2026-07-19, 18:55
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Kära flashbackare!

Jag skall under augusti månad genomgå en ADHD-utredning, och jag vill verkligen få en ADHD-diagnos så att jag kan bli beviljad medicinering mot detta. Då jag både mår mycket bra och fungerar väl på ADHD-medicin. Jag är övertygad om att jag har AuDHD (ADHD kombinerat med autism, har en autism-diagnos sedan barnsben). Visst, möjligtvis att jag snarare har ADD än ADHD, det kan jag gå med på. Men jag är så jävla orolig över att jag inte skall få min ADHD-diagnos, så tänkte posta en tråd här på Flashback om hur man får en ADHD-diagnos, eller i vart fall kan påverka sina odds mot att få en sådan.

Jag vårdas på en rättspsykiatrisk klinik och genomgick en större utredning för lite mer än två år sedan, där man inte kom fram till att jag lider utav ADHD. Den psykologen som genomförde min utredning var helt värdelös på så sätt… Vad jag förstår så skall vi under augusti månad börja med att göra en del olika testningar. Så vi kan väl börja där, hur bör jag tänka på att prestera under dessa? Samt finns det några andra råd och dåd ifrån Er här på Flashback om vad jag bör eller snarare kan trycka lite extra på för att maximera chanserna till att det faktiskt blir en ADHD-diagnos den här gången? Allt tas tacksamt emot!

Allt gott
sjalvmordavpolis

P.S. Jag undanber bestämt men vänligt medlemmar som tycker att jag bara borde acceptera min lott om att inte få en ADHD-diagnos ”om jag ändå inte har en”… D.S.
Senast redigerad av sjalvmordavpolis 2026-07-19 kl. 19:10.
Citera
2026-07-19, 19:01
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Vilket brott har du begått eftersom det är så viktigt för dig att få en diagnos? Eller är det bara så att din lokala kran har försvunnit på en längre semester?
Citera
2026-07-19, 19:10
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Vilket brott har du begått eftersom det är så viktigt för dig att få en diagnos? Eller är det bara så att din lokala kran har försvunnit på en längre semester?

Kanske lite off topic…? Men jag är inte den som är den. Är dömd för grovt vapenbrott, grov misshandel, dopningsbrott samt narkotika. Förstår dock inte vad mina brott har att göra med att jag vill ha en ADHD-diagnos. Jag är inte intresserad utav tjack, jag vill ha ADHD-medicin. Och kranar har jag gott om. Dock är jag som sagt frihetsberövad och ”vårdas” inne på en sluten rättspsykiatrisk klinik. Så kan inte få tag i grejer om jag så hade önskat. Men jag önskar inte det.
Citera
2026-07-19, 19:12
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvmordavpolis
Kanske lite off topic…? Men jag är inte den som är den. Är dömd för grovt vapenbrott, grov misshandel, dopningsbrott samt narkotika. Förstår dock inte vad mina brott har att göra med att jag vill ha en ADHD-diagnos. Jag är inte intresserad utav tjack, jag vill ha ADHD-medicin. Och kranar har jag gott om. Dock är jag som sagt frihetsberövad och ”vårdas” inne på en sluten rättspsykiatrisk klinik. Så kan inte få tag i grejer om jag så hade önskat. Men jag önskar inte det.

Menar mer att du kan vara ute efter "förmildrande omständigheter", inte helt ovanligt!
Citera
2026-07-19, 19:14
Medlem
sjalvmordavpoliss avatar
Citat:
Menar mer att du kan vara ute efter "förmildrande omständigheter", inte helt ovanligt!

Jag är bara intresserad utav att få ADHD-medicin, inget annat
Citera
2026-07-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvmordavpolis
Dock är jag som sagt frihetsberövad och ”vårdas” inne på en sluten rättspsykiatrisk klinik. Så kan inte få tag i grejer om jag så hade önskat. Men jag önskar inte det.
Hur menar du? Om du är inlagd så finns det väl läkare som kan bedöma vad du behöver.
Citera
2026-07-19, 19:27
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Hur menar du? Om du är inlagd så finns det väl läkare som kan bedöma vad du behöver.

Jag menar att om du får en diagnos som säger att du kanske inte var vid dina sinnes fulla bruk så behöver du kanske inte stå till svars för brotten du har begått fullt ut? Grovt vapenbrott, grov misshandel, dopningsbrott och narkotikabrott är heavy shit och ger en del tid i stillot.
Citera
2026-07-19, 20:02
Medlem
Är det inte enklare att bara köpa tjack från gatan än att tramsa med sånt där?
Citera
2026-07-19, 20:10
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag menar att om du får en diagnos som säger att du kanske inte var vid dina sinnes fulla bruk så behöver du kanske inte stå till svars för brotten du har begått fullt ut? Grovt vapenbrott, grov misshandel, dopningsbrott och narkotikabrott är heavy shit och ger en del tid i stillot.
Fast ADHD räknas inte som förmildrande...
Citera
2026-07-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fast ADHD räknas inte som förmildrande...
Tänker mig att man kan komma ut tidigare om man får en medicinering som gör att man blir skapligt fungerande.

För att hamna på rättspsyk så torde man väl dock redan fått sin diagnos. Killgissar.
Citera
2026-07-19, 20:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
För att hamna på rättspsyk så torde man väl dock redan fått sin diagnos. Killgissar.
Det är nog mer än bara ADHD som gäller för att hamna på rättspsyk... Känns som att TS inte riktigt berättar hela sammanhanget här.
Citera
2026-07-19, 20:42
Medlem
J.Doessons avatar
Om du har en sån diagnos ADHD/add så behöver du inte fejka..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in