Citat:
Ursprungligen postat av
trickydick
Jo från 1994- några år senare var Alpha helt klart värdens bästa processor.
Gällande Gary Sims så har han mycket riktigt inte varit designer på hårdvaran på proppen, han var däremot mycket involverad i hela projektet och bidrog till t.ex. Ultrix/Digital UNIX så Alphan hade nått operativ att köra.
Så han var mycket involverad i värdens bästa processor. Så frågan är varför skall jag tro på en nobody som har en avatar på nån som skär pitten av sig eller en djupt kunnig snubbe som varit med att porta Unix till världens första och bästa 64-bit processor?
Han skriver så här om sig själv.
"Software engineer
Digital Equipment Corporation
1993 - 1997 · 4 yrs
Last project at Digital was to work on Unix writing C code for Digital’s own Network Computer project.
Before this worked as part of a client team writing a Java client as part of a client/server solution, using Symantec’s Visual Café.
Previous to this worked for AltaVista, a division of Digital, work included customer presentations and client development in Java.
Before this, designed, built and tested the AltaVista Mail Gateways for cc:Mail and Microsoft Mail on Windows NT in C. Previously worked on a X.400 to Internet mail gateway, working in C on Unix.
Prior to this, designed and wrote a test client for Digital’s X.400 product; written in C on VMS and later ported to Ultrix, Digital Unix and Windows NT.
Soon after joining Digital, became the QA engineer for a mail gateway product, designing, writing and implementing test suites for the product.
Joined Digital, after University, to work in a small team developing and maintaining problem-reporting tools, in C."
Nu kanske han har glömt just dessa detaljer i sin annars väldig utförliga resumé, det är möjligt han gjort väldigt viktiga saker men hans resumé stödjer inte riktigt den uppblåsta bild du vill förmedla.
Du får tro på vem du vill, men du tror uppenbarligen väldigt mycket om olika personer helt obefogat på både gott och ont.
Och återigen varför Alpha skulle vara världens bästa 64 bit processor är också oklart för mig, vad jag vet är Alpha stendött idag, det är ju tråkigt om världens bästa processor inte överlevde tidens tand.