2026-07-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.

Du är förmodligen en liten lantis som gillar svett- och skitlukt. Inget fel med det.

Jag vill attrahera civiliserade tjejer från stan så jag fortsätter använda parfym.
Citera
2026-07-24, 15:58
Medlem
Behöver ju inte vara en överdrift med parfym, så att det stinker. Men lagomt är det inge fel med.
Citera
2026-07-24, 16:01
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Varför sprutar tanter på sig tantparfym?
Tanter har tantparfym, per definition.
Liksom fotbollsspelare har fotbollsskor.

Är detta din insikt eller hade du någon poäng?
Citera
2026-07-24, 16:03
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Med all respekt tror jag att det vore bra om du vistades litet mer ute i verkligheten. Trenden med parfym är stark bland vanliga svenska ungdomar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/killar-i-umea-om-parfymtrenden-har-en-ordentlig-samling

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stor-okning-av-unga-killar-i-parfymbutikerna

Där ser man.

Tyvärr finns det knappt några vanliga svenska ungdomar ute i min verklighet.
Citera
2026-07-24, 16:07
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Där ser man.

Tyvärr finns det knappt några vanliga svenska ungdomar ute i min verklighet.

Det var tråkigt att höra!

Eftersom jag ogillar parfymdoft märker jag tydligt av den här trenden både i centrum och på köpcentra utanför stan i min hemort.
Citera
2026-07-24, 16:11
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Ren hud med en fräsch deo, en dusch mitt på bröstet. Det räcker för att lukta gott under dagen
Dom som kommer nära kommer känna en svag doft, och vill dom känna mer får dom komma ännu närmare
Alldeles för många män 16-35 kan inte detta med att dofta, dom stinker i stället.
Samma sak med en mängd kvinnor i 20 årsålder, som både har hårspray OCH parym som känns på flera meters avstånd
Citera
2026-07-24, 16:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Parfym är en tjej grej dom använder parfym

Unga killar sprejar hela sig med after shave, då tycker jag ändå en dutt parfym är bättre.
Citera
2026-07-24, 16:25
Medlem
Smekarn87s avatar
Fan! Är du autist eller? Sluta träffa killar med dålig smak!
Citera
2026-07-24, 16:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja beror väl på om du vill se ut som en pissluffare eller inte. Men du verkar vara en sån som inte attraherar det motsatta könet, och sådana använder inte parfym heller.

En elegant attraktiv man eller kvinna använder parfym. Gör man inte det så är man inte normal i huvudet om man vet att det är mer attraktivt/fräscht, eller så bryr man sig inte och vill vara en neutral och tråkig/ej utstickande individ.
Vi som är säkra på att vara en han behöver inte få ont i röven och fundera på om en man ska göra detta med att använda parfym raka ben använda hudvårds produkter frisyr gelé färga hår måla naglar så sitt på en kudde om det gör ont hej med dej..
Citera
2026-07-24, 17:05
Medlem
santos_devilles avatar
Ännu ett krav från beslutsfattarna som ändå inte vill ligga med er svenska män! Och massor med stövelslickare till män kommer direkt in i tråden och försöker virtuellt slicka fitta!

Rolig tråd
Citera
2026-07-24, 17:19
Medlem
yobitch123s avatar
Jag gör av med en Biotherm Homme Aquapower i månaden och kör på Niveas body lotion. Tycker man kommer långt på det.

Ibland adderar jag ett sprut YSL MYSELF på halsen. Den luktar inte "man-man", utan bara rent och fräscht. Det blir som saltet i maten. Men hela grejen är ju att det ska vara subtilt. Uppskattar inte heller idioter som tömmer en flaska gammal Axe i omklädningsrummet.
Citera
2026-07-24, 17:26
Medlem
Mikaelias avatar
Problemet är att många unga killar använder alldeles för mycket parfym, det stinker om dem på flera meters avstånd. Gäller även yngre tjejer som stinker typ maränger eftersom det verkar trendigt att dofta sött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in