2026-07-24, 08:43
Medlem
jjujjus avatar
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Citera
2026-07-24, 08:45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är inte sexigt. Vi vill känna doften av er, inte er äckliga parfym som alla använder.

Kom på tanken nu när jag satte mig på bussen och en kille satte sig framför mig, och det stinker parfym och liksom sticker i näsan på mig. Jag hade inte velat dejta en person som luktar parfym. Jag vill att han ska lukta naturligt gott, precis som jag gör. Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.

Jag älskar män som luktar ren hud. Håller sig fräscha och bär nytvättade kläder. Hur svårt ska det vara?

Det är bara fjortisar som tycker att parfym är sexigt. Kvinnor över 20 tycker inte om det. Eller så är jag ensam om detta, men snälla - vem vill INTE kunna lukta på varandra och känna varandras genuina doft? Skärp er.
Använder endast deodorant använder inte parfym för att jag är man
Citera
2026-07-24, 08:48
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Använder endast deodorant använder inte parfym för att jag är man
Och det gör du helt rätt i! Jag använder sällan parfym. Ibland kanske jag vill spicea till det med något gott sött men oftast nej.

Det är stor skillnad mellan kvinnliga och manliga parfymer. Era luktar så starkt och många tar för mycket. Det blir inte bra
Citera
2026-07-24, 08:49
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Testa lukta på Imagination Louis Vuitton. Den luktar fräscht och nytvättad hud.
Citera
2026-07-24, 08:49
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Testa lukta på Imagination Louis Vuitton. Den luktar fräscht och nytvättad hud.
Okej tack för tipset

Återkommer med en recension.

Men att ni är sämst på att applicera är en annan femma.
Citera
2026-07-24, 08:54
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Okej tack för tipset

Återkommer med en recension.

Men att ni är sämst på att applicera är en annan femma.

2 sprays på varsin sida av halsen och 1 spray på nacken är hur man ska applicera parfym. Att det luktar för starkt beror på att folk även sprutar det på kläder och det ska man inte göra.
Citera
2026-07-24, 08:54
Medlem
Citat:
Duscha varje dag och använd deodorant, det är tusen gånger fräschare än att duscha ibland och maxa med parfym.
Är du medveten om att du låter din kropp absorbera aluminium när du använder deodorant? Tjejer brukar inte lukta så illa även efter 24 timmar sedan senaste dusch, jag slickar gärna fittan på en brud som inte har duschat de senaste 12 timmarna, perfekt balans av naturliga aromer efter den tiden.
Citera
2026-07-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
2 sprays på varsin sida av halsen och 1 spray på nacken är hur man ska applicera parfym. Att det luktar för starkt beror på att folk även sprutar det på kläder och det ska man inte göra.

Du använder för mkt.

Det är max en Spray som gäller om du inte vill lukta som en gammal kärring eller som en arab.
Citera
2026-07-24, 09:05
Medlem
Citat:

deodorant är inte "naturligt", och kan du förklara för mig vilken "deo" man ska använda när man svettas från bröstet? ... eller vill du ha den "naturliga svettlukten" från mig
Citera
2026-07-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Är du medveten om att du låter din kropp absorbera aluminium när du använder deodorant? Tjejer brukar inte lukta så illa även efter 24 timmar sedan senaste dusch, jag slickar gärna fittan på en brud som inte har duschat de senaste 12 timmarna, perfekt balans av naturliga aromer efter den tiden.

Det beror ju helt på vilken övrig hygien en kvinna har, dummaste inlägget i tråden hittills.
En kvinna kan duscha varje dag och ha svamp, blir inte så trevliga "aromer" då.
Citera
2026-07-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det beror ju helt på vilken övrig hygien en kvinna har, dummaste inlägget i tråden hittills.
En kvinna kan duscha varje dag och ha svamp, blir inte så trevliga "aromer" då.
Är det någon som är dum så är det du, det är väl fan uppenbart att svamp inte luktar fräscht? De flesta fattade nog att det inte var viktigt att ta upp...
Citera
2026-07-24, 09:08
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du använder för mkt.

Det är max en Spray som gäller om du inte vill lukta som en gammal kärring eller som en arab.

De flesta parfymexperter verkar vara ganska överens att det finns ingen magisk siffra, men ungefär så här brukar de rekommendera:

EDT: 4–6 sprays

EDP: 2–4 sprays

Parfum/Extrait: 1–3 sprays

Sen beror det såklart på hur stark parfymen är, om du är inne eller ute och hur varmt det är. Många U.A.E parfymer är rejält potenta, så där räcker ofta 2–4 sprays gott och väl. Allt som allt är 3 sprays sweet spot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in