2026-07-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Jag har noterat att det oftast är brudar av utländsk härkomst som stinker parfym.
Tycker det är värre med män från MENA. Man kan tro att somliga har en halv flaska av sin One Million på sig ibland.
Citera
2026-07-24, 09:48
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
De flesta parfymexperter verkar vara ganska överens att det finns ingen magisk siffra, men ungefär så här brukar de rekommendera:

EDT: 4–6 sprays

EDP: 2–4 sprays

Parfum/Extrait: 1–3 sprays

Sen beror det såklart på hur stark parfymen är, om du är inne eller ute och hur varmt det är. Många U.A.E parfymer är rejält potenta, så där räcker ofta 2–4 sprays gott och väl. Allt som allt är 3 sprays sweet spot.
Det är för mycket. Dom vill nog bara att parfymen ska ta slut så att du behöver köpa en ny?
Citera
2026-07-24, 09:49
Medlem
Proumbras avatar
Vuxna män använder väl sällan parfym? Har sett någon enstaka på gymmet som har parfym men 90% använder bara deo under armarna. Jag vågar säga att dom på gymmet som använder parfym är typ övre tonåren och upp till 25 max 30.
Citera
2026-07-24, 09:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Nej

Allt män gör är för brudars skull. Undantaget kan vara en autist. Finns ingen anledning för en man att ta massa parfym på sig om det inte vore för andras skull.. kom igen nu va.
Sure Jan.
Citera
2026-07-24, 09:51
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Jag är man och har ett intresse för parfym. Egentligen handlar det om dofter, inte parfym i sig. Intresset har jag fått genom en anhörig som är expert på området.

Parfym bär jag ibland för min egen skull.En liten dutt på insidan av handleden att njuta av när man sitter på tåget. Folk som kliver omkring i ett moln av parfym är fan ett intrång i andra människors privata sfär.

Väldigt befriande att höra, särskilt från någon med ett uttalat parfymintresse 👍
Citera
2026-07-24, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Duscha varje dag och svettas du hela tiden som en gris så får du väl duscha 2 gånger och banta/träna? Duh Drick mer vatten.

Men snälla någon.
Du duschar på morgonen.
Det är sommar.
Du åker till jobbet.
Börjar svettas.
Då ska alltså personen LUKTA SVETT HELA DAGEN på jobbet med sina kollegor och kunder, för att.... ni anser att de ni vill knulla ska ha "naturlig doft"?

Banta/träna? Låter som att du aldrig tränat. Smala och feta svettas.

"drick vatten så svettas du inte", är det här ett skämt eller?
Citera
2026-07-24, 09:59
Medlem
HanMedPinnens avatar
Håller helt med!

Jag använder ingen parfym, ingen doftsatt tvål, inget sköljmedel och ingen deo. Naturell tvål, dusch när det behövs och bikarbonatlösning om håret någon gång skulle börja kännas fett, oftast med någon veckas mellanrum. Mer behövs inte.

Kvinnorna klagar inte, och jag har ibland fått komplimanger för min doft.
Citera
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Väldigt befriande att höra, särskilt från någon med ett uttalat parfymintresse 👍

Ja, man ska inte tvinga sitt eget skit på andra.
Citera
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Personligen duschar jag med duschcreme och schampoo som har någon doft och sedan använder jag deoderant och nån gång ibland så använder jag parfym och då tar jag lite på pekfingret och applicerar sedan en dutt bakom varje örsnibb och sedan 2-3 sprut i luften som jag sedan stiger igenom som att gå igenom ett dimmoln

Det där med att överdosera parfym är det endast tonåringar och babbeluringar som gör
Citera
2026-07-24, 10:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Vuxna män använder väl sällan parfym? Har sett någon enstaka på gymmet som har parfym men 90% använder bara deo under armarna. Jag vågar säga att dom på gymmet som använder parfym är typ övre tonåren och upp till 25 max 30.

Dummaste jag hört.
Alla vuxna svenska män jag hängt med kör parfym.
Alla.

"deo"

Riktig gay skit ni håller på med, inte undra på att folk luktar skit nuförtiden.
Citera
2026-07-24, 10:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Nog måste det finnas statistik från de som säljer de där dofterna om vilka som köper störst kvantiteter? Män, kvinnor, namn (typ av namn tex "Karin" eller "Mohammad"), ursprung etc.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1362704X.2024.2347024
Citera
2026-07-24, 10:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Parfym bär jag ibland för min egen skull.
Tyst nu! jjujju säger att allt vi män gör är för kvinnors skull. Och hon är faktiskt kvinna så hon borde veta varför män gör saker.

Edit: Missade att hon dessutom i TS har gjort sig till talesman för alla kvinnor. 'Vi vill inte..'.
Så alla kvinnor jag har träffat som har sagt att dom dofter jag har använt är trevliga och tilltalande är vad, inte kvinnor? Lögnare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in