svårt att se varför man inte skulle kunna jobba sig upp till lite högre dos på sikt istället.