2026-07-16, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Är du rädd för att inte ska vara tight längre som du brukar skryta om att du är?

Är mest orolig för musklerna och därmed orgasmerna. Tänk om det gick ner till några ynka orgasmer per ligg.
Sen hade jag såklart inte velat ha mens och vara ofräsch vilket är ett måste för att bli gravid.
Citera
2026-07-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Du förväxlar akademisk intelligens med emotionell mognad. Att ha högt IQ betyder bara att man är bra på logiska test inte att man har kapacitet för djupa mänskliga relationer eller förmågan att osjälviskt ta hand om en annan människa och det du kallar rationella och analytiska beslut är i själva verket bara en fin omskrivning för extrem självcentrering och feghet och det krävs noll intelligens för att välja den enkla vägen och bara leva för sig själv. De mest analytiska personerna är ofta de som är så känslomässigt handikappade av sin egen barndom att de rationaliserar bort livet självt för att skydda sin egen bekvämlighet.

Att inte heller kunna respektera andra människors val. Känns varken speciellt moget eller begåvat. Låt dom göra det då. Det är deras liv och val. Du behöver uppenbarligen jobba med din syn på människor. Du har ingenting med det göra. Man måste nog vara rätt begränsan om man bara tror att livet kan levas på ett sätt och det är det enda rätta.

Varför är du så bitter över detta? Bitterhet och hat. Skulle det inte vara underbar med barn? Tycker ni låter redigt olyckliga lol

Dessutom har män med kontrollbehov och dålig kvinnosyn alltid anklagar speciellt kvinnor för att vara själviska sml väljer bort barn. Låt dom vara, ni har ingenting med dom och deras liv att göra. Bittra män som samlas på ett forum spyr galla. Dessa kvinnor vill ha noll med kvinnohatande män göra.

Det är inte jag som förväxlar. Studien/forskningen är inte gjord av mig lol. Men den säger det.

.
Däremot är emotionell intelligens ett tecken på högt IQ. Men man behöver inte ha barn för det. Du kan ha djur, levande varelse som ska tas hand om med. Du kan arbeta i ett yrke som kräver hög empati, inom vård, hemtjänst elleecta hand om sjuka föräldrar etc. Det har inte med barn enbart att göra.
Citera
2026-07-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Är själv barnlös och skriver under mycket av vad TS skriver.

I allmänhet märker jag att jag definitivt är mindre mogen och har en sämre förmåga att handskas med stressiga situationer som involverar andra människor, än de jag känner som har barn.

Helt tveklöst är det mycket som man som barnlös inte kommer i kontakt med, både höjdpunkterna och dalarna, som ett vanligt familjeliv involverar. Man är inte dagligen i en situation som kräver mer ansvar även under fritiden.

Om det är frågan om "träning" eller att man alltid var sådan så tror jag att det är en kombination av bägge.
Å ena sidan tränas definitivt hjärnan och ens sinnen på ett annat sätt än om man är ensam eller endast med en vuxen partner, men tillika skulle jag även säga att många av oss barnlösa i allmänhet slarvade med tiden, fokuset planeringen, eller ens förmågan att ta mer ansvar och blev utan barn, så på det sättet kommer en del från hur många av oss var från början.

Själv försöker jag dock vara den som kompromissar på jobbet om folk har barn sjuka, eller liknande. Är bara glad över att folk skaffar familj och tycker att jag själv har tiden att ge lite extra utan att gnälla över att barn ofta blir sjuka.
Har bra kolleger som sköter sitt ändå.
Om alla ändå vore som du.
Ser dig som en positiv ytterlighet.
Citera
2026-07-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Skit ner dig! Du är bara avundsjuk för att vi inte behöver ha sömnbrist, torka bajs, ägna våra semestrar till olidliga lekland, trösta en bortskämd ouppfostrad skitunge etc.

Livet leker när man kan fokusera på svenska ouppfostrade äckelungar.
Precis så mogna brukar ni vara. Nästan så du var lite värre än normen.
Citera
2026-07-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Om alla ändå vore som du.
Ser dig som en positiv ytterlighet.

Du låter besatt av dessa människor. Är det för att livet med barn inte riktigt blev som du tänkt dig eller vad tror du det bottnar i? Folk som är nöjda med sina egna liv, finner inget i att rota i andras. Du har aldrig tänkt på terapi? Beteendet är inte riktigt friskt, för vara brutalt ärlig.
Citera
2026-07-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Nja, faktum är att forskning påvisat att kvinnor som är frivilliga barnfria, där valet varit fritt. Faktiskt har
har högre IQ än hos kvinnor som har barn.

