2026-08-22, 16:42
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvmordavpolis
Varför skulle jag inte få centralstimulerande? Det finns många personer här inne som går på centralstimulerande. Så det borde nog inte vara något problem. Vad jag förstod det som på min läkare så är det enda som står i vägen för medicinering avsaknaden utav ADHD-diagnosen. Så får jag bara den så torde det vara lugnt.

Jag vet inte av vilken vikt barndomsanamnesen är för utredningen. Det finns tillexempel en kille här som inte har några föräldrar kvar i livet, och som då heller inte kan intervjuas, men han fick sin ADHD-diagnos ändå.

Jag är ute efter att få Elvanse.

Har du något dokumenterat missbruk i dina journaler?
Citera
2026-08-22, 17:01
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Nu så kan jag meddela att utredningen i det stora hela är klar. I fredags så genomförde jag de sista utav testningarna. Möjligtvis kan psykologen komma att vilja testa mig på något specifikt område ifall hon finner det lämpligt. Nu skall psykologen ha överläggningar under ett par veckor och även diskutera med chefsöverläkaren. Sedan så ställs en diagnos, eller inte.

Jag har också blivit lite klokare på vad som gick ”fel” under den förra utredningen. Tydligen så är emotionell instabil personlighetsstörning en systerdiagnos till ADHD. Den diagnosen fick jag utav den tidigare psykologen när vi genomförde den tidigare utredningen. Varför jag fick den diagnosen och inte ADHD fick jag dock aldrig svar på.

Så nu håller jag tummarna och ber till min högre makt om att jag får ADHD-diagnosen.
Citera
2026-08-22, 17:02
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Har du något dokumenterat missbruk i dina journaler?

Ja, det finns dokumenterat.
Citera
2026-08-22, 17:09
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvmordavpolis
Ja, det finns dokumenterat.

Schizofreni och dokumenterat missbruk. Ser inte bra ut.
Citera
2026-09-17, 15:59
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Undertecknad hade möte med psykologen och chefsöverläkaren idag. Och man ska sätta in Elvanse! Tack gode Gud!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in