Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherClark
Jag känner inte igen den bilden från de homosexuella jag träffat genom åren. Att vuxna homos skulle vara särskilt engagerade i RFSL har jag inte märkt av, men vi kan ju ha olika erfarenheter. Det finns ju så många hbtq-personer att det rimligtvis finns vissa som stämmer på din beskrivning.
Att lesbiska oftare är vänster köper jag dock, åtminstone baserat på de jag träffat. Det gäller ju även för befolkningen i allmänhet, så det känns rätt logiskt.
Befolkningen i allmänhet är 50-50, men socialdemokraterna är ju faktiskt inte något renodlat vänsterparti, även om det kan låta så i debatten, där man ju bara har två polariserade val - vänster eller höger.
Jag menar att merparten bögar och flator är V eller MP, vilket är ett ganska duktigt snäpp vänsterut jämfört med sossarna. Flator mer än bögar, det håller jag med dig om. Men förutom Anja Pehrsson och några till så finns väl väldigt få normala flator i Sverige? Alla har ju färgat hår med kort lugg, eller så är de snaggade med grova kängor. Var finns de lesbiska snyggingar som man ser på porrfilm??