2026-07-16, 23:42
Medlem
Något jag märkt är att många som säger att de valt att inte skaffa barn säger så då de ser att tiden antagligen är förbi. De flesta har varit festprissar som levde det goda singellivet alldeles för länge och insåg att tåget gått. Men även karriärskvinnor som fokuserat på jobb och sen aldrig hittat någon inom det kritiska fönstret. Får ångest att bara tanken att hamna här i ett tomt hem när man är 50+.. ut och skaffa barn!
Citera
2026-07-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Inte en aning har jag.
Men mina barn kan ju ta till vapen och besegra den där fienden.
Hur tänkte du bidra?

Ja jo, det kan de ju förstås. Om de inte säger wallah bror redan. Hade det funnits några kulor så hade svennen tagit fram sina jaktvapen för längesen, särskilt efter Syrierna började våldta deras mormor på äldreboendet, vad är de uppe i nu över 600 fall av sexuella övergrepp? Men inte då ens en gång sätter någon ner foten.

Det är större risk att dina ungar börjar gråta när de hör ett skott avfyras efter en 20 år till av socialmarxistisk propaganda om att vita är roten till all ondska, toxisk maskulinitet och hur man har analsex ska läras ut i förskolan. Tar den gladeligen i röven eller står på muslimens sida, det som pågår nu med andra ord där homosexuella som hade flygit ifrån ett tak i Palestina står och skriker om orättvisan. Så besegrade är svensken. Men vi får se.
Senast redigerad av Kayana 2026-07-16 kl. 23:48.
Citera
2026-07-16, 23:43
Avstängd
Citat:
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.

Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.

Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.

Har du nån schysst värld att erbjuda barn då ?
Citera
2026-07-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Du låter besatt av dessa människor. Är det för att livet med barn inte riktigt blev som du tänkt dig eller vad tror du det bottnar i? Folk som är nöjda med sina egna liv, finner inget i att rota i andras. Du har aldrig tänkt på terapi? Beteendet är inte riktigt friskt, för vara brutalt ärlig.

Haha, är det sådant här folk med barn koncentrerar sig på? Vad jag som frivilligt barnfri kvinna gör med mitt liv? Låter smått neurotiskt. Nu misstänker jag för sig att denna tråd startas av någon bitter, kanske frånskild man? Eller någon som är riktigt missnöjd och olycklig med sitt eget liv. Varför annars detta enorma behov av att spy ur sig massa galla på oss frivilliga barnfria. Jag använder denna term, då jag inte anser mig själv eller ser på mig själv som barnlös. Då jag inte saknar barn utan gjort ett frivilligt val som innebär att mitt liv är fritt från barn.

Väldigt originellt i denna tråd med, låter som saker jag aldrig hört förut.

Och så gömmer man sig bakom ett tangentbord, det är tuffa män vi har göra med här känner jag. Deras besatthet låter dock inte riktigt sund. Det är därför vi frivilligt barnfria kvinnor undviker dessa galningar i riktiga livet. Tala om lösa kanoner. Och min trygghet går före dessa hatiska män. Dom har ingenting med mitt liv och val göra. Ska hålla sig borta. Online är väl det enda stället som tillåts hålla på. För dom skulle framstå som skvatt galna i verkligheten

Som svar på tal till TS. Tycker inte mitt liv varit speciellt tomt, har utbildat mig har ett bra jobb. Mycket hobbies och följt det som varit MIN egen dröm. Vilket inte har varit familjeliv., man och barn. Då jag levt ett liv där jag lärt mig klara mig helt på egen hand utan någon. Tagit mig igenom mycket tuffa saker i livet. Är mentalt stark. Min teori är också att människor som hanterar att vara själva dåligt eller mår dåligt dom skaffar familj. För att delvis slippa det. En majoritet av människor som är ensamma är det ofrivilligt, och så hanterar man det väldigt dåligt. Eftersom man inte är rustad för den typen av liv. Familj har du ju alltid stöd och det är en grupp dynamik. Och det är väl fint för dom som behöver det tänker jag?
Senast redigerad av zoraya2 2026-07-16 kl. 23:50.
Citera
2026-07-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Nja, faktum är att forskning påvisat att kvinnor som är frivilliga barnfria, där valet varit fritt. Faktiskt har
har högre IQ än hos kvinnor som har barn.

" Forskning visar att intelligenta kvinnor i högre grad väljer att förbli barnfria. En uppmärksammad studie från London School of Economics fann att varje ökning med 15 IQ-poäng minskar en kvinnas sannolikhet att skaffa barn med 21 till 25 procent. Sambandet är starkare hos kvinnor än hos män.

Baserat på det här och IQ poängen,så måste dessa kvinnor vara rätt så klyftiga, dvs desto större IQ , desto större sannolikhet att kvinnan är frivillig barnfri/väljer bort barn. Det beror på att dessa kvinnors faktiskt är mer rationella och mer analytiska i sina beslut snarare än emotionella. Dom påverkas i mindre grad av t. ex grupptryck. Vågar gå sin egen väg. Sambandet med IQ är större his kvinnor än män i detta fall med.

