2026-07-06, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Givetvis. Dåligt exempel med argentina då det främst har gräsbetande djur. Ett av världens främsta kött.

Själv då?
Här visar du din totala okunskap och ignorans.

Jo det var ett riktigt dåligt exempel med argentina där de giriga farmarna tar alla genvägar de kan och besprutar gmo fälten med så mycket gift att nyfödda får massa missbildningar och 11åringar har inkontinens och folk som äter skitmaten i skolan och på restaurang har fått cancer och massa sjukdomar.
Många av de stackars korna blir förgiftade när betar av gifterna på fälten och du får i dig skiten + massa extra antibiotika från utländskt kött som du slipper i svenskt kött.

Citat:
Så du tar hellre en undermålig entrecote än en god. Det står för dig.
Jag är tvärtom men tänker inte heller på efterlevandet.. egoistiskt jag vet.

Det är vi som får betala dina och dina likars sjukdomar genom mer vård och läkemedel=högre skatt pga låg intelligens,okunskap och ren ignorans.
+ att du förorenar sveriges kranvatten och med antibiotikarester,gmo,mrna osv.

Citat:
Du är bara ägd
Men att tycka att Sverige har bra kött är du ensam om

Undrar vem det är som just blev ägd
Inte var det han iallafall
Senast redigerad av Blatteman 2026-07-06 kl. 17:17.
Citera
2026-07-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Här visar du din totala okunskap och ignorans.

Jo det var ett riktigt dåligt exempel med argentina där de giriga farmarna tar alla genvägar de kan och besprutar gmo fälten med så mycket gift att nyfödda får massa missbildningar och 11åringar har inkontinens och folk som äter skitmaten i skolan och på restaurang har fått cancer och massa sjukdomar.
Många av de stackars korna blir förgiftade när betar av gifterna på fälten och du får i dig skiten + massa extra antibiotika från utländskt kött som du slipper i svenskt kött.

Det är vi som får betala dina och dina likars sjukdomar genom mer vård och läkemedel=högre skatt pga låg intelligens,okunskap och ren ignorans.
+ att du förorenar sveriges kranvatten och med antibiotikarester,gmo,mrna osv.

Undrar vem det är som just blev ägd
Inte var det han iallafall

Har du ens ätit argentinskt kött?
Citera
2026-07-06, 18:13
Medlem
Sladdarens avatar
Så länge man litar halvhyffsat på livsmedelslagar och kontroller både i utlandet där det uppodlas och importeras ifrån och allt däremellan inkl våra svenska livsmedelslagar ang strikta kontroller på allt via flera led, så får man ju hålla tummarna att det inte är så mycket olämpliga ämnen och kemikalier, gifter i det.

Man har ju inget labb här hemma direkt, för kemisk analys

Så var försiktigt ;-)

Frågan är om kontrollerna är korruperade - ibland, eller för få kontroller ibland och stickprover osv på batcher av livsmedel inkl om gränsvärden tummas på, för gifter i mat är ju tillåtet trots allt till en gräns ändå. Vissa produkter klassas som onyttiga istället för giftiga ochså som tex ultraprocesserat så det är en definitionsfråga. Ekologisk mat kan ochså innehålla kemikalier, gifter och annat tex pfas av en förorena värld vatten gräs mm. Doseringen är ochså viktig
Citera
2026-07-07, 00:53
Medlem
"Blatteman#

Inget fel på min hälsa.
Du vet ju inte vad jag äter, som "jag/vi" odlat själv, är nog 50% av det som jag stoppar i munnen kommer inte från affären utan från sjön, skogen och familjens/släktens 1 hektar odlingsmark med
ett växthus om ca 20 kvadrat.
Korv, köttbullar, pölsa, blodpudding tillverkar vi själva.

Du låter som en miljömupp som försöker trycka ner andra, och finns det 11åringar med
problem med att kontrollera pissningen så beror det nog på uppfostran/uppväxten med
dåliga föräldrar, men det är väl bekvämt att ge dom skitmat?
Mina barn/barnbarn och andra inom bekantskapskretsen kan oftast pissa på beställning.
Citera
2026-07-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag har börjat tänka på vad jag stoppar i mig och man blir ju mörkrädd när man läser om hur råvaror från vissa länder behandlas.

Norsk odlad lax har det redan varit reportage om att man inte bör äta pga all antibitotia och skit dom får i sig från tex fodret.

Tydligen ska man heller inte äta kött från flera europeiska länder då dom också använder mycket antibiotika i djuren.
Slängde just en hel ica basic kycklingpåse då det står det köttet är från danmark.
köpte hallon och jordgubbar för nån vecka sedan och det står nu att dom är från kroatien.
Slutligen kollade jag på var morötterna i kylen var ifrån och dom är odlade i italien, förmodligen kraftigt besprutade precis som bären från kroatien.

Bör man oroa sig över detta eller är sverige inte mycket bättre?
Är det nåt speciellt ni undviker att köpa om ni vet det är från utlandet och varför?

Ja absolut bör man oroa sig och utesluta all utländsk mat.
Jag tror att du ska tänka mer på vad du bör äta. Satsa på mat som producerats i din närhet eftersom du då vet vad du stoppar i dig. Matbutiker har kött och ägg från gårdar i närheten av där du bor. Samtidigt behöver man utesluts kolhydrater så mycket som möjligt i sin kost då samhället har en pandemi av ohälsa (över 50% har ätit sig sjuka och det ökar för varje dag ).
Citera
2026-07-07, 22:00
Medlem
Citat:
Bör man oroa sig över detta eller är sverige inte mycket bättre?
Är det nåt speciellt ni undviker att köpa om ni vet det är från utlandet och varför?
Nej, Sverige är inte bättre.

Undviker att köpa t. ex. vitlök från Kina eftersom det används avloppsvatten när det odlas. Hört talas om att det även används kemikalier.

Första steget för dig är att bli vegan. Allt som har med djur att göra är i princip antibiotika. Sen handlar det förstås om att sluta plåga och döda djur direkt eller indirekt.
Citera
2026-07-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Nej, Sverige är inte bättre.

Undviker att köpa t. ex. vitlök från Kina eftersom det används avloppsvatten när det odlas. Hört talas om att det även används kemikalier.

Första steget för dig är att bli vegan. Allt som har med djur att göra är i princip antibiotika. Sen handlar det förstås om att sluta plåga och döda djur direkt eller indirekt.

hahaa, bli vegan för att slippa döda djur?
Jävligt många djur av olika arter dör när alla skördare ska skörda sina åkrar och skit, ren fakta om du inte visste det.
Citera
2026-07-09, 13:52
Medlem
Citat:
hahaa, bli vegan för att slippa döda djur?
Jävligt många djur av olika arter dör när alla skördare ska skörda sina åkrar och skit, ren fakta om du inte visste det.
Ja, men det blir ÄNNU FLER när du äter djur som dödats i slakterier. Du tror kanske inte att de djur du tuggar i dig äter sånt som skördats från åkrar? Spela inte jävla dum nu vad gäller detta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in