Citat:
Ursprungligen postat av
GubbenmedG
Om du vårdas i två år på rättspsykiatri så har du nog värre problem än adhd. Jag undrar om ditt behov av att få bestämma och själv sätta diagnos, kan vara en del av sjukdomsbilden du vårdas för.
Fel. Jag har vårdats på den slutna rättspsykiatriska klinik jag sitter på i fyra år sammanlagt. Och nej, jag kan försäkra Dig om att det inte ingår i min sjukdomsbild att själv få bestämma och sätta diagnos.
Första gången jag fick ADHD-diagnos var jag sex år gammal, men då hette den ADHD/damp. När jag var ca tolv år gammal tog man bort min ADHD-diagnos, då man ansåg att jag inte längre led utav det. På den tiden så ville jag heller inte ha min ADHD-diagnos (eller någon diagnos överhuvudtaget för den delen). Då var jag placerad med LVU på Fagared när man tog bort diagnosen. Det var först i tjugoårsåldern som jag ville ha och prova på ADHD-medicin. Då satt jag på D-huset på Kumlaanstalten, och fick ADHD-medicin utav psykiatrikern där. Tydligen så hade jag inte någon ADHD-diagnos när jag fick ADHD-medicin inne på Kumla, men fick det ändå. Det enda som jag kommer ihåg var att psykiatrikern sa att det var tveksamt ifall jag verkligen hade en diagnos eller inte… men men, hur som helst, det var då.