2026-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
För att försöka få nassesvinen att bete sig, alternativt krossa dem om de inte gjorde det. Vilket också skedde.

Precis. Efter att de svikit sina ursprungliga allieranser till förmån för Stalin.

Citat:
"Jag har ingen ståndpunkt, men det här är min ståndpunkt"

Du kan upprepa din nasse-skit hur mycket du vill. Alla som inte är nazister eller utvecklingsstörda förstår att det spelar NOLL roll vem som formellt deklarerade krig, det enda intressanta är såklart hur parterna betett sig i verkligheten.

Vi kan titta på hur de allierade parterna betett sig i verkligheten. Är det något särskilt du vill lyfta fram? Sovjetunionens beteende i Finland kanske?

Citat:
Ja, det är säkert en ren slump att alla Nazityskland ageranden tolkas så välvilligt som möjligt, samtidigt som allt från de allierade fultolkas till max

Nassesvin

Frågan är om det är jag som fultolkar eller du som glorifierar de allierade? Jag sätter i alla fall inte Stalin på pedistal.
Citera
2026-07-27, 21:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehauf
Vi kan titta på hur de allierade parterna betett sig i verkligheten. Är det något särskilt du vill lyfta fram? Sovjetunionens beteende i Finland kanske?

Nog för att du är utvecklingsstörd, men t o m du borde veta att sovjet inte var med i alliansen vid krigsutbrottet

WOW
Citera
2026-07-27, 22:15
Medlem
Citat:
Du kan upprepa din nasse-skit hur mycket du vill. Alla som inte är nazister eller utvecklingsstörda förstår att det spelar NOLL roll vem som formellt deklarerade krig, det enda intressanta är såklart hur parterna betett sig i verkligheten.

Citat:
Nog för att du är utvecklingsstörd, men t o m du borde veta att sovjet inte var med i alliansen vid krigsutbrottet

WOW

Hur ska du ha det? Är det formella krigsutbrottet intressant eller parternas beteende? Sovjetunionen var annars en del av alliansen under Finska Fortsättningskriget, så vi kan kolla på deras beteende då om du känner dig bekvämare med det? Eller ska vi ta deras beteende i Ukraina istället?
Senast redigerad av Stehauf 2026-07-27 kl. 22:18.
Citera
2026-07-27, 22:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hur ska du ha det? Är det formella krigsutbrottet intressant eller parternas beteende?

WOW. Du är verkligen utvecklingsstörd

SNÄLLA säg att du skämtar. För du kan inte vara så här trög.

PARTERNAS BETEENDE. Men för att vara en PARTERNA så måste man vara en del av den parten. Och Sovjet var inte en av de allierade vid krigsutbrottet.

Årtusendets dummaste invändning

Och du trodde du hade ett bra argument. WOW

Citat:
Sovjetunionen var annars en del av alliansen under Finska Fortsättningskriget, så vi kan kolla på deras beteende då om du känner dig bekvämare med det? Eller ska vi ta deras beteende i Ukraina istället?

VI PRATAR OM KRIGSUBROTTET 1939 DITT JÄVLA RETARD
WOW
Citera
2026-07-27, 23:02
Medlem
Citat:
WOW. Du är verkligen utvecklingsstörd

SNÄLLA säg att du skämtar. För du kan inte vara så här trög.

PARTERNAS BETEENDE. Men för att vara en PARTERNA så måste man vara en del av den parten. Och Sovjet var inte en av de allierade vid krigsutbrottet.

Årtusendets dummaste invändning

Och du trodde du hade ett bra argument. WOW

WOW

Så när, av vem och hur menar du att WW2 startade? Presentera lite faktabaserad argumentation istället för å ena sidan å sen andra sidan, random förolämpningar och hyllningar av krigsförbrytare, samt 20 emojies på det.
Citera
2026-07-27, 23:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så när, av vem och hur menar du att WW2 startade?

Det är helt irrelevant för vad vi diskuterar just nu, dvs din utvecklingsstörda argumentation.

Om du vill byta ämne (eller, låt oss vara ärliga, snarare: försöka smita undan nu när jag förnedrat dig i diskussionen ) till vad jag anser så för du först erkänna att du har fel och be om ursäkt för hur du betett dig. Annars kommer jag inte vara intresserad av att prata med ett korkat, oärligt nassesvin.
Citera
Igår, 01:56
Medlem
Citat:
Trams. Det är allmänt kännt att Hitler t ex tyckte om hundar, vilket folk tycker är en bra egenskap.

Att man konstaterar det uppenbara, att Hitler var ett riktigt jävla ont as till människa, betyder INTE att man säger att 100 % av honom var ondska.

Vad föreställer du dig att vi ska lära oss av Hitler i positiv bemärkelse?

Citat:

Är du utvecklingsstörd? DU påstod att folk bara såg det negativa med Hitler
Jävla retard

Citat:
Nej, Hitler var inte en helt vanlig människa

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.

Patetiskt.

Citat:
Det är allmänt att tyskarna lurade fransmännen genom att kringgå maginotlinjen, fast på ett oväntat ställe.

Citat:

Hitler är bland de mest korkade ledarna någonsin ur ett militärt perspektiv.

Citat:
Storbritannien tog striden med nassarna under hela kriget och piskade skiten ur deras små sönderknullade nassearslen. Precis som de lovade att göra.

