Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Strattera är ett ADHD-läkemedel även om det inte är narkotika. Har du någon hjälp av det?
Som jag ser det så kan det vara Cisordinolen som ger dig svårigheter att komma igång. Möjligen kan ADHD-medicin motverka den svårigheten.
Har du Gabapentin mot nervsmärtor eller ångest?
Stratteran är rena skräpet, hjälper inget alls. Skall sluta med den på egen begäran. Cisordinolen hade jag också mer än gärna slutat med men det är läkarordination på att jag skall ta den, blir med andra ord tvångsmedicinerad med den. Neuroleptika som är bajs. Gabapentin har jag mot ångest.
Citat:
Ursprungligen postat av
figgernagget
Trodde aldrig jag skulle få en ADHD diagnos, då jag inte har hyper i den kombinationen.
Däremot har jag dragits med depression i hela mitt vuxna liv, har oförklarliga mönster av produktivitet som jag inte kan bryta, och förmodligen lite autism i familjen.
ADHD symptom och depression symptom går hand i hand och man kan ha bägge - däremot kan de bedömma att du bara är deprimerad och då får du ingen diagnos.
Mitt tips är att säga när du ska gå från ord/tanke till handling, så "kör allt ihop sig". Du kan inte påbörja en sak trots att du är taggad på det, när du sätter igång så är det alltid något annat som kommer imellan, du skulle städa ett skåp säger vi: men du kommer på att du måste torka det innan, men köket är snuskisgt så du måste diska upp saker, där börjar du knappa på mobilen för att ha en bra låt medans du diskar, men en bil tutar utomhus så du kollar genom fönstret, du ser att din planta behöver vatten så du letar efter vattenkannan i 30min, tills du kollar i skåpet du skulle städa för den inne låg den hela tiden.
När jag fick ADHD diagnosen och medicinering till det så blev det ett nytt kapitel i mitt liv. Min inre dialog är så mycket tystare, det går att leva mer normalt nu.
All lycka, bolla med ChatGPT
Tack för att Du delar med Dig utav Dina värdefulla insikter! Hög igenkänningsfaktor på det Du beskriver. Skönt att Du idag har en medicinering som fungerar och mår bättre!