Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Men var det i dimma och på 90-väg?
Det här är ett diskussionsforum och då får du nog leva med att dina argument blir motsagda och ibland rent av dumförklarade. Speciellt om du försöker framföra en åsikt med påhittade argument.
Vid det här alldeles speciella tillfället så bogserade båtarna inte varandra, det är för övrigt helt omöjligt för två båtar (eller långtradare) att bogsera varandra, men vi kan bortse ifrån det denna gång. Det var inte heller dimma, det var dagsljus och bra sikt. Olyckan filmades på långt avstånd så det är bevisat utom tvivel.
Ett tips är att du faktiskt försöker läsa FUP:en.
Haha, du skriver att han ska läsa FUPn och du säger att du läst den och att det var bra sikt, jag undrar om du öht läst den själv?😅
Såhär sa brodern i förhör:
"
VT:
När vi gick strax innan katten. För det var riktigt dålig sikt. Så jag körde ju efter GPS-en.
Och så när jag såg katten och kunde visuellt se den då var vi inte långt ifrån den. Då kunde
jag navigera efter land.
FL: Varför var det dålig sikt?
VT: Över regn. Regn och mulet var det. Och sen så gick ju... Så hade vi ju den här... Det var
ju inte mycket sjö. Skulle jag uppskatta 30 centimeter vågor eller någonting. Men de gick
precis i näsan på oss. Och så blåste det ju. Också rätt i näsan. Så jag fick ju allt. När vi skar
vågorna så skvätte det ju upp över rutan. Så jag körde ju med vindrutetorkaren fullt. Jag hade
svårt att... Och det blir ju också de här fritidsbåtvindrutetorkarna. Det är ju bara en sån liten
bit man ser, inte mycket sikt. Så det var liksom full koncentration framåt. Och när jag såg
katten och jag tittade bak. Då hade jag ju tappat... Den svängde ju så här ganska mycket. Och
då tappade jag ju bort det igen. Så det var liksom väldigt mycket fokus framåt och inte mkt fokus bakåt"
Kanske i dina öron låter som säkert väder att navigera i, men andra uppfattar nog det som aningen riskfyllt