Citat:
Man måste ju titta till vad som faktiskt skett, istället för att tro att det enda relevanta är vem som skrev på ett fucking papper. Jävla mupp

SNÄLLA, berätta hur du föreställer dig att UK år 1939 skulle kunna skicka och förse en armé på hundratusentals man till fucking Polen at the drop of a hat

Citat:
Det kallas realpolitik, retard. Det var inte direkt så att man var goda vänner med kommunisterna. Men man var tyvärr tvungen att gå till sängs med Stalin för att stoppa Hitler efter att Hitler var korkad nog att anfalla sin krigspartner i smyg. Det fanns inget annat sätt.

Citat:
Ju mer Hitler lade sig i det militära desto värre gick det. Vad säger det dig? Retard

Citat:
Och när blir ett krig ett världskrig?

Citat:
Alla som inte är nazister eller utvecklingsstörda förstår att det spelar NOLL roll vem som formellt deklarerade krig, det enda intressanta är såklart hur parterna betett sig i verkligheten.

Citat:

WOW

Citat:
Det är helt irrelevant för vad vi diskuterar just nu, dvs din utvecklingsstörda argumentation.

Om du vill byta ämne (eller, låt oss vara ärliga, snarare: försöka smita undan nu när jag förnedrat dig i diskussionen ) till vad jag anser så för du först erkänna att du har fel och be om ursäkt för hur du betett dig. Annars kommer jag inte vara intresserad av att prata med ett korkat, oärligt nassesvin.

För att använda ett av dina återkommande uttryck, "tror du på allvar":

Att man vinner en argumentation med emojies och förolämpningar?
Att Tramspelle är en förolämpning som används?
Att jag är nazist?
Att jag skulle be om ursäkt för att du annars inte är intresserad av att prata med mig?

Du är ett bra exempel på att det finns felaktigheter i historien som många tror på.

Ho aj aj aj aj buff
Citera
Igår, 07:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
För att använda ett av dina återkommande uttryck, "tror du på allvar":

Att man vinner en argumentation med emojies och förolämpningar?
Att Tramspelle är en förolämpning som används?
Att jag är nazist?
Att jag skulle be om ursäkt för att du annars inte är intresserad av att prata med mig?

Du är ett bra exempel på att det finns felaktigheter i historien som många tror på.

Ho aj aj aj aj buff

Jag noterar att du återigen försöker byta ämne bort från det där jag förnedrat dig. Vår diskussion handlar fortfarande inte om mig. Den handlar om korkade argument som DU framfört men som du VÄGRAR erkänna är fel.

Vill du prata om något annat så jar jag berättat för dig vad som gäller. Var det något av det som du inte förstod?

Clown
Citera
Igår, 09:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
1) Carl XII, inte "Karl" med K.
2) I Sverige användes olika kalendrar, den julianska kalendern fram till 1753, då den ersattes med den gregorianska kalendern. Vid övergången följdes den 17 februari 1753 av den 1 mars samma år.

Du vet väl att Kalle dussin inte dog i Sverige?
Där han dog, där var det inte den 30 november.
Citera
Igår, 10:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du vet väl att Kalle dussin inte dog i Sverige?

Norge, eller om kanske statsbildningen hette Danmark-Norge.
Har sett kulan (som de trodde han dog av) för många år sedan.

En annan grej om alla "Carlar" i Sverige, "serienumret" stämmer inte.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror definitivt inte att de hade gjort några observationer och beräkningar - som vita gör - och kommit fram till att "det måste ligga en annan kontinent åt det hållet"....
Vad menar du med det?
Folk har för det mesta följt djurens vandringsrutter. Det har man gjort i hundratusentals år.
Det var därför man hamnade i Beringia, tundrariket i Sibirien som gav oändligt med föda och skydd under istiden och ledde till en landsbro över till den nordamerikanska kontinenten.
Polynesier "upptäckte" sydamerika långt innan Columbus, men det fanns redan folk där innan

Även vikingarna följde fiskares skvaller som följt havsvarelser och skådat land på andra sidan.
Men allt var orala traditioner, så det mesta av all antik historia finns inte i skrift.
Den moderna människan tror att allt uppstod när man började dokumentera händelser i skrift.
Citera
Igår, 15:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad menar du med det?
Folk har för det mesta följt djurens vandringsrutter. Det har man gjort i hundratusentals år.
Det var därför man hamnade i Beringia, tundrariket i Sibirien som gav oändligt med föda och skydd under istiden och ledde till en landsbro över till den nordamerikanska kontinenten.
Polynesier "upptäckte" sydamerika långt innan Columbus, men det fanns redan folk där innan

Även vikingarna följde fiskares skvaller som följt havsvarelser och skådat land på andra sidan.
Men allt var orala traditioner, så det mesta av all antik historia finns inte i skrift.
Den moderna människan tror att allt uppstod när man började dokumentera händelser i skrift.

Ja, men nu var det ju riktiga upptäcksresor vi diskuterade, och jag tycker nog att vikingarnas upptäckter av Island, Grönland och Vinland kvalar in där. De visste åt vilket håll de skulle navigera... det var mer än Columbus gjorde, även om han TRODDE sig veta!

Faktum kvarstår: inga i Afrika boende svarta personer har någonsin bestämt sig för att upptäcka någonting bortom haven, gjort matematiska beräkningar, samarbetat om att bygga ett skepp och navigerat dit. De saknar antingen lusten och intresset, eller förmågan och ihärdigheten. Det är ju inte så att varenda svart person i Afrika var förslavad under någon Ond Vit Man på de stora upptäcksresornas tid, och inte kunde göra det av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in