Citat:
Ursprungligen postat av
MxrricHet
När ni var på livet botten hur gjorde ni för att vända på det och vad ska man göra för att känna att livet är gött igen när man är i bottens botten vad gjorde ni ,hur hanterar man det , vad ska man göra vilken ände ska man börja
Vill ha era flashbackar tips
MVH mxrrichet
De små stegen är de enkla stegen man kan ta idag. Det är där man ska börja.
Boka en tid hos vårdcentralen, men medans du väntar på den tiden så börjar du göra små förändringar hemma.
Träna (börja med 5min promenad om du inte tränar alls). Det ska vara enkelt och överkomligt och inte kännas som en jobbig sak.
Ät god men nyttig mat. Skala bort överflödet av skräp.
Börja varje morgon med att låta bli mobilen.
Gå upp, ta ett glas vatten med en nypa Celtic havssalt i. Ta D-vitamin och Omega 3. (Börja ALLA dagar såhär). Efter det så går du ut i 5minuter och får sol, oavsett om det regnar eller är molnigt.
Varje dag.
Mår du dåligt av att kolla på nyheterna? Dumscrolla? Kolla på skit på tv?
Skippa dom ett tag, du kommer ändå hinna läsa om allt viktigt som händer. Välj istället sånt som ger dig energi och någon form av glädje. För mig är det definitivt att kolla YouTube (utan reklamen) att kolla på humorklipp med sånt jag gillar, eller musik.
Fyll ditt liv med saker som ger dig energi.
Se till att ha städat hemma, så att du slipper känna att det är tungt att komma hem. Lägg ner en vecka på det om du inte har det.
Sen väljer du film, musik, böcker, umgänge, vänner, jobb efter hur du mår. Välj bort de jobbiga som kostar energi och välj de som du trivs mkt bättre med.
Enkelt, fånigt, men det gör skillnad.