Det finns tusentals böcker om just detta, faktoid är sökordet som fattas i topic. Och man känner igen dem alla efter att läst om det en gång.
Men jag kan tillägga att när jag var ung, vi kan ta fram till internet år 2000. Du visste man inte mer än till man kunde göra egen research om allting. Tex gå till ett bibliotek och slå upp det, och då var det mycket vanligt att alla trodde fel om det mesta. Så nu 25 -30 år senare skulle man då tro att det blivit bättre.
Men nej. Folk lyssnar bara på dem de "känner" har så rätt de själva gillar att saker ska vara.
Samt Tiktok är nu det som ett tag vat Wikipedia för källan till den allmänna sanningen.
Och ju mer Ai- genererat SEO skräp på nätet vi får, som alla andra AI i tur använder som sina källor på detta viset, att snygga till sanningen i oändlighet, och detta är fakta jag nu talar om, och finns även på svtplay en tysk dokumentär, då jag inte orkar länka till något.
Om att det nu redan är värre än före internet, då ingen går ens till biblioteken längre.
Och det är därför ni ni sitter och reparerar ett ämne det finns tusentals trådar om redan. Då ingen vet hur man ska göra om man inte kan svejpa på skärmen att få reda på något.
Och detta är det enda som är sant i detta tråden.
Och nej, de första svenskar var inga blåögda negroider. Det var en (1) ung kvinnlig arkeolog i England inte inte kunde tolka DNA som som alla sedan inom vänster -journalistiken tyckte "kändes" rätt som en sanning. Och då blev det även det.
Om man inte söker på det i webbläsaren såklart, med den är ju sååå 2019 att göra det. Boomer jävel