2026-08-04, 12:36
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Helt ärligt - vad tror ni om att lyssna på psykedelisk sextiotalsmusik som Jefferson Airplane (eller se liknande filmer exempelvis "Easy Rider" och "Hair") för att förstärka effekterna... vore det bra?

Easy Rider? De snedtrippar själva i filmen. Det låter inte som ett framgångsrecept, även om rullen är mysig ungefär dit.
2026-08-04, 12:44
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Se mitt inlägg här (FB) Lurat familjen att jag varit drogfri men jag vill bli
2026-08-04, 13:08
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Ta en lapp först istället, inte lika 'mörk' tripp som toppisen/kuben.
2026-08-04, 13:32
Medlem
Rullandegalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrahemberra616
har bestämt mig nu för att testa psilocybin när inget annat har funkat , ni som avråder är bara avensjuka för ni själva inte vågar prova eller har tillgång till det, vården har vänt mig ryggen hjälper mig inte ett jävla skit, jag är deprimerad med ångest/oro och alkoholproblem men dricker inte längre, jag tror och hoppas det kommer hjälpa mig att prova dethär de sista jag gör annars blir det nog självmord istället tyvärr
Det funkade fint för mig, smådoser, 0.25-1.25 g av torkad cubensis varann vecka i ~3 månader, 3 år sedan nu och ingen ångest eller depression på horisonten. Mår hundra gånger bättre och alkohol suget är nästan helt väck.

Kör på tycker jag om det sjukvården gjort inte hjälpt.
2026-08-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Om du äter mediciner mot ångest/oro så finns en risk att ruset uteblir eller i värsta fall blir obehagligt. Kolla upp det innan.

Bäst vore nog att ha någon du litar på som har lite koll på psykedelia närvarande under trippen. Tänker du mikrodosera så är risken dock obefintlig eftersom att mikrodosering i princip inte ger någon effekt.
källa på det? ”trust me bro”
2026-08-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Tillgång har väl alla, bara ut på en äng med koskit och plocka svamp
så lätt är de inte att hitta lätt att du blandar ihop det med nån annan svamp med, och att man ska våga ta det med
2026-08-04, 14:07
Medlem
Citat:
källa på det? ”trust me bro”
Källa på vilket?

Interaktioner mellan psilocybin och olika läkemedel finns det massor skrivet om. Wikipedias artikel tar upp de vanligaste preparaten som kan ställa till besvär: https://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin#Interactions

Du kan ta en titt på erowids arkiv av tripprapporter också (förslagsvis i underkategorin combinations) för exempel på folk som fått jobbiga biverkningar av psilocybin kombinerat med annan medicinering.

Angående mikrodosering så verkar det saknas vetenskapligt stöd för att det ger några andra effekter än placebo. Det troliga är att de positiva terapeutiska effekter som psykedeliska droger ger kommer från effekterna av ruset. Därför är det inte så konstigt att dessa effekter uteblir om man tar en dos som är så svag att man inte märker av den.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-04 kl. 14:11.
2026-08-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Källa på vilket?

Interaktioner mellan psilocybin och olika läkemedel finns det massor skrivet om. Wikipedias artikel tar upp de vanligaste preparaten som kan ställa till besvär: https://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybin#Interactions

Du kan ta en titt på erowids arkiv av tripprapporter också (förslagsvis i underkategorin combinations) för exempel på folk som fått jobbiga biverkningar av psilocybin kombinerat med annan medicinering.

Angående mikrodosering så verkar det saknas vetenskapligt stöd för att det ger några andra effekter än placebo. Det troliga är att de positiva terapeutiska effekter som psykedeliska droger ger kommer från effekterna av ruset. Därför är det inte så konstigt att dessa effekter uteblir om man tar en dos som är så svag att man inte märker av den.
jaja, har dock referenser från folk som testat och sagt att de funkar bara att du kollar i tråden här tex flera som de hjälpt för
2026-08-04, 14:26
Medlem
Citat:
jaja, har dock referenser från folk som testat och sagt att de funkar bara att du kollar i tråden här tex flera som de hjälpt för
Det är inte särskilt riskabelt, så testa för all del. Får du en positiv effekt av det är det bara att gratulera, men var beredd på att effekten kan bli underväldigande.
2026-08-04, 14:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag tror nog inte att värdefulla insikter kommer trilla ner i knät på dig om du sitter hemma, deprimerad och i din ensamhet med fördragna persienner tyvärr. Man behöver nog rätt miljö, någon eller några som är med dig, så att det blir en positiv och stärkande upplevelse.

Jag är ingen expert men spontant låter det som en mycket dålig idé

Nej, du har fel. Det är just det som psykedelika kan göra, ge en värdefulla insikter trots att inget särskilt sker runtomkring en eller i ens miljö.
2026-08-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej, du har fel.
Okidoki.
2026-08-04, 14:36
Medlem
Balisers avatar
Självmord är förstås skadligare än att testa själv hemma… Men det finns påtagliga risker. Tillfällig ångest, rädsla, förhöjt blodtryck och illamående är vanligt under ruset. För personer med anlag för psykos eller bipolär sjukdom kan substansen utlösa svåra skov. Forskningen visar att en miljö med kunnigt vårdstöd har en helt avgörande betydelse för utfallet. Att bruka substansen på egen hand ökar risken för negativa upplevelser avsevärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in