Citat:
Ursprungligen postat av
tajpR
Du är bara ägd
Men att tycka att Sverige har bra kött är du ensam om

Jag tycker väl kött kan vara okey från Sverige, dock inte ett motiverat pris.
Det jag lärt mig i livet om kött, det är att många länder har gott kött, men även att det kan finnas dåligt.
Men den användaren vet knappt något om vad de bräker ut om, frågan är vart hen fått det ifrån eller blivit matad av någon annan.
För det blir rätt tokigt.
Om man ska börja äta nyttigare, så ska man först rikta in sig på socker, alkohol, sen kombo där fett och kolhydrater är, som tex pommes.
Det betyder ju inte man ska sluta helt, för jag äter pommes ibland, men även när jag är hos läkaren och de ser en rätt överviktig person, så tittar dom på kolesterolhalterna och kliar sig i huvudet varför de är långt under referensvärdets topp.
Nu dricker jag gärna alkohol ändå, och kolhydrater och fett ser jag till äta då och då ändå.
Socker form av godis och sånt inte så ofta alls.
Dock är mitt problem av sjukdomar och att jag inte orkar röra på mig så mycket pga tröttheten förlamar mig om jag gör.
Men äta nyttigare går utan snöa in sig på att morötter är besprutade, och sen när man tar reda på vad man finner i morötterna så är det extremt lite.
Alternativ är att odla själv, men man kommer tappa skördar pga angrepp ibland, men generellt kan man hantera dessa angreppen om man är vaksam.
TS, vet inte ett jävla skit om vad detta är, och blir svårt aggressiv varje gång vi lär hen något nytt.
Och inser utan en välvilja kommer fånen aldrig lära sig något.
Det komiska var att slänga ut Spanien och Tyskland, utan veta något omd eras användningar av läkemedel, hysteriskt komiskt, antar jag är en horunge igen