Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
behöver inte leta, typ senaste räcker. 5 åringen som blev huggen i halsen.
men nu handlar det egentligen om upplevd fara... inte om konkreta fall mot just 7 åringar. utan mer vad som skulle kunna råka drabba ett barn oavsett ålder. ex en sprängning där människor råkar befinna sig slumpmässigt.
Glöm inte lilla flickan som blev våldtagen och strypt till en grönsak av "geni-somaliern". Även om Kevin-fallet var länge sedan har det varit på tapeten nyligen, det var en invandrare och inte två svenska barn. Sossarna klarade inte en invandrare i valrörelsen så man offrade två svenska barn. Det är å andra sidan inget främmande för våra politiker.
Jag vet en man vars femtonåriga dotter var ute med en kompis i ett grönområde i staden jag bor i. Det var en vardagskväll på sommaren. Upp dyker det 4 invandrare som sätter sig och är SÅÅÅ trevliga. En av dem lurar bort den ena tjejen och de tre andra (araber/neger) gruppvåldtar hans dotter. Mamman blev helt hysterisk när de ringde från akuten. tydligen obligatoriskt att undersöka för alla möjliga exotiska sjukdomar i de lägena. Själv anser jag föräldrarna som ansvariga, politikerna ytterst naturligtvis, men jag är mer förbannad på föräldrarna än på väldtäktsmännen. Har man inte uppfostrat sina barn att hålla avstånd till farorna så är man ansvarig.
Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Precis. Det här är inte en isolerad företeelse utan hör tätt ihop med en staten är dadda-politik företrädd av alla partier att politiker skall fungera som daddor och skydda medborgarna för faror, till priset av andra värden som att skapa självständiga och rörliga barn och till priset av medborgarnas självbestämmande och frihet.
Kanske är det en plan som ska ursäkta massövervakning och 15-minutersstäderna, förutom då utrotandet av svenska folket.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Ja, man märker ju på jobbet att föräldrarna är oerhört involverade med barnens förehavanden numera.
Det verkar vara ett stort projekt när barn så stora som 8-9 år ska träffas för att leka, då ska föräldrarna först kontakta varandra och stämma av osv osv, och det ska bestämmas var och hur ungarna ska leka osv.
På ens egen tid så var ju själva lekandet, utomhusvistelse dagtid och umgänge med kompisarna, inget som föräldrarna la sig i särskilt mycket, vad jag kan minnas.
Instämmer. Försökte det med mina barn men samhället hade förändrats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Thar
Hur menar du nu? Det sker färre brott idag, inte fler.
Hade du varit svensk hade du också vetat att det är mycket högre brottslighet och framför allt oerhört mycket grövre och råare brottslighet idag än 50-80-talet. Det är mycket idag som inte ens anmäls.
På 70-talet hade vi ca 100 våldtäkter om året och nu är det 8-10.000 och den kurvan följer EXAKT kurvan på invandringen. Mörkertalet idag säger man officiellt är 90%. 90%!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
Idag bäddar in ungarna som michelingubbar så de inte ska göra sig illa. I min barndom lärde man sig att klantar man sig så gör det ont. Vet inte vilket som är bäst.
Så länge man inte blir hjärnskadad, lemlästad eller blind så är det rätt metod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag fattade rätt sent att under min uppväxt när föräldrarna sa "ut och lek" så ville de egentligen bara bli av med en.
När jag testade "ut och lek" med mina egna ungar funkade det inte. De ville alltid att jag skulle följa med. Så jag tror både föräldrar och barn är av en annan sort nuförtiden. Eller relationen mellan barn och föräldrar har ändrats.
Vi är många på FB som sympatiserar med dina föräldrar. Vi tycker likadant.