Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Det finns bögar framför allt i M, C och L, det är få bögar som är öppet SD. Det är homosexuella som lyckats motstå att dras med i HBTQ-rörelsens avarter som orkestreras av RFSL. De som fallit för det trycket har alla blivit vänster, åtminstone utåt då inga andra åsikter accepteras.
Jag påstår dock att det är en liten del, det är många bögar och framför allt flator som går i pride och de tänker inte själva och är då såklart vänster
Du hade alltså fel när du skrev "Det finns nästan inga bögar inom SD, och knappt några bögar som är höger överhuvudtaget." Det finns många. Själv är jag SD och är tillsammans med en ladyboy och det är jag öppen med i privata sammanhang. Skillnaden mellan vänster- och högerbögar är att högerbögar inte gör en stor affär av sin sexuella läggning. Högerbögar har ingen önskan att förändra eller att berätta för hela världen om den ytterst privata frågan om vem man har sex med.
Så du har rätt i "De få som finns är de som helt nobbat RFSL och HBTQ som organisationer, och endast tänkt själv. Dessa har blivit höger såklart." förutom att vi inte är få.
Vänsterbögar är lite samma som veganer, för dem är det på något vis en kamp att tvinga på andra sina personliga preferenser. Vänstern behöver saker att brinna och kämpa för. Det räcker liksom inte att bara se till att saker och ting funkar.