2026-07-23, 17:41
Medlem
DonaldBidens avatar
Låter som reklam?
Citera
2026-07-23, 18:23
Avstängd
NordligKrigares avatar
Så om en extremt intelligent AI tar sig ut på nätet någon gång i framtiden p.g.a. slarv och kaos. Då kanske vi får stora problem! Tänk om den är så intelligent att den dödar miljoner genom att hjärntvätta dem genom att hacka skiten ur utrustningen de använder t.ex.!
Citera
2026-07-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
”OpenAI lämnade konfidentiellt in sin S-1-ansökan inför en börsnotering i maj 2026, med sikte på en introduktion nu under slutet av året eller i början av 2027.
De söker en värdering som ryktas ligga uppåt otroliga en biljon dollar. 

Vad passar då bättre än en uppmärksammad "olycka" som visar investerarna exakt hur obehagligt kraftfull, kapabel och autonom deras nya flaggskeppsmodell GPT-5.6 Sol är?
Ja, fick mig att tänka på att det blev alltid skandal kring Britney Spears, så media fylldes med skriverier om henne, samtidigt som hon släppte en ny skiva.

En annan Cyborgare skulle väl skriva hysteriska inlägg om mänsklighetens förfall och degenerering ang Britney Spears.
Citera
2026-07-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordligKrigare
Så om en extremt intelligent AI tar sig ut på nätet någon gång i framtiden p.g.a. slarv och kaos. Då kanske vi får stora problem! Tänk om den är så intelligent att den dödar miljoner genom att hjärntvätta dem genom att hacka skiten ur utrustningen de använder t.ex.!
Jag tror vi är många som är extremt nyfikna på hur en LLM med memory footprint på 700 GB tar sig någonstans. Har du något förslag?
Citera
2026-07-23, 19:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Jag tror vi är många som är extremt nyfikna på hur en LLM med memory footprint på 700 GB tar sig någonstans. Har du något förslag?

Varför tror du att alla framtida AIs kommer vara LLMs med en memory footprint på 700GB?
Citera
2026-07-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför tror du att alla framtida AIs kommer vara LLMs med en memory footprint på 700GB?
Var har jag skrivit det???
Nej det har jag inte skrivit. Undvika att hitta på att andra påstått saker de inte gjort.

Har du något svar på vart en sådan kan rymma?

------------------
Jag gissar att framtida LLM'er kommer ha större memory footprint.
Citera
2026-07-23, 19:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Var har jag skrivit det???
Nej det har jag inte skrivit. Undvika att hitta på att andra påstått saker de inte gjort.

Har du något svar på vart en sådan kan rymma?

------------------
Jag gissar att framtida LLM'er kommer ha större memory footprint.

LLMs kommer inte rymma, de AIs som vi behöver vara rädda för kommer inte vara LLMs. LLMs är avancerade autocomplete-funktioner och inget mer än det.
Citera
2026-07-23, 19:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Modellen har inte rymt, varken bildligt eller bokstavligt. Sluta knarka OpenAI propaganda nu å nudda gräset istället.

Sanningen är att OpenAI håller på att tappa allt sitt värde lagom till börsintroduceringen. De är med andra ord desperata.

Och varför skall jag tro på dig när en ingenjör bakom världen bästa 64-bit processor säger tvärtom?

https://youtu.be/uqL9FZa8abM
Citera
2026-07-23, 20:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
LLMs kommer inte rymma, de AIs som vi behöver vara rädda för kommer inte vara LLMs. LLMs är avancerade autocomplete-funktioner och inget mer än det.

När klarade en autocomplete att rymma från sin sandbox och hacka ett annat system för egen vinnings skull senast?
Citera
2026-07-23, 20:04
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och varför skall jag tro på dig när en ingenjör bakom världen bästa 64-bit processor säger tvärtom?

https://youtu.be/uqL9FZa8abM

Auktoritetsargument fungerar bäst när de är ämnes realterade, men av ren nyfikenhet vilken processor har Gary Sims utvecklat?
Citera
2026-07-23, 20:10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Auktoritetsargument fungerar bäst när de är ämnes realterade, men av ren nyfikenhet vilken processor har Gary Sims utvecklat?

DEC Alpha.
Citera
2026-07-23, 20:14
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
DEC Alpha.

Är du dum i huvudet eller? Alpha designades av Richard Sites och Dirk Meyer (Den senare har även varit VD för AMD)

Och dessutom är knappast Alpha världens bästa 64 bit processor, men du är ju precis som Cyborgen och bara kastar runt termer för att det ska låta bra. Som sagt det påminner precis om Southpark... Timmy och Jimmy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in