2026-07-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Nej, inte alla bara de äckliga, stinkande invandrarna som sprayar på sig den billigaste deodoranten de kan hitta i stället för att duscha. Vidrigt.
Citera
2026-07-24, 17:51
Medlem
Hygrotorks avatar
Nej jag använder parfym för min egen skull främst. Sen kan jag hålla med om att en del överdriver. Kan man lukta en annan person från andra sidan vägen på en fyrfilig väg så börjar man undra. En liten dutt doftegott tycker jag är trevligt däremot.
Citera
2026-07-24, 17:58
Medlem
jessewn372s avatar
I lagom dos är det väldigt fräscht tycker jag. Men jag är heller ingen doftfobiker som onyanserat tycker att allt som luktar nåt, luktar "för staaarkt" och får psykosomatiska symptom av det.

Citat:
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Citera
2026-07-24, 18:10
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Okej tack för tipset

Återkommer med en recension.

Men att ni är sämst på att applicera är en annan femma.

Personligen hade jag hävdat att tonårsflickor är absolut sämst på detta. Ofta kan man känna den där sötsliskiga lukten från deras dåliga parfymer hundra meter efter att de cyklar förbi en. Noll fingertoppskänsla, men det är väl någon kollektiv skräck för att bli stämplad som den som luktar sämre.

Till och med invandrarmän, som är notoriskt dåliga både på och med parfymer, lyckas ofta bättre.
Citera
2026-07-24, 18:35
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Oparfymerat rakvatten då, eller? Brukar inte rakvatten vara doftsatt? Jag har aldrig använt sånt, så skulle uppskatta en förklaring.

Rakvatten har parfym, men den försvinner relativt snabbt och är inte lika intensivt (om man nu vet hur mycket man ska ta)
Citera
2026-07-24, 19:04
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:

Vem fan vill gå i säng med en medelålderskvinna med enbart deodorant? Får avsmak, lite illamående och en smak av bajs i hela munnen.
Citera
2026-07-24, 19:05
Medlem
Twitterturkens avatar
När jag växte upp var det ett tecken på WT att ha mycket parfym som kille.
Nu för tiden är det främst blattar som stinker parfym.

Som kille har man kanske en, max två spray av parfym om man ska ut på stan.
Blattar kör 10+ spray och stinker kemikalier när man går förbi dom.

Doften av parfym ska bara märkas om man är nära/intim med personen, inte om man bara passerar.
Senast redigerad av Twitterturken 2026-07-24 kl. 19:09.
Citera
2026-07-24, 19:14
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Tycker det är värre med män från MENA. Man kan tro att somliga har en halv flaska av sin One Million på sig ibland.
De försöker jag undvika att komma nära.......
Citera
2026-07-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vi som är säkra på att vara en han behöver inte få ont i röven och fundera på om en man ska göra detta med att använda parfym raka ben använda hudvårds produkter frisyr gelé färga hår måla naglar så sitt på en kudde om det gör ont hej med dej..

Så du gillar att gå runt och se ut som skit? Ja det kan man ju bara se på din avatar iofs.
Citera
2026-07-24, 19:30
Medlem
Alla män använder inte parfym. Har inte använt någon på drygt 35 år, kanske 40 år. Är allergisk mot viss parfym så det var lättare att skippa det helt. Har problem med alla starka dofter. Så leta efter en man så finner du kanske någon som luktar man. Att vara ren luktar inte illa och kroppens egen parfym kan istället få plats. Faktiskt så har den påverkan för rätt kvinna som kommer nära. Människan, likt djuren, påverkas av dofter mer än vi tror. Ibland förstår vi inte varför man dras till en viss person, då är det förmodligen doften som drar.
Citera
2026-07-24, 19:36
Medlem
Symptms avatar
Citat:

Jag som man håller HELT MED DIG...

What the fuck är detta för jävla WT trend folk håller på med?

Killar lägg ner detta horribla parfymerande, det är så jävla jobbigt känna lukten av eran parfym...

Man sitter på bussen eller någonstans någon går förbi och det luktar i typ 10 minuter efter er, what the fuck??????
Citera
2026-07-24, 20:11
Medlem
Vatten är det bästa lösningmedlet! Tvätta av dig innan du ska ut och använd någon ekologisk parfymerad tvål vid utvalda tillfällen, det bord räcka. Använd rena kläder som TS sa.

Feromoner! Vill ni hitta någon för kvällen eller en längre tid?

Själv håller jag en hyfsad radie på folk i affären för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in