" Forskning visar att intelligenta kvinnor i högre grad väljer att förbli barnfria. En uppmärksammad studie från London School of Economics fann att varje ökning med 15 IQ-poäng minskar en kvinnas sannolikhet att skaffa barn med 21 till 25 procent. Sambandet är starkare hos kvinnor än hos män.

Baserat på det här och IQ poängen,så måste dessa kvinnor vara rätt så klyftiga, dvs desto större IQ , desto större sannolikhet att kvinnan är frivillig barnfri/väljer bort barn. Det beror på att dessa kvinnors faktiskt är mer rationella och mer analytiska i sina beslut snarare än emotionella. Dom påverkas i mindre grad av t. ex grupptryck. Vågar gå sin egen väg. Sambandet med IQ är större his kvinnor än män i detta fall med.

Dessutom har även forskning visat att män som har problem med barnfria kvinnor. Oftast har kontroll behov. Vilket är logiskt. Eftersom frivilligt barnfria kvinnor är den enda gruppen i samhället som män inte kan kontrollera. Då dessa kvinnor som exempel ine är bundna till en man ( för evigt) genom barn.

Dessutom skriker eran dåliga kvinnosyn igenom. Eftersom ni bara verkar finna en kvinnaa värde i att hon agerar avelsko och reproducerar. När en kvinna är så mycket mer.

Det mest intressanta är att dessa kvinnor inte är ett dugg intresserade av män med barn och inte vill ha något överhuvudtaget med denna sortens män göra . Det vet du och det vet TS uppenbart. Då ni verkar ha blivit avvisade av någon sådan kvinna.

Mycket kvinnohat och bitterhet över dessa kvinnor. Varför? Avundsjuka? Väldigt fascinerade hur besatta ni verkar vara av hur dessa kvinnor eller hur frivilligt barnfria lever överhuvudtaget. Är era familjeliv så tråkiga? Och blir man verkligen så där bitter av barn? Ja då jävlar har jag ju gjort ett ännu bättre val haha!
Tänk att få en sån där kvinna med hög intelligens och som hon tror själv frivilligt barnlös som kompanjon. Hellre gör jag om lumpen tre gånger i sträck en enda månad med en sån.
Citera
2026-07-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Du låter besatt av dessa människor. Är det för att livet med barn inte riktigt blev som du tänkt dig eller vad tror du det bottnar i? Folk som är nöjda med sina egna liv, finner inget i att rota i andras. Du har aldrig tänkt på terapi? Beteendet är inte riktigt friskt, för vara brutalt ärlig.
Jag är inte besatt. Jag startade en tråd på Flashback en torsdagskväll. Blev rätt bra respons på den men nån besatt har jag inte märkt av än i tråden.
Citera
2026-07-16, 23:36
Medlem
Sweenietods avatar
Att skaffa barn är ett åtagande, och har man inte förmågan att ta ansvar (t ex av hälsoskäl eller också ekonomiska ), så väljer man bort barn. För att man inte vill belasta både barnen och samhället.
Man måste ha egna resurser för det.

Hoppas det klargör frågeställningen till åtminstone någon anledning att vissa inte känner att de har resurser, till sådant ansvar.
Citera
2026-07-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Är mest orolig för musklerna och därmed orgasmerna. Tänk om det gick ner till några ynka orgasmer per ligg.
Sen hade jag såklart inte velat ha mens och vara ofräsch vilket är ett måste för att bli gravid.
Killar har inte mens så du behöver inte bekymra dig.
Citera
2026-07-16, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Killar har inte mens så du behöver inte bekymra dig.

Jag har inte påstått att killar har mens.
Citera
2026-07-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Nu får du fan ta och ge dig. Alla personer på varende arbete jag haft som har barn är konstant frånvarande. De kommer till jobbet sist och åker alltid hem först, det är lämning, hämtning, VAB och allt möjligt. Frånvaron är hög så in i helvete.

Vi som inte har barn tvingas göra våra timmar och utför en stor del av deras arbete också.

Detta.

Alla med barn är borta 3 dagar, och sedan påpekar att man varit sen 15 minuter.

"Jaha, jag undrade om du gått hem, hehe"

Allt annant än jobbet är viktigare.

Dom hänger inte med.
Citera
2026-07-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag har inte påstått att killar har mens.
Inte jag heller. Så bra att vi båda slipper ha det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in