2026-08-04, 16:07
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
4-6 timmar. Du behöver ritualisera det, isolera dig från mobiltelefoner, internet etc för det finns vissa psykologiska risker med det här. Sitt ner på golvet, ta fram en kudde eller yogamatta. Fokusera på andningen och intentionen, sitt inte vid datorn eller mobilen. Ta inte för lite, bättre att ta lite för mycket än lite för lite.

Blir man bakrusig? Illamående/huvudvärk?
2026-08-04, 16:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrahemberra616
har bestämt mig nu för att testa psilocybin när inget annat har funkat , ni som avråder är bara avensjuka för ni själva inte vågar prova eller har tillgång till det, vården har vänt mig ryggen hjälper mig inte ett jävla skit, jag är deprimerad med ångest/oro och alkoholproblem men dricker inte längre, jag tror och hoppas det kommer hjälpa mig att prova dethär de sista jag gör annars blir det nog självmord istället tyvärr

Trist att du mår dåligt.
Jag undrar vad du själv tänker att vården kan göra för just dig?
Menar du att de vägrar hjälpa dig, isf varför?
Eller menar du att hjälpen du fått, inte hjälper?

Har du, på något annat vis, än med hjälp av läkemedel/droger, funderat på någon lösning av dina problem eller har du någon gång provat något annat?
Det finns ju tex en uppsjö av alternativ medicin som kan lindra ångest / abstinens, man kan må bättre om man byter miljö osv..
2026-08-04, 16:27
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui

Illmående - nej
Huvudvärk - nej
Bakruig - nej inget dåligt efter

Dock under ruset så går man igenom väldigt många olika stadier av mentala tillstånd vilket betyder att din preception utav verkligheten och din relation till den tillfälligt förändras.
2026-08-04, 16:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej. Du kan få bodyload under trippen, jag får extrem bodyload av svamp, det är en av anledningarna att jag bara gjort det mindre än 20 gånger, jag får t.o.m blodtrycksfall och dylikt så jag kan inte röra mig runt, gå på toaletten eller någonting men det blir ingenting efter. Det bryts ner till kroppsegna substanser som du redan har i kroppen redan innan trippen går över.
2026-08-04, 16:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Anser du att svamp är hjälpsamt? Jag tänker ffa på de som har lite ps ohälsa och sådär eller är det mest ljuvligt i stunden?

Ja absolut, fullt möjligt att det räddade livet på mig för jag var deprimerad vid tiden det begav sig. Jag tror inte att jag skulle vara vid livet idag om jag inte hade testat.
2026-08-04, 20:38
Medlem
Känner igen mig i det du skriver. Psilocybin har i studier om och om igen visat sig vara väldigt bra mot depressioner, mikrodosering är nog att föredra så du inte trippar sönder i din ensamhet och gör något dumt. Det fantastiska med detta är även att standardtester på arbetsplatser och även drogtester hos polis nästan aldrig kollar just denna substans, så du kan mikrodosera och leva ett helt vanligt liv. Men med missbrukshistorik finns det väl alltid en risk att det går överstyr.

Funderar själv på att åka ut till de gröna ängarna om ca en månad och fylla upp frysen.
2026-08-04, 20:50
Medlem
Ska jag vara ärlig nu så fick Psilocybin mig att komma ur min psykiska ohälsa som jag har haft i drygt 15 år.

Dom senaste 6 åren har mitt liv varit kaos med djup depression och ångest(panik ångest attacker).

Min vän fick mig att testa i December förra året och fram till slutet av januari så tog jag 3 st starka tripps av Mckennai (4-8g). Det var inte så bra gjort utav mig, men jag hade ändå provat det för ett par år sen vid ett par tillfällen så jag visste vad jag gav mig in på. Så lite kul hade jag ändå, men det var inte först i februari efter ett break på ca 2 veckor som jag började att microdosera typ 0.3-0.5g var 3e dag som jag märkte skillnaden.

Jag gjorde det i ca 3 månaders tid och jag lyckades få verktygen att ta mig ur den här skiten. Ända sen dess så har varje dag varit extremt positiv och jag älskar livet numera. Nu tar jag det bara 1-2 gånger i månaden. Det tråkiga är ju dock att under dessa 6 år när allt kaosade ur som mest så förstörde jag mitt liv som utav helvete, men jag mår hellre bra i psyket än att ha en massa pengar och mår skit!

Jobb och sånt kan man lösa igen!

Men som sagt, kör microdosering som jag gjorde och se om det hjälper!

Peace <3
2026-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berrahemberra616
har bestämt mig nu för att testa psilocybin när inget annat har funkat , ni som avråder är bara avensjuka för ni själva inte vågar prova eller har tillgång till det, vården har vänt mig ryggen hjälper mig inte ett jävla skit, jag är deprimerad med ångest/oro och alkoholproblem men dricker inte längre, jag tror och hoppas det kommer hjälpa mig att prova dethär de sista jag gör annars blir det nog självmord istället tyvärr

Helt rätt!
Börja med 1g iaf

Allt under det kommer vara för lite,
Se till att ha telefon avstängd och gardinerna nerdrsgns, lyssna på skön lugn musik och bearbeta dina känslor, tankar och div trassel, låt det komma,
2026-08-04, 21:48
Moderator
kvm3s avatar
Tråden låses i brist på frågeställning. TS lär finna svar på en del praktiska frågor i (FB) Första trippen - FAQ samt (FB) FAQ: Den stora tråden om psilocybinsvampar (Toppisar, Cubensis mm) och är förstås välkommen att ställa eventuella kvarstående frågor i lämplig tråd.

Tråd låst.

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in