Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Vad sa han??

Sanningen ska göra er fria. Jag är Vägen Sanningen och Livet/Jesus. Du måste födas. igen. Get over yourself. Tro på Gud och mig. Det är en ny dag.
Jag gör allt nytt. Jesus.
Nej det sa han inte direkt men jag borde förstått bättre att/hur det hänger ihop. Folk fattar inte hur illa det kan va. Hur mörk och isolerad en människa kan va från. Gud.
Det finns så mycket villovägar så de flesta vet inte utan är trygga i nåt annat än Gud.
Det står i bibeln. Vi vände honom ryggen och ville gå egna vägar. Ingen gjorde det rätta. Alla fördärvade.
Och det märks ju. Vi är som oförnuftiga djur. Fågelungar eller nåt ormyngel, vi behöver lära oss. Han vill ta oss samla oss under sina vingar. Att vi ska springa dit. Hans vägar. Han är "underbar i råd, Fridsfurste" Han behöver krossa ormhuvudet med hälen. Den bästa läkaren. Läkaren. Men ormen har bitit oss och sprutat sitt gift. Så vi behöver vård. Det är svårt här i världen. Men var vid gott mod. Han har övervunnit det.
Stackars barn.
Man har varit skadad i mörkret. Måste få ihop grejerna. Vart som avklippt från huvud ledning och fatta inte vad som var fel. Fienden är lömsk typ. Som fan.
Från Jeremia.
för mitt folk har begått en dubbel synd: De har övergett mig, källan med det levande vattnet, och gjort sig usla brunnar som inte håller vatten.
de har grävt sig dåliga brunnar som inte ger bra vatten.
Därför blir vi törstiga på annat som tillfredsställer för stunden och missbrukar saker. Skaffar nya substitut. Blivit så förvända.
Livet är underbart. Synden är stor och svår. Vi är onda. Hur onda.
Svårt är sveket.
Sökte kontakt var det nån som sa det. Ur DoktorGlas. "Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."
Vredens barn var vi. Guds vrede. Gud var vred. På synden. För synden. Jesus dog för dem. För hans hand. Han ger sitt liv.
Han uppslukar allt det felaktiga onda och ger dig nya kläder. Ett nytt sinne. Utan synd och svek. Harm.
Vi var sårade. Så svårt. Så svårt det kan bli. Så lätt det kan va. Vad ska man säga. Vilken klyfta.
Korset är som en bro över. Han är som en storebror. Den bästa. Förste.
Vi gjorde oss själv till gudar som ormen ängeln som fallit från Guds nåd.
Satan vill även att vi ska tillbe han och vara kvar under hans välde. Döden. Mörkret. Det är svart och sjukt. Otroligt svårt. Så självklart.
Detta citat kommer från Jesaja 54:8 i Gamla testamentet. Det handlar om Guds löfte om återupprättelse och evig nåd efter en period av prövningar.
I versen tröstar profeten Jesaja sitt folk med orden: ”Jag dolde mitt ansikte för dig i häftig vrede ett ögonblick, men evigt trofast visar jag dig nu min barmhärtighet”. Budskapet betonar att Guds vrede är tillfällig, medan hans kärlek och nåd är evig.
Gud är ljus. Fadern. Sonen Jesus är ljus. Var nära mig så ska ni ha livets ljus säger han.