Igår, 11:39
Medlem
Hej hängkukar.

Som min rubrik lyder har jag en Audi a4 disel 2017 med 16K mätaren. 190 hk manuell.

Jag åker 5 mil ToR till jobbet 1 dag i veckan resterande 4 dagar åker jag 5 km och blir upphämtad. Bor på landet efter en grusväg. Vintertid har både Passaten och Audin gått som en pansarvagn genom snöstormarna.

Så känner väl att en bensinare skulle passa mycket bättre för min situation.

Kraven jag har är dragkrok, kombi ( väntar tillöking snart) något annat en VAG skulle vara kul att testa då jag bara åkt Passat eller Audi hela livet.

Tänker i prisklassen 100/150. Oklart hur mycket Audin är värd men skicket är fint. Nya sommardäck och fina vinterdäck.

Har kikat lite smått på en V60, Kia men det känns som en djungel. Har ni några tankar?
Citera
Igår, 11:42
Medlem
Volvo Xc60 4wd. skottsäkra, driftsäkra, lite högre frigång... Lätt stuva in barn, ägde en sån då det begav sig och skulle lätt köpa en äldre sådan i dag. typ en 2010-2012.
Citera
Igår, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Volvo Xc60 4wd. skottsäkra, driftsäkra, lite högre frigång... Lätt stuva in barn, ägde en sån då det begav sig och skulle lätt köpa en äldre sådan i dag. typ en 2010-2012.

Den bilen du föreslår är klockren. Lägg på ett chiptrim så är det dessutom en jävligt rolig bil att köra. Från 191hk till närmare 300 är inte fel.
Citera
Igår, 12:40
Medlem
Rätt. Och har den gått typ 18000 mil är det inga problem. Gärna med en ägare och fin historik,
Bra med pengar över till eventuella reparationer och service. Köpläge!
Citera
Igår, 13:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Funkar audin och inte krånglar finns det ingen anledning att byta OM, observera OM, du inte vet vad du vill ha.

'Min bil blir 18 i år. JAg bara tankar och kör. Och det finns inget jag vill ha.
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Funkar audin och inte krånglar finns det ingen anledning att byta OM, observera OM, du inte vet vad du vill ha.

'Min bil blir 18 i år. JAg bara tankar och kör. Och det finns inget jag vill ha.

Jodå den funkar men är faktiskt lite missnöjd ändå. Men största kruxet väl att det inte är optimalt att åka så korta sträckor med diesel. (När jag köpte den åkte jag själv varje dag)

Vad har du för kärra?
Citera
Igår, 15:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Den bilen du föreslår är klockren. Lägg på ett chiptrim så är det dessutom en jävligt rolig bil att köra. Från 191hk till närmare 300 är inte fel.

Citat:
Rätt. Och har den gått typ 18000 mil är det inga problem. Gärna med en ägare och fin historik,
Bra med pengar över till eventuella reparationer och service. Köpläge!

Ja en liten högre bil har frugan pratat om. Ja helt klart värt att kika in. Tack för ett bra tips
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackadAvBrock
Ja en liten högre bil har frugan pratat om. Ja helt klart värt att kika in. Tack för ett bra tips

om du kan, testa att provköra en a4/a6 Allroad, den är inte jättemånga cm högre markfri gång men det gör stor skillnad i komfort
Citera
Igår, 16:09
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Hej hängkukar.

Som min rubrik lyder har jag en Audi a4 disel 2017 med 16K mätaren. 190 hk manuell.

Jag åker 5 mil ToR till jobbet 1 dag i veckan resterande 4 dagar åker jag 5 km och blir upphämtad. Bor på landet efter en grusväg. Vintertid har både Passaten och Audin gått som en pansarvagn genom snöstormarna.

Så känner väl att en bensinare skulle passa mycket bättre för min situation.

Kraven jag har är dragkrok, kombi ( väntar tillöking snart) något annat en VAG skulle vara kul att testa då jag bara åkt Passat eller Audi hela livet.

Tänker i prisklassen 100/150. Oklart hur mycket Audin är värd men skicket är fint. Nya sommardäck och fina vinterdäck.

Har kikat lite smått på en V60, Kia men det känns som en djungel. Har ni några tankar?

Är AWD/4-motion ett krav?
Var går din gräns för årsmodell?
Var går din gräns för antal mil?
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Är AWD/4-motion ett krav?
Var går din gräns för årsmodell?
Var går din gräns för antal mil?

Nja krav är det inte men skönt och ha tycker jag.

Årsmodell tänker jag runt ca 2015 och uppåt.
Mil känns väl som absolut max 15k .

Men som sagt är ändå inte helt låst runt detta
Citera
Igår, 21:49
Medlem
448s avatar
Citat:
Jodå den funkar men är faktiskt lite missnöjd ändå. Men största kruxet väl att det inte är optimalt att åka så korta sträckor med diesel. (När jag köpte den åkte jag själv varje dag)

Vad har du för kärra?

Använd sånt här om du kör korta sträckor så slipper du att bilen regengerar hela tiden

https://www.biltema.se/bilvard/tillsatsmedel/drivmedelstillsatser/dieselpartikelfilterrengoring-200-ml-2000061651
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in