2026-06-29, 19:18
Medlem
Om du tror att du är på livets botten så är du inte på botten.
Citera
2026-06-29, 19:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Han mådde ju också totalt skit under den perioden och hade väll förlorat sin fru?
Han hade förlorat allt hopp om livet..

Oklart om det gör hans tal mer eller mindre relevant dock

Han var verkligen totalt nere just då, stämmer. För mig så gör det hans lilla tal mer relevant och det var därför jag tog med det just här. Det var sas inte bara ett skämt som sådant utan hade oxå en djupare mening.
Citera
2026-06-29, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MxrricHet
När ni var på livet botten hur gjorde ni för att vända på det och vad ska man göra för att känna att livet är gött igen när man är i bottens botten vad gjorde ni ,hur hanterar man det , vad ska man göra vilken ände ska man börja
Vill ha era flashbackar tips
MVH mxrrichet
Allt sitter i huvudet

Tänk att allt är skit och det kommer att bli mer skit ju längre in du går så varför bry sig att det är skit från första början?

Lös det, bara du som kan vi kan bara ge dig perspektiv hur du kan lösa din situation

Ge oss mer information om den det finns säkert några som är i liknande sits
Citera
2026-06-29, 20:07
Medlem
slagskotts avatar
Dä årnar sej.
När man är på botten och vet om det så lär.man sig, det hoppas jag att du gör😀
Citera
2026-06-29, 20:24
Medlem
Citat:
När ni var på livet botten hur gjorde ni för att vända på det och vad ska man göra för att känna att livet är gött igen när man är i bottens botten vad gjorde ni ,hur hanterar man det , vad ska man göra vilken ände ska man börja
MVH mxrrichet

De små stegen är de enkla stegen man kan ta idag. Det är där man ska börja.

Boka en tid hos vårdcentralen, men medans du väntar på den tiden så börjar du göra små förändringar hemma.

Träna (börja med 5min promenad om du inte tränar alls). Det ska vara enkelt och överkomligt och inte kännas som en jobbig sak.
Ät god men nyttig mat. Skala bort överflödet av skräp.

Börja varje morgon med att låta bli mobilen.
Gå upp, ta ett glas vatten med en nypa Celtic havssalt i. Ta D-vitamin och Omega 3. (Börja ALLA dagar såhär). Efter det så går du ut i 5minuter och får sol, oavsett om det regnar eller är molnigt.
Varje dag.

Mår du dåligt av att kolla på nyheterna? Dumscrolla? Kolla på skit på tv?
Skippa dom ett tag, du kommer ändå hinna läsa om allt viktigt som händer. Välj istället sånt som ger dig energi och någon form av glädje. För mig är det definitivt att kolla YouTube (utan reklamen) att kolla på humorklipp med sånt jag gillar, eller musik.
Fyll ditt liv med saker som ger dig energi.

Se till att ha städat hemma, så att du slipper känna att det är tungt att komma hem. Lägg ner en vecka på det om du inte har det.

Sen väljer du film, musik, böcker, umgänge, vänner, jobb efter hur du mår. Välj bort de jobbiga som kostar energi och välj de som du trivs mkt bättre med.

Enkelt, fånigt, men det gör skillnad.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-06-29 kl. 20:26.
Citera
2026-06-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Gå hela dagarna, helst i skogen. Du får bättre kondition, kanske springer på nån att byta några ord med, kanske du får ett nytt intresse, leta fornminnen, ta fina kort, plocka svamp?
Men det bästa av allt är att man får så många nya intryck hela tiden så man går och tänker på det istället för det som tynger dig.
Sover bättre på natten gör du också
3-4 timmar per dag så är du på topp sen.

Det här är en bra grund att stå på. Rörelse i den mån du mår bra av och naturens grönska. Dina sinnen går in i ett naturligt läge varpå du får bättre förutsättningar att tänka klart. Frisk luft tröttar ut en på ett bra sätt, så att man blir mer avslappnad väl hemma igen. Det är ingen quickfix , utan en rejäl omställning av ditt system och det kan ta tid. Väl värt det! När du börjat samla ihop dig så kommer lusten till livet och idéerna till vad som gör just ditt liv "gött". Så ut och gå i närmaste park eller skogsdunge redan nu, och gör det till en daglig rutin.
Citera
2026-06-29, 20:32
Medlem
Älta inte, fokusera på mål. Börja med små om det är svårt att ta sig ur sängen. Tänk inte bakåt..
Citat:
MVH mxrrichet
Citera
2026-06-29, 21:22
Medlem
SSRI fick mig att sluta förbereda mitt självmord. Fy fan va najs det var dagen då sertralinet slog på! Glömmer jag aldrig
Citera
2026-06-29, 21:54
Medlem
Att förlåta oförätter och inte grubbla över det som varit eller tänka ut nåt framtids fantasiscenario bra eller dåligt, är en bit på väg. Lever man här och nu i stunden har man mest energi för tackla saker. Jag har själv ett speciellt sätt att helt enkelt låsa in saker som dyker upp i mitt medvetna och inte är positiva. Innan jag hinner känna av de negativa effekterna. Ungefär som filmen The Shining 2, där Danny lär sig låsa in spökena i tänkta boxar. Det förhindrar att man blir överkänslig. Tyvärr skulle jag säga att livet blir lättast att tackla när man mött motstånd och tråkigheter som man besegrat. Alltså har mycket erfarenheter.
Citera
2026-06-29, 21:55
Avslutad
Sov. Ät. Träna. Repeat.

Sov så fort du är trött. Även mitt på dagen.

Ät så fort du är hungrig. Håll dig till enkla nyttiga saker. Gröt. Mackor. Grytor och soppor med bröd.

Träna. Bli en människa som tränar, inte att du är en människa som går och tränar.

Inget mer. Se till att pengar kommer in så du klarar att göra detta dvs ha någon form av inkomst. Timmis vad som helst.

Inga droger, ingen alkohol. Nollställ allt.

Så fort du börjar tänka för mycket, gå och lägg dig.

Till slut kommer du ha tråkigt. Kom på något du verkligen vill göra. Gör det.

Repeat.
Citera
2026-06-29, 22:07
Medlem
Storfetdases avatar
Tyck mer synd om dig själv och starta fler trådar på flashback
Citera
2026-06-29, 22:38
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
MVH mxrrichet

Börja ta en väldigt lång promenad i skogen varje dag. Det har alltid funkat för mig när jag har varit i bottens botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in