Citat:
Ursprungligen postat av
aconitumwolfsbane
Du låter besatt av dessa människor. Är det för att livet med barn inte riktigt blev som du tänkt dig eller vad tror du det bottnar i? Folk som är nöjda med sina egna liv, finner inget i att rota i andras. Du har aldrig tänkt på terapi? Beteendet är inte riktigt friskt, för vara brutalt ärlig.
Haha, är det sådant här folk med barn koncentrerar sig på? Vad jag som frivilligt barnfri kvinna gör med mitt liv? Låter smått neurotiskt. Nu misstänker jag för sig att denna tråd startas av någon bitter, kanske frånskild man? Eller någon som är riktigt missnöjd och olycklig med sitt eget liv. Varför annars detta enorma behov av att spy ur sig massa galla på oss frivilliga barnfria. Jag använder denna term, då jag inte anser mig själv eller ser på mig själv som barnlös. Då jag inte saknar barn utan gjort ett frivilligt val som innebär att mitt liv är fritt från barn.
Väldigt originellt i denna tråd med, låter som saker jag aldrig hört förut.
Och så gömmer man sig bakom ett tangentbord, det är tuffa män vi har göra med här känner jag. Deras besatthet låter dock inte riktigt sund. Det är därför vi frivilligt barnfria kvinnor undviker dessa galningar i riktiga livet. Tala om lösa kanoner. Och min trygghet går före dessa hatiska män. Dom har ingenting med mitt liv och val göra. Ska hålla sig borta. Online är väl det enda stället som tillåts hålla på. För dom skulle framstå som skvatt galna i verkligheten
Som svar på tal till TS. Tycker inte mitt liv varit speciellt tomt, har utbildat mig har ett bra jobb. Mycket hobbies och följt det som varit MIN egen dröm. Vilket inte har varit familjeliv., man och barn. Då jag levt ett liv där jag lärt mig klara mig helt på egen hand utan någon. Tagit mig igenom mycket tuffa saker i livet. Är mentalt stark. Min teori är också att människor som hanterar att vara själva dåligt eller mår dåligt dom skaffar familj. För att delvis slippa det. En majoritet av människor som är ensamma är det ofrivilligt, och så hanterar man det väldigt dåligt. Eftersom man inte är rustad för den typen av liv. Familj har du ju alltid stöd och det är en grupp dynamik. Och det är väl fint för dom som behöver det tänker jag?