Dessutom har även forskning visat att män som har problem med barnfria kvinnor. Oftast har kontroll behov. Vilket är logiskt. Eftersom frivilligt barnfria kvinnor är den enda gruppen i samhället som män inte kan kontrollera. Då dessa kvinnor som exempel ine är bundna till en man ( för evigt) genom barn.

Dessutom skriker eran dåliga kvinnosyn igenom. Eftersom ni bara verkar finna en kvinnaa värde i att hon agerar avelsko och reproducerar. När en kvinna är så mycket mer.

Det mest intressanta är att dessa kvinnor inte är ett dugg intresserade av män med barn och inte vill ha något överhuvudtaget med denna sortens män göra . Det vet du och det vet TS uppenbart. Då ni verkar ha blivit avvisade av någon sådan kvinna.

Mycket kvinnohat och bitterhet över dessa kvinnor. Varför? Avundsjuka? Väldigt fascinerade hur besatta ni verkar vara av hur dessa kvinnor eller hur frivilligt barnfria lever överhuvudtaget. Är era familjeliv så tråkiga? Och blir man verkligen så där bitter av barn? Ja då jävlar har jag ju gjort ett ännu bättre val haha!

Vi kan ju också lägga till att studier visar att människor utan barn tydligen är lyckligare än människor med(!) barn. Den allra lyckligaste gruppen i samhället är ensamstående kvinnor utan barn. Par utan barn är lyckligare än par som har barn. Och. Så. Vidare.
Citera
2026-07-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Har du nån schysst värld att erbjuda barn då ?

Hoppas inte bitterheten överförs till barnen. Det är ett sådant gift och barn påverkas mycket av sina föräldrar tyvärr.
Citera
2026-07-16, 23:49
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ännu en anledning att avstå barn. Om nu musklerna där nere klarar förlossningen så att orgasmerna fortsätter komma som förr, tänk att bli avbruten med gap från ungen när man ska ligga.

Ja precis det är ett välkänt faktum att när storken kommer med bebisen så är det flaggan på halv stång sen för föräldrarnas sexliv. Dom flesta föräldrar vågar erkänna detta, dom andra förnekar det för att försöka behålla sin värdighet.
Citera
2026-07-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Ja jo, det kan de ju förstås. Om de inte säger wallah bror redan. Hade det funnits några kulor så hade svennen tagit fram sina jaktvapen för längesen, särskilt efter Syrierna började våldta deras mormor på äldreboendet, vad är de uppe i nu över 600 fall av sexuella övergrepp? Men inte då ens en gång sätter någon ner foten.

Det är större risk att dina ungar börjar gråta när de hör ett skott avfyras efter en 20 år till av socialmarxistisk propaganda om att vita är roten till all ondska, toxisk maskulinitet och hur man har analsex ska läras ut i förskolan. Tar den gladeligen i röven eller står på muslimens sida, det som pågår nu med andra ord där homosexuella som hade flygit ifrån ett tak i Palestina står och skriker om orättvisan. Så besegrade är svensken. Men vi får se.
Haha. Du skulle bara veta. Outar inget men du har så otroligt fel i dina analyser.
Citera
2026-07-16, 23:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.
Som du och dina trådar om placeringar?
Som du ljuger om?

Trolololol
Citera
2026-07-16, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Något jag märkt är att många som säger att de valt att inte skaffa barn säger så då de ser att tiden antagligen är förbi. De flesta har varit festprissar som levde det goda singellivet alldeles för länge och insåg att tåget gått. Men även karriärskvinnor som fokuserat på jobb och sen aldrig hittat någon inom det kritiska fönstret. Får ångest att bara tanken att hamna här i ett tomt hem när man är 50+.. ut och skaffa barn!

Jag beklagar att ditt liv är så tomt. Vi andra har mer att förlora på att skaffa barn.
Citera
2026-07-16, 23:55
Medlem
Citat:
Haha. Du skulle bara veta. Outar inget men du har så otroligt fel i dina analyser.

Vad är det som är fel menar du? Att du tror svennebanan kommer sätta ner foten och skicka ut muslimen? Informera.

Har du någon hemlig klubb i skogen där ni lyssnar på tyska marschsånger och tränar kampsport som plötsligt kommer störta regeringen till helgen? Idag är all form av uppror ett knapptryck borta ifrån överstökat. Det är bara att lägga ner, tolkien kallade det för att utkämpa den långa förlusten.

Nästa generation svenska ungar kommer bära kuken instoppad i en slunga med ett snöre.
Senast redigerad av Kayana 2026-07-16 kl. 23:58.
Citera
2026-07-16, 23:55
Medlem
TS, jag har dessutom arbetat med barn när jag var yngre. I flera år. Från 1 till 6. Bytt blöjor etc. Dessutom arbetat som sjuksköterska i 8 år innan jag böt till mitt nuvarande jobb. Så nog vet jag om ansvar det är inte bra att ha så förutfattade meningar. TS är ett perfekr exempel på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in